28 van de 92
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2011 11:34 AM
  [ # 406 ]

Volgens waterman moet de bak er uit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 augustus 2011 11:43 AM
  [ # 407 ]

Nuance… prima om te citeren maar dan wel juist aub. Ik heb gezegd dat IK het nooit heb kunnen maken zonder de bak op de werkbank te hebben. Dat wil niet zeggen dat een ander het ook niet zou kunnen zonder de bak uit te bouwen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 september 2011 01:41 AM
  [ # 408 ]

Wellicht een wat domme opmerking van mijn kant, maar een BE1 bak zoals de Digit die heeft wordt bediend met 3 schakelstangetjes, dit itt de BE3 die er maar 2 schijnt te hebben (ik heb daar nooit zelf aan gesleuteld, dus dat is een aanname). Mijn GT schakelde uitermate beroerd toen ik haar kocht. Dat bleek uiteindelijk te liggen aan 1 van de schakelstangetjes, het korte verbindingsstangetje om precies te zijn. Die kunststof kopjes (geen idee hoe dat nou eigenlijk heet) die over de kogeltjes worden gedrukt waren aan de ene kant volkomen uitgelubberd, en aan de andere kant zelfs verdwenen. Gevolg: 1e en 2e versnelling en de achteruitversnelling waren zeer lastig te vinden. Na het vervangen van dit stangetje (en de koppeling, maar dat is een ander verhaal) ging het schakelen weer uitstekend. Misschien speelt hier iets gelijkaardigs een rol?

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 02 september 2011 09:54 AM
  [ # 409 ]

Volgens mij zijn deze nieuw op de digit van Gert…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 02 september 2011 11:52 AM
  [ # 410 ]
Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 september 2011 09:25 PM
  [ # 411 ]

En hoe is het gegaan?

Jeroen

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 september 2011 09:36 PM
  [ # 412 ]

We hebben een 1, 2, 3 ,4 en een 5 En de achterruit!  dance

Dus ze rijdt weer! Morgen effe een stukje rondrijden of het ind alles in orde is!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 september 2011 09:37 PM
  [ # 413 ]

Gefeliciteerd!!
Dat is goed nieuws dus.

En wat hebben ze nu precies gedaan?

Jeroen

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 september 2011 09:40 PM
  [ # 414 ]

Ja, meer uitleg svp!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 september 2011 09:54 PM
  [ # 415 ]

....Okey ik zal het vertellen..

Vanmorgen op eigenkracht de digit bij de garage gebracht..

Er waren 2 opties:


-De tip vanuit BXsportief:

Pennetje weer uit de hevel , asje naar binnen duwen en beetje draaien
Op een gegevn moment kan je hem op een andere plek weer omhoog
trekken , op die plek het pennetje weer plaatsen.

-De tip van Cifo:

Met héél veel mazzel kan je die hevel er weer juist op/in krijgen. Maar mij is dat nooit gelukt zonder de bak uit de auto te halen en op de werkbank te zetten…

 

Met de info die ik had gekregen besloten we eerst nog eens de hevel anders af te stellen.
Dit lukte niet, dus dan maar de as af te stellen via de info van BXsportief..

En het lukte, we moesten wel een stangetje de lengte veranderen anders pakte hij net niet de achterruit..

Tijdens het eerste proefrit bleek al snel dat de 1ste en de 2de erg dicht tegen de 3 en 4 zat..
Dat weer veranderd en weer proefgereden..

Nu zijn de versnellingen goed afgesteld, alleen ging tijdens het proefrijden de toeren omhoog (Néé niet de koppeling!!!).....KAK..

De monteur deed even een test waaruit bleek dat de koppeling nog goed is.. Waarschijnlijk is de drukgroep te heet geworden, de auto heeft immers ruim een uur gelopen stationeer. Door de hitte plakt de drukgroep niet lekker op de koppeling..


Dus morgen even een stukje rijden, om te zien of alles goed werkt. (Terug naar huis toe werkte alles goed, toeren bleef constant..)


Dus wellicht nu in orde de Digit?

Profiel  
 
Gepost: 03 september 2011 09:59 PM
  [ # 416 ]

Dat lijkt me stug Very Happy Dat hij nu in een keer helemaal in orde is bedoel ik. Maar mooi dat in elk geval deze horde weer genomen lijkt.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 september 2011 10:42 PM
  [ # 417 ]

Wordt nog wel wat met die bx very good

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 september 2011 03:47 PM
  [ # 418 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Nu zijn de versnellingen goed afgesteld, alleen ging tijdens het proefrijden de toeren omhoog (Néé niet de koppeling!!!).....KAK..

De monteur deed even een test waaruit bleek dat de koppeling nog goed is.. Waarschijnlijk is de drukgroep te heet geworden, de auto heeft immers ruim een uur gelopen stationeer. Door de hitte plakt de drukgroep niet lekker op de koppeling..

Dat lijkt me zeer stug. De koppeling word alleen zeer heet als deze continu slipt. Als de motor stationair draait zonder slippende koppeling word hij daar niet extravagant heet van. Het zou nog best wel eens zo kunnen wezen dat de koppeling het einde van zijn leven nadert.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 04 september 2011 04:17 PM
  [ # 419 ]

Ik denk dat er olie vanuit de versnellingsbak op de koppelingsplaat is gekomen. Hierdoor is de plaat glad geworden en staat te slippen. Met een beetje geluk “brand” de plaat schoon…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 september 2011 07:09 PM
  [ # 420 ]

Ik denk dat dat ijdele hoop is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
28 van de 92
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook