Cx zij raam achter lijmen
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 05 september 2011 04:21 PM

Hallo Forum leden.
Ik moet de zij raampjes van mijn cx pallas uit 76 plakken (gelukkig staat ie binnen). De ramen zitten los en moeten opnieuw geplakt worden. Ten eerste welk product gebruik ik hiervoor en zijn er foefjes en handigheidjes die ik moet weten. Zoals hoe moet het chromen lijstje etc. Kortom: zijn er mensen die al eens gedaan hebben en mij kunnen adviseren.

vast bedankt voor jullie reacties

M.

[edit mod] even naar CX verplaatst. Dit is niet Elektrisch… [/edit]

Mtjf

Profiel  

Voiture
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72

Gepost: 05 september 2011 04:39 PM
  [ # 1 ]

Bij mij zaten deze ruiten ook los en ik wilde het ook eerst zelf doen. Uiteindelijk heb ik ze opnieuw laten inlijmen bij Carglass, dat was maar een paar tientjes duurder dan zelf de benodigde materialen kopen bij de automaterialenhandel.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 september 2011 07:43 PM
  [ # 2 ]

‘t Is simpel - mits je niet alleen kit koopt maar ook de bijbehorende primer. De boel goed schoonmaken. Primer op het staal - en waar de zwarte rand op het glas beschadigd is, ook op het glas. Mooie dikke kitrups (het is niet snel te dik!) trekken over de rand van het glas (als het goed is krijg je een speciaal tuitje waarmee dat prima lukt). En terugzetten. Let op: de plastic klemmetjes voor de sierlijst rond de ruit moeten er op voor je de ruit terugzet.

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 05 september 2011 07:59 PM
  [ # 3 ]

Niet dat ik de topicstarter help maar ik werd getriggerd door het onderwerp: hoe gaat dit bij een serie 2? Aangezien ik ook een minieme lekkage heb ik ook eens gekeken en voorzichtig zitten wrikken. Maar bij mij zijn de lijstjes van kunststof en ik kreeg wel een stukje los maar ze lijken ook met een soort kit vast te zitten. Een klemmetje heb ik nog niet ontdekt. Zelfs het verticale kunststof deel bij de C stijl krijg ik niet zo maar los. Van onder zitten deze met plastic pennetjes (waarvan er 1 spontaan afbrak) maar boven zit het paneel nog muurvast. Kortom: enige tips voor een serie 2 zijn hopelijk ook welkom. Dan worden bezitters van beide series geholpen bij zoeken op ‘zijruitjes’ Wink

Profiel  

Voiture
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72

Gepost: 05 september 2011 08:08 PM
  [ # 4 ]

In deze threads staat meer info over het inlijmen van de zijruitjes:

Zijruitjes opnieuw kitten
Zijruiten break, rubber/kit?

Maar toch, informeer eens naar de kosten om het te laten doen, die vielen in mijn geval erg mee.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 september 2011 10:06 PM
  [ # 5 ]

Hm, die van mij is ook een serie 2 - maar wel met roestvrijstalen raamlijsten.

Overigens: ik heb een ruit er volledig uit gehad - de andere zat nog zo vast dat ik die alleen heb bijgekit. Sierlijst eraf, schoonmaken, primer ertussen kwasten en kit er tussen spuiten en netjes met een spateltje rechttrekken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook