Ik hoorde een geluid en een trilling links voor. ik heb de aandrijfas vervangen, grotendeels kwaal verholpen maar hoor toch nog iets, ik denk wiellager, heb het lager gedemonteerd er zit wat speling op maar misschien is dat normaal, is het lager uit elkaar te persen om te bekijken of de schalen ongeschadigd zijn, iemand ervaring?
oud model
Ik heb de voorwiellagers vevangen, oude waren vesleten. het viel me op dat ze echt heel droog stonden, zwak punt van de cx die lager zou ik zeggen. bij ds nooit problemen mee gehad

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De CX-voorwiellagers zijn ook wel “een maatje” kleiner dan de voorwiellagers van een DS….
Citroen!
Het probleem bij de voorwiel lagers is de keerring. De keerring loopt op een borstje van de aandrijfas en wordt bij montage van de aandrijf as vrij snel beschadigd. Als de keerring lekt raak je langzaam het vet uit je lager kwijt en die kunnen niet zo goed tegen drooglopen.Er is niet voorzien in een vet nippel en dus is het niet mogelijk om even met de vetspuit bij te vullen. Bij de grote beurt even de aandrijfas lossen en met een vetspuit naald mondstuk een stevige dosis vet in het lager spuiten. De levensduur van de lagers wordt hierdoor aanzienlijk verlengd. Een goede keerring is natuurlijk de enige echte oplossing.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.