26 van de 207
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 02 september 2011 01:23 AM
  [ # 376 ]

Ah bij Dibert. Brune is mooi!! Maar waarom zou je de Break weg doen? Over een tijdje heb je de Prestige klaar.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 september 2011 01:26 AM
  [ # 377 ]

Optisch komt er veel werk aan technisch perfect.
En zoals de meeste mensen wil ik wel eens een keer wat anders
Maar natuurlijk altijd CX

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 september 2011 01:27 AM
  [ # 378 ]
DSuper1970 schreef:

Ah bij Dibert. Brune is mooi!! Maar waarom zou je de Break weg doen? Over een tijdje heb je de Prestige klaar.

2014 zal ze klaar zijn als alles mee zit,helaas de af gelopen tijd weinig tijd gehad en nog steeds wachten op onderdelen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 september 2011 02:45 PM
  [ # 379 ]

Als je van relaxed rijden houdt (je bent het in elk geval gewend in je diesel) en iets geks wel leuk vindt is de C matic natuurlijk geweldig. Net als in de GS(A), GS Birotor en de NSU RO80 (zou Citroen dit systeem oorspronkelijk ook bedoeld hebben voor de wankel-versie die er nooit kwam?). De C-matic schijnt wel iets minder robuust te zijn dan de normale koppeling en bak. En de koppelomvormer kost iets vermogen en dus brandstof. Ik hou niet van leer en niet van lichtmetaal onder een serie 1 - ik zou met de blauwe thuiskomen. Maar da’s niet jouw vraag Wink
Maar vanuit een break in een berline waar ook nog een gastank in ligt? Dan raak je wel heel veel ruimte kwijt hoor. Succes met dit luxe-probleem.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 september 2011 02:48 PM
  [ # 380 ]

hoezo luxe probleem?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 02 september 2011 02:49 PM
  [ # 381 ]

Brun Scarabee is daarentegen wel de mooiste kleur op een CX….. moeilijk moeilijk Very Happy

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 september 2011 02:49 PM
  [ # 382 ]

Luxeprobleem: mogen kiezen tussen twee leuke auto’s?

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 02 september 2011 03:19 PM
  [ # 383 ]
Nelis Infra schreef:

Brun Scarabee is daarentegen wel de mooiste kleur op een CX….. moeilijk moeilijk Very Happy

ach brun scarabee de mooiste kleur dat is natuurlijk persoonlijk, om puur praktische redenen die eerder zijn aangegeven,waarbij La Leo het bij het rechte eind heeft, zou ik persoonlijk ook voor de blauwe gaan.

een vijfbak in laten bouwen is een minder stressvol gebeuren dan een kapotte C-matic fiksen

,

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 september 2011 10:05 PM
  [ # 384 ]

ik zou persoonlijk niet voor de C matic gaan. Pracht van een concept hoor, rijdt ook heel vlot, soepel en rustig, maar als je die zoveelste Golf eens achter je wil laten… dan lukt dat niet met een c matic. heb zelf ooit een Prestige C matic gehad, met een licht lekkende bak, en dat reed uitmuntend ... (traag) hihi… maar als onderdelen voor jou geen probleem zijn… waarom niet (je hebt nog een snelle prestige ook hé Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 september 2011 02:58 AM
  [ # 385 ]

Ik rijdt nu een diesel perfect
Maar een keer moet je ruilen   en kan nu gewon een perfecte deal maken in míjn opzicht.
Misschien later niet meer dus?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 september 2011 10:35 PM
  [ # 386 ]

Zo goede avond hier was ik weer.
Door alle drukte in gebreke gebleven om aan de dame te werken.
Maar de drukste tijd zit er weer op,dus we gaan weer vol goede moed verder.
de walsjes voor de het engels wiel zijn eindelijk klaar,dus we kunnen met het frame beginnen waar ze in komen.
en dan kan het plaatwerken verder gaan.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110915194215?authuser=0&feat=directlink
voor de rest de kabelboom verder in orde gemaakt.maar daar valt verder weinig aan te zien zal eer daags eens een foto posten van het resultaat,hoe het er in frisse toestand uit ziet.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 september 2011 10:41 PM
  [ # 387 ]

Hoe zit nou precies met de Break Frank?

Ga je die nog inruilen?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 september 2011 11:01 PM
  [ # 388 ]

Ben ik nog niet over uit,
De breake is technisch perfect (tot nu toe)
De auto bij dibbert ook (zegt dibbert) maar deze heeft een frisse laklaag nodig.
De mijne moet her en der ook van een frisse laklaag voorzien worden.
De auto bij dibbert is een serie 1 ( monteur zegt serie 1is roest gevoeliger dan serie 2)
En aangezien ik zomer en winter door rij ?
De mijne moet voor zien worden van een nieuw subframe achter(heb ik al)
Maar moet wel gebeuren.
De andere CX moet getectieleerd worden.
En zo zijn er veel meer dingen die je tegen elkaar weg kunt strepen of juist niet.
Als ik alles bijelkaar optel dan ben ik grof geschat 2000 euro duurder uit dan dat ik de breake blijf rijden.
Want als ik een CX rij moet deze wel “perfect zijn”
Maar de grootste twijfel heeft zich dit weekend laten blijken,de diesels starten eigenlijk direct en de benzine motoren hadden daar nog al eens wat moeite mee.
Misschien zijn dit voor oordelen van mij,maar mijn auto moet het wel 24 uur per dag kunnen doen.
En dit heeft ze na de ,motor revisie ook altijd gedaan.
En dit weekend heeft ze het weer bewezen.
Dus moeilijk moeilijk,maar het is zeker nog niet van de baan.
Dit aanbod geld nog wel een tijdje

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 16 september 2011 12:23 AM
  [ # 389 ]

Ik vind jouw Break prachtig Frank! Serieus zelden zo’n strakke gezien. En op het filmpje van 37 ans Citroën CX staat ie er ook prachtig op als je voorbij komt dieselen. Moeilijk dillema, kan je er geen raad in geven behalve dat je nu weet wat je hebt en dat ze ook in de winter betrouwbaar is. Wink

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 16 september 2011 09:23 AM
  [ # 390 ]

Ik heb ook met bewondering naar je break zitten kijken en een serie 2 diesel (1986 toch???) is gewoon een geweldige wagen. Als je laagdaks prestige af is heb je een perfecte serie 1 dus best of two worlds!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
26 van de 207
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook