Word tijd voor een andere auto
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Neuh, het is nu eerst weer dicht. Daarbij meteen de boel bekeken. Er is 1 slangetje, zo’n eindbochtje, aan vernieuwing toe, de rest is alleen maar ‘oud’, het materiaal wordt aan de harde kant. Schoongemaakt ziet het er in ieder geval beter uit dan eerst. Toch maar wel in de gaten blijven houden. De grote lekkage was de pakking van de filterdop (of hoe heet dat ding), die was zo ver uitgeleuterd dat er geen enkele druk meer op stond. De nieuwe drukte die dop wél omhoog; dat zit meteen een stuk beter.
Vandaag een keurig nette witte Xantia op de sloop bekeken, een 1.8i uit 11-‘93: roestvrij, knap in de lak, net interieur, 165k op de klok en reeds gedeeltelijk gedemonteerd… Was niet eens kortgereden! Maar daarop was de retourbundel in pracht conditie. 454k gaar koken onder de kap doet toch ook wel wat met die slangen, kennelijk - ik kan me tenminste niet voorstellen dat je binnen 165k je ‘octopus’ op een Xant zou willen vernieuwen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wonderlijk genoeg heb ik na het vernieuwen van de afdichtingen op de LHM-tank de indruk dat ze ook weer langer in de benen blijft. Zou dat met de nieuwe afdichtingen te maken hebben, met het gegeven dat ik voor de werkzaamheden wat heb gegymd, of deugt mijn eigen waarneming niet?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wat ook nog moest: de vulpijp van de ruitensproeiertank vervangen. Die was namelijk net boven het tankje in een ribbel gescheurd. De berichten waren dat je daarvoor het front moet afbreken, maar dat valt mee: de knipperlichten, de grille, de rechter koplamp en de rechter modderkuip eraf, en dan kun je er met wat goede wil bij. Overigens, bij mij zit de standkachel in de weg om de juiste draai met die pijp te meken, maar met wat wurmen en het bijbuigen van het gat waar die pijp door moet konden we nét voorkomen dat die kermis eraf moest. Het is nu weer dicht, en dat is niet zo vervelend.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vandaag even naar de fotograficabeurs in Doesburg getrapt. Bij Rogat, voor sommige lezers inmiddels een bekend punt om gelazer met de koeling te krijgen, maar even aan de kant na aanhoudend gezeur op het dashboard (alleen stoplamp) en beide fans van de koeling op standje storm…
Even afgewacht tot alles aan te pakken was, controles gedaan: niets te merken. Dan maar doorgereden. Koelfans zijn niet meer in actie geweest, geen seintjes meer op het dash en de dame heeft weer keurig gedraaid.
Dat geintje gebeurt af en toe vaker de laatste tijd; ik verdenk de KVS-temp sensor of de bekabeling daarvan (open circuitje/kortsluiting?). Maar weer eens even wat meetwerk aan verrichten dan. In ieder geval is het goed dat de koelfans en (waarschijnlijk) de bijbehorende waarschuwing al bij 80 graden gaan werken in plaats van pas bij 130 graden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb je ook een niveau sensor in het KVS vat zitten (vaak wel bij een TD), controleer deze dan ook.
Als het niveau te laag is, dan gaat er ook een stoplampje branden, icm met het rode lampje in temp.meter.
Koppel je de sensor los, dan gaat er geen lampje branden, bij een draadbreuk van deze sensor zal er geen lampje op het dashboard gaan branden.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is een goeie, maar die heb ik volgens mij niet. Ik zal er nog wel even naar kijken. Het idiote was ook dat alléén de STOP-lamp ging branden. Ja goed, en de fans sloegen in de stormstand. Bij de testfunctie, als je het contact erop zet, krijg ik gewoon alle lampen, dus het zou moeten werken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vandaag maar eens een nieuw spiegelglas gescoord voor de linkerkant. De verwarming was er mee gekapt. Maar, het nieuwe glas heeft een andere bevestiging. Dat past dus weer voor geen ene meter. Er zal wel een verloopstuk of zoiets bij horen dat ik niet heb. Ik zou me niet kunnen voorstellen wat daar het voordeel voor de fabrikant van is, maar goed, ik zit er mooi mee. Kijken hoe we dat gaan wingen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, klaar. Nieuw spiegelglas erin, origineel Citroën. Nu heb ik ineens een dodehoekspiegel… Maar het zou nu moeten werken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er bestaan 2 soorten bevestigingen van het glas, imitatie heeft vaak ander type.
Heb je nu niet 1 glas er inzitten, dat verkleinend werkt, zoals op een type-2 ?
Ik heb dat met mijn 1b gehad, vreselijk irritant als het andere glas normaal is, dan lijkt een auto in de ene spiegel verder, dan in de andere.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Beide glazen werken verkleinend (dat was ook al zo) maar aan de linkerkant zit er nu een dodehoekspiegel in, afgescheiden door een stippellijntje. De kleur is ook nog steeds links & rechts gelijk, hoewel ik had begrepen dat dat was veranderd. Maar rechts zit een spiegel van een late 1b van de sloop, dus misschien ligt het daaraan. En wie weet wat daar uiteindelijk weer voor spiegelglas in zat, dat is uiteindelijk op een slopert ook niet na te gaan
Andere glazen zijn er bij Citroën schijnbaar ook niet meer voor. Ja, die third-party dingen zijn er, die dus niet passen als je dat systeem met die 6-kantige veer nog hebt. Het mooie is dat mijn third-party leverancier ook geen andere nummers voor ‘mijn’ bevestiging heeft.
Vakking duur trouwens, die glazen: 65 euro, tegen 21,50 voor het third-party ding
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nieuwe distributie & apk. Op naar de 560.000. Hoewel daar nog wel eens ergens een APK’tje tussendoor zal moeten.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tijd om in te rijden…
De 560K haalt de motor met gemak