Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens waterman moet de bak er uit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nuance… prima om te citeren maar dan wel juist aub. Ik heb gezegd dat IK het nooit heb kunnen maken zonder de bak op de werkbank te hebben. Dat wil niet zeggen dat een ander het ook niet zou kunnen zonder de bak uit te bouwen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wellicht een wat domme opmerking van mijn kant, maar een BE1 bak zoals de Digit die heeft wordt bediend met 3 schakelstangetjes, dit itt de BE3 die er maar 2 schijnt te hebben (ik heb daar nooit zelf aan gesleuteld, dus dat is een aanname). Mijn GT schakelde uitermate beroerd toen ik haar kocht. Dat bleek uiteindelijk te liggen aan 1 van de schakelstangetjes, het korte verbindingsstangetje om precies te zijn. Die kunststof kopjes (geen idee hoe dat nou eigenlijk heet) die over de kogeltjes worden gedrukt waren aan de ene kant volkomen uitgelubberd, en aan de andere kant zelfs verdwenen. Gevolg: 1e en 2e versnelling en de achteruitversnelling waren zeer lastig te vinden. Na het vervangen van dit stangetje (en de koppeling, maar dat is een ander verhaal) ging het schakelen weer uitstekend. Misschien speelt hier iets gelijkaardigs een rol?
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
De 3 korte niet.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
We hebben een 1, 2, 3 ,4 en een 5 En de achterruit!
Dus ze rijdt weer! Morgen effe een stukje rondrijden of het ind alles in orde is!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gefeliciteerd!!
Dat is goed nieuws dus.
En wat hebben ze nu precies gedaan?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ja, meer uitleg svp!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
....Okey ik zal het vertellen..
Vanmorgen op eigenkracht de digit bij de garage gebracht..
Er waren 2 opties:
-De tip vanuit BXsportief:
Pennetje weer uit de hevel , asje naar binnen duwen en beetje draaien
Op een gegevn moment kan je hem op een andere plek weer omhoog
trekken , op die plek het pennetje weer plaatsen.
-De tip van Cifo:
Met héél veel mazzel kan je die hevel er weer juist op/in krijgen. Maar mij is dat nooit gelukt zonder de bak uit de auto te halen en op de werkbank te zetten…
Met de info die ik had gekregen besloten we eerst nog eens de hevel anders af te stellen.
Dit lukte niet, dus dan maar de as af te stellen via de info van BXsportief..
En het lukte, we moesten wel een stangetje de lengte veranderen anders pakte hij net niet de achterruit..
Tijdens het eerste proefrit bleek al snel dat de 1ste en de 2de erg dicht tegen de 3 en 4 zat..
Dat weer veranderd en weer proefgereden..
Nu zijn de versnellingen goed afgesteld, alleen ging tijdens het proefrijden de toeren omhoog (Néé niet de koppeling!!!).....KAK..
De monteur deed even een test waaruit bleek dat de koppeling nog goed is.. Waarschijnlijk is de drukgroep te heet geworden, de auto heeft immers ruim een uur gelopen stationeer. Door de hitte plakt de drukgroep niet lekker op de koppeling..
Dus morgen even een stukje rijden, om te zien of alles goed werkt. (Terug naar huis toe werkte alles goed, toeren bleef constant..)
Dus wellicht nu in orde de Digit?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat lijkt me stug Dat hij nu in een keer helemaal in orde is bedoel ik. Maar mooi dat in elk geval deze horde weer genomen lijkt.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Wordt nog wel wat met die bx
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
GWHENDRIKS2 schreef:Nu zijn de versnellingen goed afgesteld, alleen ging tijdens het proefrijden de toeren omhoog (Néé niet de koppeling!!!).....KAK..
De monteur deed even een test waaruit bleek dat de koppeling nog goed is.. Waarschijnlijk is de drukgroep te heet geworden, de auto heeft immers ruim een uur gelopen stationeer. Door de hitte plakt de drukgroep niet lekker op de koppeling..
Dat lijkt me zeer stug. De koppeling word alleen zeer heet als deze continu slipt. Als de motor stationair draait zonder slippende koppeling word hij daar niet extravagant heet van. Het zou nog best wel eens zo kunnen wezen dat de koppeling het einde van zijn leven nadert.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik denk dat er olie vanuit de versnellingsbak op de koppelingsplaat is gekomen. Hierdoor is de plaat glad geworden en staat te slippen. Met een beetje geluk “brand” de plaat schoon…
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat dat ijdele hoop is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.