Totaal aantal Berichten: 36
- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Goedenavond,
Nou was ik vanavond weer aan de pruts met mijn cx 25 gti bouwjaar 1988 en het euvel wat vanavond op de lijst stond waren de elektrische achterramen.
Eerder zijn de voorramen al aan de beurt geweest hierbij ben ik al een boel gebeun en rommel tegen gekomen. Er waren verschillende draden bij elkaar gedraaid en geplakt. Na wat onderzoek bleek het probleem een los contact te zijn ( ideaal). Was dit nu ook maar zo met de achterramen zo , helaas gaat dit hier niet op.
Wat ik dus tot nu toe ben tegen gekomen is dat vanaf de schakelaar draden zijn verbonden en die via nieuwe blauwe draden naar de elektra van de automaat gaan ( ja het is echt creatief ). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik er niet uit kom.
Er zijn vier witte kabels bij de automaat hendel twee dikken en twee dunnen, bij de stekker gaan de twee dikken over op twee blauwe kabels waarvan de een naar de nr’s 1 en 4 gaan van beide schakelaars en de andere blauwe kabel naar een kabel van het rechter achterraam en naar de nr’s 1 en 5 van de linker schakelaar.
Ik hoop dat de foto’s het doen zodat het verhaal wat duidelijker wordt en dat iemand idieen heeft voor een oplossing of een schema zodat ik alles opnieuw kan aansluiten zoals het hoort.
Bij voorbaat dank voor al jullie reacties.
de automaat hendel met de witte draden.
dit wat er onder vandaan kwam.
dit is de rechter voordeur.
Mooie maar gecompliceerde auto’s

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Krijg de foto’s niet in beeld maar er zit ook nog een schakelaar onder je stuur/ dashboard.
En komt er wel spanning op je schakelaars?
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Goedenavond,
Dank alvast voor deze reacties.
Er zitten nog een aantal schakelaars in de cx waarvan ik het nut niet weet en er komt geen spanning op de schakelaars.
Er is een schakelaar onder het dasboard met een x er op kan dit het wezen? en is dit een soort kinderslot ofzo?
Ook heb ik een draaiknop in het middenkonsol deze is later ingebouwd en wat deze doet ben ik ook nog niet over uit?
en als laatste tips zodat de foto’s het wel doen, ik heb ze op pfotobucket staan.
groet,
Jan

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er is een schakelaar onder het dasboard met een x er op kan dit het wezen? en is dit een soort kinderslot ofzo?
Yep is kinderslot
Foto’ ‘s eerst online zetten meer weet ik ook niet ,gaat mij ook nogal eens mis.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Je moet je foto’s tussen een haakje openen img haakje sluiten sluiten jouw locatie van de foto [/img] zetten en zorgen dat de locatie natuurlijk publiek toegangkelijk is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Volgens mij ondersteunt het forum Photobucket niet (kan ik mij herinneren uit het verleden, maar ik weet niet wat de reden was…)
Als ik de links naar je foto’s kopieer (even een quote doen) en in de browser plak, dan doen ze het wel.
Foto’s op mijnalbum.nl of Flickr worden wel getoond.
Je kan de foto’s ook als bijlagen bij je post voegen (button “plaats reactie”)

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Hierbij anders gewoon de link naar het album en dan zal ik ze morgen even verhuizen naar mijnalbums.
Ook zal ik morgen ochtend eens kijken of het inderdaad aan de schakelaar ligt dat de ramen niet mee doen.
groet,
Jan

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
goedenavond,
ja ja het is gelukt de ramen doen het weer het was inderdaadt die schakelaar onder het dashboard maar daar zaten gewoon geen kabels aan. Dit was dus zo weer op gelost.
Nu zal ik dus de topic titel aanpassen want de volgende klus is het opnieuw lijmen van de hemel.
Als het goed is ben ik morgen vrij van school en met dit weer lijkt me dit een mooi klusje.
De vorige eigenaar heeft de hangende hemel zeer makelijk vast geniet. Dit stoort mij al enkele maanden, dus tijd om het aan te pakken.
Nu heb ik begrepen dat als je de voor stoel er uit hebt je de hemel er zo uit pakt.
klopt dit en zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten of handigheden die ik moet weten?
bijvoorbaat dank

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Iets dat je moet weten: dat het niet gaat lukken een originele hangende hemel met lijm (of hoe dan ook) mooi terug te plakken.
Het beste is: hemel eruit (+ A, B en C stijlen anders gaat dit niet) hemelstof geheel verwijderen inclusief de schuim/poedermeuk die eronder vandaan zal komen, en daarna de schaal geheel opnieuw beplakken met een goede kwaliteit hemelstof. Is op de rol nog te koop, ik dacht voor zo’n € 55 per strekkende meter.
Alle andere methodes waarbij de originele stof betrokken is, zal geen bevredigend resultaat geven.
Edit: denk niet dat de stoel eruit hoeft, je kunt ze ook plat leggen, al is het een heel gefrummel, want eigenlijk past de hemel heel beroerd door de opening van de portieren, behalve bij een Prestige (via de achterdeuren).
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Hallo,
Bedankt voor de reacties. Ja daar gaat dus plan A de deur uit, is deze stof ook nog in nederland te verkrijgen of zal ik dit via cx- basis moeten bestellen?
Wel weer jammer van het budget, ik heb hem 150 euro apk klaar gemaakt en daarna pas het meeste geld in een keer uitgegeven, namelijk lid worden van de cx club. Natuurlijk wel goed besteed geld, ik zal de eerst volgende keer maar eens wat geld achterlaten in het magzijn. Als er wat overblijft teminste want ik ben dan dus 110 euro kwijt voor de bekleding of mag ik op 165 rekenen?
bedankt

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik kan de auto en je budget niet vanaf een afstandje inschatten. maar ik zou als je budget wat krapper is, eerder investeren in goed onderhoud onder de motor kap (bv stekkers en elektrische verbindingen) en goede anti-roest behandeling.
een hemeltje wat netjes is is leuk, maar als je plaatwerk gaat roesten ben je verder van huis. de winter en het zout komt er weer aan. een heleboel kan je zelf doen. dit slechts ter overweging.
stof kan je her en der bij auto bekleders wel vinden. of idd de CX-basis.
verder veel zweefplezier toegewenst !
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Een goed en stofvrij hemeltje vind ik persoonlijk wel een pre,al dat stof wat van een oud hemetje afkomt is ook niet alles.
Trouwens het oude hemetje is perfect te verwijderen via het rechter voorportier wel even de rechter stoel plat leggen.
En als laatste hou aub alle klemmetjes ed. heel het breekt zo af.

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik heb zelf 2 jaar geleden met stof en lijm van CX Basis mijn hemel vernieuwd. lijm is goed, maar je moet eigenlijk best met twee zijn, want als de stof niet van de eerste keer goed ligt… dan ga je vloeken. ook opletten voor de 2 speciale plastic klemmetjes vooraan in de hoeken, zal een wonder zijn als je er geen enkel breekt. Aansluiting aan de voorruit bij deze 2 klemmetjes is ook wat gefoefel en gepruts. Ikzelf heb met de overschot nog de C stijl opnieuw bekleed, de rest niet (stof was op :p). dat volgt nog wel een keer.
stoel helemaal plat leggen om hemel eruit te ‘plooien’.
Ook de uitsparing in het dak is wat prutswerk om er hem in te krijgen (valt er nu bij mij soms nog uit…de klemmetje spannen precies niet meer genoeg)
maar als het gedaan is, zul je wel voldaan zijn…
Hoi
Ik heb alle bekleding, behalve van de hemel opnieuw bekleed met Palty.com.nl.Had toevallig een goede hemel op de kop kunnen tikken.
Eerst de oude bekleding eraf halen en al het schuim eraf vegen met een veger, dan met de hand met lauw water uitspoelen dan met wasbenzine zoveel mogelijk restschuim eraf halen. Het plastic gedeelte ook eerst afvegen evt met (messing) staalborstel schoonmaken en met met wasbenzine afdoen.
Dan plastic plaat en bekleding inspuiten met palty spuitbus, 1 laagje, 1-2 minuten wachten en dan erop plakken. Is ff wennen, ik deed het in gedeeltes met kartonnen plaatjes eronder om niet alles onder te spuiten. de stof wordt wel iets langer dus eerst de moeilijke stukken of waar veel knipjes inzitten doen. Restlijm verwijder je makkelijk met wasbenzine. Is wel klein beetje oefenen maar ik ben toch wel tevreden over het resultaat, en het interieur behoudt zijn orginele uitstraling.
suk6 ermee
gr Jeroen
Goede raad is voorraad

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
jantje-b schreef:
Wel weer jammer van het budget, ik heb hem 150 euro apk klaar gemaakt en daarna pas het meeste geld in een keer uitgegeven, namelijk lid worden van de cx club. Natuurlijk wel goed besteed geld, ik zal de eerst volgende keer maar eens wat geld achterlaten in het magzijn. Als er wat overblijft teminste want ik ben dan dus 110 euro kwijt voor de bekleding of mag ik op 165 rekenen?
bedankt
Wat is je budget eigenlijk, dat adviseert wel makkelijker
Tot nu toe begrijp ik:
- € 150 APK
- € 60 CX Club
- € 110 hemelbekleding (eventueel)
Als dat je hele budget is om een CX op de weg te houden, dan wordt het toch sappelen ben ik bang.
Verder ben ik het met CX25GTIt2 eens dat technisch onderhoud en anti-roest belangrijker zijn dan uiterlijkheden zoals hemels.
Maar het is natuurlijk jouw auto, maar wij geven slechts tips en advies hè.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D