Totaal aantal Berichten: 17406
- CX 2400 Super
Sorry, ik had 190 gelezen… Nu begrijp ik je teleurstelling ook beter…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Voor de leesbaarheid heb ik de tekst iets aangepast
C4 HDI90 Ligne Business /Bourasque
Totaal aantal Berichten: 508
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
De 90 HDI met 5-bak bevalt mij prima en heeft voldoende trekkracht. Ik vraag mij af of de duurdere 110 versie het geld waard is.
De 90 HDI met 5-bak bevalt mij ook uitstekend. De 110 pk zou me 50 euro meer per maand kosten, dat vond ik teveel. 2 weken geleden nog een autoambulance met AX erop er achter gehangen en dat reed ook prima. Qua gewicht zaten we toch wel in de buurt van de 1350 KG die er max. achter mag.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Sja, met al die pk’s die je tegenwoordig om je oren vliegen is alles beneden de 100 pk kennelijk niet meer van deze tijd. Ik zie in het DS3 forumdeel ook alweer het nodige over tuning voorbij komen.
OK, ik geef toe, die 200 pk in de DS4 waren leuk om aan te spreken, maar normaal gesproken heb je dat allemaal niet nodig in het huidige Nederlandse verkeer.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er staat ook nog een AX met bijna 100 pk en 132,5 NM koppel, die pak ik wel als ik effe lekker buiten wil spelen
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Dat verhaal heb ik met plezier gelezen ja!
Ik zag van de week trouwens een nieuwe C4 staan en ik moet zeggen dat ik de lijnen van de auto steeds mooier ga vinden.
Totaal aantal Berichten: 47
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Zojuist een brief gehad van de dealer. In de week van 19-24 september krijgt hij hem. Dan nog 1 of 2 weken en dan kan ik ‘m ophalen. Ben wel benieuwd of ik het verbeterde display’tje in de snelheidsmeter krijg of die rood/zwarte. Je zou zeggen dat ik wel een auto zo krijgen die na 3 september geproduceerd is, maar helemaal zeker ben ik daar ook niet van…
Hou jullie op de hoogte!
Wat versta je onder ‘verbeterde’ display? Het witgekleurde display heeft veel minder mogelijkheden dan het rode. Lood om oud ijzer dus eigenlijk…
Totaal aantal Berichten: 34
- C4 (2004-heden) 1.6 Vti 120 pk Tendance
Vandaag contract getekend dat ons gezin verbind aan een nieuwe Citroen C4 Tendance 1.6 VTI in de kleur zwart metallic. Het is een voorraad auto ( met veel korting anders had ik pas volgend jaar gekocht) dus wordt hij volgende week vrijdag (23e) al geleverd.
Krijg er voorlopig Aero wieldoppen op van de DS3, dat vond ik mooier als de standaard wieldop, maar ben druk aan het zoeken naar mooie velgen ( tips??). Ook heb ik op de achterklep een chrome sierstrip laten plaatsen en krijg ik er zonwering bij voor de achterportierramen.
Hoop snel een foto te posten hier, en mijn ervaringen te delen.
Ik heb in mijn voorloopauto (Astra) ook zo’n zwart/rood display en ik vraag me af welke mogelijkheden die witte minder heeft. Het kan bijna niet minimaler.
Ik had juist begrepen dat die witte wat meer in de richting van het orgiineel kwam. Zou toch ook van de zotte zijn als ze nu nog de aardbeving de schuld gaven en opnieuw met nog minder aan komen zetten dan je besteld had.
Maar goed, over een goeie week wet ik het en niet veel later jullie ook.
Dit kan er op het 3e display
Verschil met het originele en het oranje display is dat het 3e display vaste beeld-elementen heeft en niet uit losse beeldpunten is opgebouwd (waarmee alles wat je er naar toe gestuurd wordt kan worden weergegeven).
Het 3e display is visueel wel het best passend bij de 2 andere klokken. Zelfde letterype. Kleuren instelbaar (buitenring én binneste deel) precies gelijk aan buitenste klokken (dat is bij het originele en bij het oranje display niet, daarmee is bij de middelste alleen de buitenring aanpasbaar).
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 508
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Kun je er de navigatie aanwijzingen ook op zien?
Dat is dan inderdaad wel een tegenvaller. Toch blijf ik het al met al klantonvriendelijk vinden. Er wordt om de een of andere reden iets anders dan besteld geleverd, en met anders bedoel ik minder, en als ik dit forum niet gevonden had zou ik volgende week mezelf afvragen of dat er nou 20 weken geleden ook zo uitzag. Het lijkt me dat je dan ruim van tevoren contact opneemt met de klant, de situatie uitlegt en iets van compensatie aanbiedt. Bv korting op overige accesoires. Maar het is net als met levertijden, beloofd is 10 weken, het wordt 20 maar je hebt getekend en ze hebben je bij je zakie. Stel je koopt een keuken. Niet alleen hoor je pas nadat je zelf vlak voor de geplande levertijd informeert hoe de zaken ervoor staan dat het twee maanden later wordt. Maar bij aflevering blijkt de volautomatische koffiemachine simpeler dan besteld (en betaald). Achteraf kom je er toevallig achter dat de leverancier het al tijden wist, al toen je je bestelling plaatste. En je krijgt geen compensatie…
Behalve de ontbrekende communicatie naar de klant is de situatie als geheel natuurlijk uitermate knullig.
Is er echt nergens anders een fabrikant te vinden die de displays kan leveren?
Denk eerder dat het uiteindelijk uitpakt als een bezuining op de productiekosten want het originele display komt niet meer terug.
Bij Peugeot komt het HD display wel terug en de DS5 wordt ook nog met het HD display gepresenteerd. Dus de reden van niet beschikbaar zijn houdt niet stand.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4