Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De dagteller vertoont kuren, na de laatste nulstelling lopen de eerste twee cijferrollen niet meer mee.
Te repareren of moet ik het geheel uit m’n reserve tellerpartij overzetten?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb soms dat het eerste rolletje niet meeloopt. Een paar keer opnieuw nulstellen helpt bij Keetje altijd.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In dit geval dus niet, alleen de laatste 2 cijferrollen gaan naar 0, de eerste 2 dus niet meer.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Waarschijnlijk is er in een plastic tandwieltje of zo kapot. Om erachter te komen moet je het hele ding uit elkaar halen en dan kijken of het te repareren is. Als je alleen de dagteller uit je reserve bak wilt overzetten moet ook het hele ding uit elkaar. Een korte beschrijving:
- Op de achterkant van je tellerbak zie je 3 kleine kruiskop schroefjes zitten. Twee boven links en rechts van het midden en eentje iets onder het midden verdiept. Deze draai je los.
- Trek het rubber dopje dat over het knopje voor de klok zit eraf. Die op het knopje van de dagteller kan blijven zitten.
- Wip nu voorzichtig de 6 klipjes die boven en onder zitten los en haal het voorste (zwarte) gedeelte los van het achterste (witte) gedeeltje.
- Schroef de twee kruiskopschroefjes van de snelheidsmeterplaat los.
- Schroef de twee torx schroeven op de achterkant van de snelheidsmeter naast de kabelkoppeling los.
- De snelheidsmeter is nu los.
- Nu hou je de snelheidsmeter horizontaal en kijk (of maak een foto) hoeveel hij aanwijst. Je moet nu namelijk voorzichtig de wijzer van de snelheidsmeter eraf trekken. Deze zit gewoon geklemt en heeft geen spie oid dus je moet hem straks weer precies zo erop zetten.
- Nu draai je de twee zwarte kruiskopschroefjes los waarmee de tellerplaat vast zit en haalt hem eraf.
- Je kunt nu het mechaniek om de dagteller op 0 te stellen eraf halen. Deze zit aan beide kanten met een vorkje om een plastic asje geklemt. Door een dunne schroevendraaier ter hoogte van het rode wieltje onder het rode wieltje direct rechts naast het metaal tussen de twee plastic delen te zetten en voorzichtig te wrikken komt hij als het goed is los en klapt 90 graden naar boven (hij draait om de twee ijzeren asjes. Nu kun je hem helemaal eraf halen.
Succes!
Nico
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dank voor de uiteenzetting, we gaan ‘t ervaren!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Reparatie vandaag verricht, ondertussen al geconstateerd dat alle 4 cijferrollen gewoon meedraaiden.
Alleen de nulstelling werkte niet meer .
Na demontage bleek van de nulstelknop een nokje afgebroken te zijn.
Had nog een oude tellerpartij liggen, hiervan het dagtellerdeel losgehaald en de defecte hierdoor vervangen.
Alles werkt weer!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986