Had al een reactie ergens van iemand die beide autos heeft gereden. Ik dus ook. Heb 40k gereden in een 98 v6 24v aut excl en heel even in een multimedia. Nu heb ik een 99 21td aut excl. kwa uitrusting allemaal het zelfde!
De V6 is een veel snellere wagen dan de td. Alleen bij de V6 had ik altijd het idee dat motor flink in de toeren ging en de bak het niet bijhield de auto had geen grote snelheids beleving. De td pakt sneller op die gaat meteen, maar zal het afleggen bij de v6. Maar rijdt voor het gevoel wel vlot.
De v6 hoor je niet alleen met flink gas kleine roffel. De td hoor je continue, maar vind dat wel vertrouwd zon diesel. Het geluid van de td valt me erg mee, de A3 20tdi uit 2006 maakt meer herrie van binnen.
De verschillen in de automaat zijn klein. De V6 had een sneeuw en sportstand maar die gebruikte ik nooit. Wat schakelen betreft merk ik geen verschil. Wat wel stom is bij TD dat ie pas naar zn drie gaat bij de 60. Als je 55 rijdt maakt wel veel toeren. Bij 80 is het wel oke. Meerdere keren terug gelezen zal wel kloppen.
Verbruik, van de v6 viel me dat altijd enorm mee soms haalde ik 1 op 11. Maar 1 op 10 lukte altijd. Die td gaat me denk ik iets tegen vallen want volgens mij haal ik met moeite de 1 op 14.
Sleutelen, de V6 was wel wat krap onder de kap, de distributie riem was behoorlijke klus! Het oogt wel heel modern. De TD is toch ook wel krap, maar wel beter. Het is duidelijk oud blok ook om te met de bedrading etc.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dus??? Wat is nou je conclusie? Je bent appels met peren aan het vergelijken, ouderwetse diesel met een ouderwetse automaat tegen een moderne v6 en een moderne elektronisch gestuurde automaat….....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Da’s toch niet erg, Willem? Als je de keuze hebt tussen een appel en een peer mag je je toch afvragen wat je liever hebt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
‘n V6 handbak rules!
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik ken alleen de V6 automaat (phase 1). Ik vond het allemaal heel aangenaam - maar de snelheidsbeleving viel me wat tegen. En ook mij viel het op dat de automaat de motor wat hoger in de toeren zet dan ik met de hand zou doen. Uiteindelijk voor een CX gekozen. Om nog eens een peer te noemen
Veel plezier met je TD - geniet van het zeer relaxte rijden!