19 van de 52
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 21 augustus 2011 11:12 PM
  [ # 271 ]

Oke, die Philips van mij zeker niet, google maar eens op het type nummer…

Mocht je jouw merk nog weten of even willen kijken naar het merk dan hoor ik het graag.

Nu heb ik dus ongeveer 10% meer licht tov R2 Duplo, dat is natuurlijk amper de moeite!

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 21 augustus 2011 11:13 PM
  [ # 272 ]

Trouwens; sorry Maus voor het kapen van je topic Wink
het is voor een goed doel!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 03 september 2011 12:02 AM
  [ # 273 ]

De GSA staat even stil, wachtend op tijd om de kleppen te stellen, en de kop aan te trekken.

In de kilometers die ik heb gemaakt, nog wel een vaag probleem ontdekt:
Zodra de motor een beetje op temperatuur begint te komen, gaat de koppeling heel zwaar. Eerder stroef…
Als je hem intrapt lijkt het alsof de kabel gespleten is en ergens langs schraapt.
Vreemd genoeg is dit dus niet de eerste paar kilometers, dan gaat ie soepel(vergeleken met de witte Break van Midfriesland, enkele weken terug)

Iemand een idee?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 september 2011 05:20 AM
  [ # 274 ]

De koppelingsset van Brekkie was wel érg ver heen hoor. Volgens mij nog af-fabriek. De eerste keren dat ik weer in Geeskje reed stampte ik het pedaal letterlijk tegen de vloer. Laughing
Het pedaal van Brekkie was echter niet stroef of schokkerig en dat van jou wel. Ik denk daarom dat je kabel versleten is. Da’s gelukkig vrij makkelijk te verhelpen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 03 september 2011 12:57 PM
  [ # 275 ]

Waar kan ik zo’n kabel vinden? Zou de club dat hebben?
En is het dan alleen de binnenkabel of het geheel?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 september 2011 11:04 PM
  [ # 276 ]

Altijd complete kabel, binnen- en buitenkabel dus.

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 04 september 2011 03:03 PM
  [ # 277 ]

Ik ga eens zoeken, dank!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 september 2011 06:10 PM
  [ # 278 ]

Succes!

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 30 september 2011 05:25 PM
  [ # 279 ]

Ik heb vandaag de kleppen gesteld, en de kopbouten nagetrokken voor zover ik er bij kon.
Dwz, alleen de bouten binnen de klepdeksels.

Klepjes stellen moet met de hand, een schroevendraaier kan niet tussen de kop en de uitlaat in…

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 30 september 2011 10:11 PM
  [ # 280 ]

Daar gebruik ik altijd een hele korte schroevendraaier voor. Haakse schroevendraaier heb ik ook, maar vind ik in de praktijk minder goed werken.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 01 oktober 2011 04:50 PM
  [ # 281 ]

Ik dacht ook een korte schroevendraaier te hebben, maar dat bleek een kruiskop te zijn.

Vandaag op en neer van Rotterdam naar Driebergen, en de GSA doet het prima Smile
De koppeling gaat nog zwaar, de kabel moet vervangen worden.
Verder nog een benzinelucht uit het luikje bij de kofferbak.. Binnenkort maar eens goed uitzoeken.

Oh en uitwijken kan ie ook Neutral
Op de snelweg reed er 3 auto’s voor me een Mercedes, en die verloor uit z’n aanhanger een oprijplaat. De eerste auto’s klapten eroverheen, ik kon er net omheen…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 oktober 2011 08:04 PM
  [ # 282 ]

Heb je eigenlijk een nieuwe koppeling in dat ding gezet toen de motor er naast lag?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 02 oktober 2011 01:50 AM
  [ # 283 ]

Jep, complete set, dus drukgroep, lager en plaat.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 11 oktober 2011 02:23 AM
  [ # 284 ]

Morgen ga ik rondbellen naar garages, wat het kost om de veerbollen(en dan vooral de achterste) te laten vervangen. Ik heb de bollen al alleen heb ik geen moed om ze erin te zetten. Ook zit het lichamelijk niet mee dus dan is het niet verstandig.

Ik vond goede reacties over Renard, en die zit hier op een uurtje rijden vandaan.
De dealer met garage zit hier zowat om de hoek, maar dat zal wel wat kosten ohh  zipper

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 11 oktober 2011 09:36 PM
  [ # 285 ]

Voor ommenabij de 100 euro ben ik de man, mits er niets afbreekt natuurlijk…
Ook heb ik vandaag een olietemperatuursensor besteld, die zal ik zodra die binnen is monteren, ik ben heel benieuwd..

Profiel  
 
 
19 van de 52
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook