Kan deze motor niet meer selecteren in de configurator en staat ook niet meer bij de beschikbare motoren op Citroen.nl..
Kan me me wel voorstellen dat deze versie momenteel niet zo populair meer is gezien de 7k hogere meerprijs dan de eHDI maar om m dan maar te schrappen gaat wel ver. Lijkt me dat er wel weer vraag naar komt als vanaf juli 2012 de eHDI niet meer BPM/wegenbelastingvrij is, zeker vanwege de veel fijnere 6 bak. Vreemde zaak..
bpm verhaal gaat door tot 2014 als het goed is.
Maar waarom die niet meer te selecteren is, geen idee.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Had al zo’n vermoeden dat dit zou gaan gebeuren. Ergens wel zonde, het was de enige diesel die er af-fabriek uit kon zien als een THP (dus Sport Chic).
Marien schreef:bpm verhaal gaat door tot 2014 als het goed is.
Klopt maar dacht dat per 1 juli de grens van 95 naar 90 gr per KM verschuift waardoor de eHDI er niet meer onder valt.
De 110Pk versie was al eerder verdwenen uit de configurator. De eerste generatie was met een uitstoot van 119 gram nauwelijks verkocht en 25% bijtelling. Na de update van deze motor werd de bijtelling 20% en de uitstoot 109 gram. Toen verscheen ie weer in de configurator. Blijkbaar komt er wederom een aanpassing, of verkoopt ie dermate slecht dat ie niet meer terug komt.
Wat me opviel was toen ie van 25% naar 20% bijtelling ging en er in weze minder BPM op de auto zou zitten, de prijs niet (mij niet opgevallen) omlaag was gegaan. (Ik dacht dat er 7% voordeel zou zijn, maar die zal dan wel ergens zijn blijven hangen)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wellicht komt de 110pk versie nog wel terug. Een e-hdi is natuurlijk leuk maar de 110pk met zesbak nog beter.
Aan de andere kant heb je voor dat geld al bijna een C4 met 90pk hdi vijfbak. En dat is eigenlijk de andere keuze zodra ik aan de lease mag..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mja, die C4 met 90pk was mijn eerste keuze. De DS3 was eigenlijk gewoon mooi en leuk om te zien.
Het pakte anders uit en ben zeer tevreden over de DS3.
De C4 is mooi, maar niet echt bijzonder. rijdt heerlijk. Toch is ie het niet geworden.
Kwa lease was ie iets van 100 Euro netto duurder dan de zeer goedkope DS3.
(Maar nog steeds een stuk goedkoper als de 307 HDI 110pk Break die ik had)
Ik had een C4 in business edition in Hickory/Mativoire gekozen met een schuifdak. Meer opties waren er niet (nodig)
Pas geleden heb ik de DS4 mogen bewonderen. Die was nog een stuk duurder uitgevallen in de lease.
Daar had ik zowieso geen zin in. Bovendien zit je met een bedrag van 30.000+ Euro’s ook bij andere merken naar leuk spul te kijken.
Vond de DS5 foto’s wel gaaf, maar ook die is me te duur. En geen zin om erop te moeten wachten.
Zoals ik al aangaf, ben zeer tevreden over m’n DS3, ook al kon ik bijna 2x zo duur gaan leasen.
Tis gewoon een leuke, opvallende auto die lekker rijdt.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Oh, nog ff over de 5 of 6 bak en peekaas…
Ik vind de 5 bak prima. Je schakelt nu toch al redelijk snel, nog sneller schakelen en dan zou ik eerder aan een automaat gaan.
(Kwam Citroen maar met een traploze automaat of zoiets als de 7DSG bak van VAG)
Het toerental van de E-HDI is voldoende laag en je valt iets van 500 toeren terug na schakelen. De 6de versnelling lijkt me dan overbodig. Dit is volgens mij al eerder genoemd.
De 20 pk extra is een kwestie van 1 a 2 weken en dan is het toch weer niet genoeg. Mijn Peug had er 110. Ik mis er nix van.
Er zit wat meer pit boven de 120km/h, maar met m’n Eco ding zit er voldoende blik op de weg wat niet doorrijdt..
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Scottie schreef:De 110Pk versie was al eerder verdwenen uit de configurator. De eerste generatie was met een uitstoot van 119 gram nauwelijks verkocht en 25% bijtelling. Na de update van deze motor werd de bijtelling 20% en de uitstoot 109 gram. Toen verscheen ie weer in de configurator. Blijkbaar komt er wederom een aanpassing, of verkoopt ie dermate slecht dat ie niet meer terug komt.
Wat me opviel was toen ie van 25% naar 20% bijtelling ging en er in weze minder BPM op de auto zou zitten, de prijs niet (mij niet opgevallen) omlaag was gegaan. (Ik dacht dat er 7% voordeel zou zijn, maar die zal dan wel ergens zijn blijven hangen)
Ergens wel logisch het prijsverschil was gewoon te groot in verhouding met extra vermogen/uitrusting. Maar misschien dat ze dan nu wel de 112 PK eHDI uit de C4 naar de DS3 halen? Doet in de C4 104 gr/km. Als ze hem in de DS3 nou naar de 95gr kunnen krijgen zou helemaal mooi zijn
Volgens mij zaten ze ergens rond de 99gram (ergens gelezen, weet niet meer waar)
Dus nog een paar gram te gaan.
(Mischien proppen ze er een automaat tegenaan…)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Mocht er ooit een DS3 met 112pk e-HDi op de markt komen, dan is dat waarschijnlijk pas na 1 juli 2012…
In Belgie is hij wel te configureren (109 gram uitstoot)
Daar kost ie nauwelijks meer als een beetje aangeklede 90pk Ehdi hier.
Overigens wordt nu Fushia en Hickory wel weergegeven….
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Op Autoweek.nl staat een review van een DS3 rijder die zijn auto gechipped heeft.
eHDI heeft nu 130pk en 300nm.
Dat maakt de 110pk versie geheel overbodig…
http://www.autoweek.nl/autoreview/31983/citroen-ds3-16-e-hdi-90-95g-so-chic
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Had het ook al gezien idd, maar in mijn geval geen optie aangezien ik lease en ik denk niet dat die ermee akkoord gaan. bijna 50% vermogenstoename, net ff teveel van het goede denk ik.
Over het updaten van motoren gepsproken, wanneer gaan ze die THP eens aanpakken? Ding heeft een D label en 155gr uitstoot, dat moet toch beter kunnen. Deze motor heeft in de 508 145 gr. en de 207pk versie heeft ook 145.
BMW haalt uit ditzelfde blok ook 170pk in de nieuwe 1 serie en blijft onder de 20% grens, geldt ook voor de mini’s trouwens..
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Is nu ook de sport chic THP 156 pk geschrapt of is het storing,foutje op de citroen site?
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI