36 van de 79
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 september 2011 11:15 PM
  [ # 526 ]

Kan het iets met de carbarateur zijn?
Slechte ontluchting wellicht? Waardoor de benzine niet de carbarateur in wil?

.
.
.
.
.

Voor de rest goed bezig Bart!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 september 2011 11:21 PM
  [ # 527 ]

Nee, ook geen benzine met de bougies eruit.

Er zit ook geen te dikke pakking onder want het is nog dezelfde pomp.

Gert, de benzine wil ook niet de slang uit zonder carburateur. De benzine komt gewoon niet omhoog.

Het is en blijft een geval apart. Maar, ze zal leven!

 

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 september 2011 11:34 PM
  [ # 528 ]

Het membraan in de benzinepomp zou wel eens stuk kunnen zijn.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 september 2011 11:36 PM
  [ # 529 ]

Demonteer de pomp, plaats twee stukjes slang op zuig- en perskant en neem twee bakjes, aan de zuigkant gevuld met benzine.
Leg een plankje o.i.d. op de vloer en duw de pomp met de flens aan de onderzijde met de hand op het plankje op en neer.
Lukt het niet om de benzine van het éne naar het andere bakje te pompen, dan is de pomp overleden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 september 2011 11:37 PM
  [ # 530 ]

Pomp heeft 4 weken drooggestaan. Dat zal het dan wel zijn, ik kan ook niets anders meer bedenken..

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2011 11:39 PM
  [ # 531 ]

Heeft deze pomp een drukstif die los in het blok zit? Zit die er wel in, en is het de juiste? heb je een andere nokkenas in het blok gezet dan kan het zijn dat daar een andere drukstift bij moet namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2011 11:40 PM
  [ # 532 ]

I’m lost. Eerst vertel je dat de benzinepomp wel benzine in het rond spuit, nu is het verhaal weer dat hij dat niet doet…

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 september 2011 11:41 PM
  [ # 533 ]

Deze pomp heeft inderdaad een drukstift in het blok. Ik heb nog dezelfde nokkenas, dus daar heeft verder niemand aangezeten.

Het stiftje zag ik zitten toen ik de pomp demonteerde.

Ik bel morgen in ieder geval de garage even op, wellicht kan die zich nog iets herinneren.

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2011 11:42 PM
  [ # 534 ]

het is in ieder geval héél belangrijk dat die genoemde pakking niet te dik is. Anders werkt het écht niet!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 september 2011 11:43 PM
  [ # 535 ]
graddus schreef:

I’m lost. Eerst vertel je dat de benzinepomp wel benzine in het rond spuit, nu is het verhaal weer dat hij dat niet doet…

Als ik benzine in de slang naar de carburateur gooi en dan ga starten gooit hij dat beetje benzine eruit.

Toen ik de pomp op de werkbank had en er onderin benzine doorheen liet stromen gooide hij dat er ook uit.

Alleen op het blok pompt hij niet.

 

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2011 11:44 PM
  [ # 536 ]

Dan is de pomp dus goed, maar de aandrijving niet. Dat stiftje van Yuri dan maar?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 09 september 2011 03:45 PM
  [ # 537 ]

De aandrijving is prima!

De pomp was toch echt overleden. Vanochtend weer in de Xsara gestapt en een splinternieuwe benzinepomp gekocht. Ding spuit 2 meter ver!

Ik heb toen nog even gevochten met het ding om hem tussen de oliekoeler en het spruitstuk door te krijgen maar gelukkig zat hij hij snel vast.

Xsara erbij en starten maar! Even doorstarten en pruttel de pruttel! Conclusie: Hij doet het weer!

Hij loopt erg rustig en heeft merkbaar meer compressie!

Ik ben tevreden. Lijstje wat er sinds de aanschaf allemaal is vervangen:

Dynamo
Uitlaat
Benzinepomp
Zuigers
Cilinders
Koppen
Ashoezen
Stuurhoezen
Banden
Bougies
Bougiekabels
Olievulpijp
Remspul

Nu is het wachten op het volgende, dat zal wel iets met de ontsteking zijn. Maar die doet het zo goed dat ik daar niet meer zo bang voor ben. Ik hoop dat ik nu eindelijk probleemloos kan knallen!

 

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 09 september 2011 04:04 PM
  [ # 538 ]

Topperrrrrr…. very good

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 september 2011 05:09 PM
  [ # 539 ]

Goed bezig Bartje!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 09 september 2011 05:13 PM
  [ # 540 ]

Mooi gedaan! En nu genieten Wink

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
 
36 van de 79
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook