Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Goede raad is duur na 250.000 probleemloze kilometers.
De brandstofpomp in de tank hapert soms bij het starten, maar ook op drukke kruispunten, de Wegenwacht doet niet meer mee.
Het is een Bosch, onderdeelnummer 1525 Z1, via onderdelenzoeker slechts 1 nieuwe, voor 195 ex.
Het ding uit elkaar gehaald en uitgebreid getest, met en zonder druk, geen hapering gevonden. Misschien gewoon een vuiltje?
Na deze oefeningen lijkt het ding storingsvrij te werken
Wie heeft ervaring met dit type pomp?
Heeft iemand toevallig zo’n pomp?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bekende kwaal. Altijd opgelost met een nieuwe pomp, een gebruikte gaf meestal toch weer de geest. Rond de 2 ton gaan ze allemaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vraagje,
hoe ziet je brandstoffilter er uit, vind je daar metaaldeeltjes ?
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@lfred schreef:Vraagje,
hoe ziet je brandstoffilter er uit, vind je daar metaaldeeltjes ?
Want?
Het antwoord van Waterman lijkt mij helder.
Ook na mijn “behandeling” blijkt het ding weer te haperen. Dus nieuwe pomp of weg ermee.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Je gaat toch geen goede auto weg doen, omdat enkel en alleen de opvoerpomp kapot is ?
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ZX1.4i schreef:Je gaat toch geen goede auto weg doen, omdat enkel en alleen de opvoerpomp kapot is ?
Als die pomp het enige was om door de APK te komen…
Veel te weinig km’s per jaar voor een diesel….
Dus is voor minder geld een leuke benzine versie een betere optie.
Kwestie van knopen tellen.
Zie bij auto’s te koop.
Grijp je kans.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik zie geen Xantia HDI bij te koop, al verkocht ???
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dit bericht kreeg ik:
JanSr, een moderator heeft je bericht verplaatst.
De titel van het topic is:
Xantia HDI met haperende brandstofpomp in de tank
Deze kan gevonden worden via de volgende URL:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213241/
Hij staat dus bij gezocht, gek genoeg.
Je moet wel snel zijn, want vanmiddag ruilen we hem welicht in.
Zie PB
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:@lfred schreef:Vraagje,
hoe ziet je brandstoffilter er uit, vind je daar metaaldeeltjes ?Want?
Het antwoord van Waterman lijkt mij helder.Ook na mijn “behandeling” blijkt het ding weer te haperen. Dus nieuwe pomp of weg ermee.
Mijn vraag was om twee redenen. Een vooraankondiging van het sneuvelen van de brandstofpomp zou zijn dat er metaaldeeltjes meekomen met de brandstof. (Niet uit eigen ervaring maar al paar keer ergens gelezen). Dan, de HDi is extreem gevoelig voor vervuiling van zijn hogedruk systeem en injectors. Dus dat zou kunnen verklaren dat je na vervanging nog problemen overhield.
Had je nog in het brandstoffilter gekeken?
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Jan, bedankt voor je PB, echter gaat het me niet lukken om op een dergelijk korte termijn te komen kijken en eventueel van je over te nemen. Niet als opknapper, maar wellicht voor de onderdelen voor mijn eigen HDI.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Brom auto’s in Zeewolde heeft hem ingeruild.
Ik denk dat je hem daar voor weinig kan scoren
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop