Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Goede avond,
komende dinsdag ga ik kjken bij een c5 2.0i 16v ligne prestige break uit 2001. Momenteel rijden wij een xsara, maar de kinderen worden groter en de auto krijgt steeds meer mankementen: tijd voor wat anders nu. Omdat we graag wat groter willen rijden kwamen we bij deze c5 uit.
Wat zijn de zaken waarop we moeten letten bij de aanschaf van deze auto, zijn er specifieke problemen of dingen?
Groe Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
De auto die ik ben wezen kijken was een enorme tegenvaller. Stond niet klaar, lekke uitlaat en een electrisch raam die niet werkte. Kortom een deceptie. Morgen ga ik een viertal c5 stations bekijken. 3 daarvan zijn 2 liter 16 kleppers. Eentje is een 3 liter v6.
Is het verschil in verbruik aanzienlijk bij normaal rijgedrag of valt dit mee: waar moet ik aan denken?
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
ken je deze site?
http://www.c5club.nl/c5forum/
Kun je veel info en kooptips vinden!
Johan
Goh, nooit van gehoord.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ik rij met de V6 ongeveer 1op 10 , met m’n 2.0 met moeite 1 op 11 ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
lekke uitlaat had je kunnen uitonderhandelen.
Niet klaar staan: Dat heb ik het liefst: Dan wordt de auto kort gestart.
niet werkend elektrisch raam is meestal een kwestie van een busje wat weggeschoten is. Vervangen door een tie-wrap is niet zo heel veel werk (en werkt beter en langer dan een nieuw busje).
Wat ik inderdaad ook op C5-club zie is dat de V6 niet veel duurder is in gebruik.
Wel in onderhoud.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
ik heb zojuist een c5 2.0 16v exclusive break gekocht uit 2003 met 136000 km op de teller. Volgende week kan ik hem ophalen. Hij krijgt nog een grote beurt en een trekhaak. Bedankt voor jullie adviezen.
Groet Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel