Phritz schreef:austria schreef:1: Achterklep stort regenwater over je heen bij het openen.
Volgens mij hebben de ingenieurs van Citroen hiermee echt een constructie fout gemaakt. ZEEER irritant is het om een natte kofferklep te moeten openen waarbij grote hoeveelheden regenwater langs de zijkant in je kofferruimte terrecht komt. Om geen kringen in de binnenkleding te krijgen maak ik dit ook telkens droog.
Bij m’n XM zaliger was dat ook en ik had toen al de gewoonte aangeleerd
om eerst een 10cm te openen, effe wachten en dan pas voluit
openzwaaien. Dat laatste onder voorbehoud dat er niet
te veel wind staat anders krijg je alsnog wat rest-spatjes
M&M schreef:austria schreef:
4: C5 diverse keren gebalanceerd en uitgelijnd, auto trok naarrechts en trilde in stuur. Bleek simpel iets te zijn achteraf.
[nieuwsgierig] Wat was dat dan ? [/nieuwsgierig]
Na veel bezoeken aan diverse garages bleek bij Citroen Rovam dat daar nog een C5 reed met het zelfde probleem. Bij die C5 was het probleem inmiddels verholpen. Bij mijn C5 werden de achterbanden gebalanceerd en de bandenspanning van alle banden verlaagt.
EN INDERDAAD, PROBLEEM HELEMAAL WEG!!
Was toen erg blij
pami schreef:
Bij m’n XM zaliger was dat ook en ik had toen al de gewoonte aangeleerd
om eerst een 10cm te openen, effe wachten en dan pas voluit
openzwaaien. Dat laatste onder voorbehoud dat er niet
te veel wind staat anders krijg je alsnog wat rest-spatjes
Dus de Citroen-constructeurs hadden hier niets van geleerd. Als je de klep eerst 10 cm opent stroomt het water idd eerst in de zijgeulen ipv naar binnen.
Quote
pami schreef:Phritz schreef:austria schreef:1: Achterklep stort regenwater over je heen bij het openen.
Volgens mij hebben de ingenieurs van Citroen hiermee echt een constructie fout gemaakt. ZEEER irritant is het om een natte kofferklep te moeten openen waarbij grote hoeveelheden regenwater langs de zijkant in je kofferruimte terrecht komt. Om geen kringen in de binnenkleding te krijgen maak ik dit ook telkens droog.
Bij m’n XM zaliger was dat ook en ik had toen al de gewoonte aangeleerd
om eerst een 10cm te openen, effe wachten en dan pas voluit
openzwaaien. Dat laatste onder voorbehoud dat er niet
te veel wind staat anders krijg je alsnog wat rest-spatjes
Vreemd ik rijd toch al zo’n 15jaar met Xm en C5 en heb hier nog nooit last van gehad? Wat doe ik verkeerd (of juist goed : )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik heb een vijf deurs C5 Ph 1. Maakt dat verschil?
Dan ben ik zeer benieuwd wat jij dan goed doet :
Zoals je in het register kunt zien heb ik ook een berline Ph.I dus ik snap het ook niet, zoals gezegd, ook met de Xm heb ik in 10jaar nooit problemen gehad.
Met de achterklep pas ik wel altijd op, die van de Xm opent zo ver (hoog) dat je makkelijk het plafond raakt in parkeergarages, de C5 opent minder ver en heeft geen spoiler dus dat scheelt, maar daar moet je meer oppassen dat je je hoofd niet stoot.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
beetje een wazige post: zelfs al koop ik hier om de hoek bij de sloper een bak, zonder garantie of iets, dan kan ik nog steeds de koop ongedaan maken wanneer er zaken niet in order zijn. Koop je een nieuwe C5 dan heb je tot 4jaar garantie. Dus hoe jij direct na koop voor 1500EUR aan reparaties kan hebben??
De garantie komt altijd van de dealer, dit is de verkopende partij en die is verantwoordelijk. Jij koopt bij hem een auto, niet bij Citroen.
Problemen met de gasinstallatie kan je nooit op conto van de auto of fabrikant schuiven.
BTW als je dan de moeite neemt om een ‘review’ te plaatsten kun je in ieder geval type & bouwjaar vermelden, in dit geval is het ook wel handig om te zeggen hoeveel de auto al gelopen had, en hoe oud hij was.
NB de inklappende spiegels kan je uitschakelen, negen van de tien keer is een ‘electronisch probleem’ een kwestie van het instructieboekje goed lezen.
1c5 schreef:Blijkt wel hoe graag citrofielen over het aanprijzen van hun auto spreken. Niks dan positiefs. Daar zet ik dan maar wat tegenover.
(..)
Natuurlijk kan je al die dingen bij de aankoop niet controleren. Ging ervan uit dat de dealer hierbij behulpzaam zou zijn, of anders zeker wel onder de garantie zou vallen. Niets van dat dus. Nu zit ik met de gebakken peren. Zo’n 1500 Euro aan onkosten…..Ben dus niet zo tevreden
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, hoe oud is de wagen, welke afspraken zijn er gemaakt met de verkopende partij, wat was het weerwoord van de verkopende partij toen je hem hierop aansprak.
De zwarte piet wordt nu bij de dealer geplaats, was het een Citroën dealer?
Het is ronduit onmogelijk om hierover te oordelen, dit verhaal is verre van compleet.
daarbij komt dat dit niets te maken heeft met Citroën specifiek.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
1c5 schreef:Ben dus niet zo tevreden
Dat is vervelend. Hoe vind jij dat dat opgelost kan worden?
Gr Martijn
Of de auto moet van bouwjaar 2001 zijn, die hadden nog geen inklapbare spiegels. zelfs een exclusive niet!
1c5 schreef:Blijkt wel hoe graag citrofielen over het aanprijzen van hun auto spreken. Niks dan positiefs.
Waarschijnlijk heb je nog niet de tijd gehad om door de posts hier te gaan maar er zijn genoeg mensen die hier zich niet 100% positief uitlaten over hun C5…
1c5 schreef:Sinds enkele maanden in het bezit van een C5 Break met nieuw speciaal voor mij gemonteerde trekhaak. Prachtige auto om te zien. Direkt na de koop bleken er nogal wat dingen te zijn die niet in orde waren:
-Parkeerhulp defect
-Linker achterraam werk niet
-Stotteren bij het gas geven
-Linker knipperlicht voor defect
-Tankdop ging niet open
-Benzinemeter werd niet gereset na afschakelen motor; dit zou hij moeten doen (heb nl gasinstallatie). Nu lijkt het alsof tank leeg is, terwijl hij dat niet is. Zeer lastig!)
-Inklappen spiegels defectNatuurlijk kan je al die dingen bij de aankoop niet controleren.
Sorry, maar volgens mij kun je op de benzinemeter alles redelijk goed testen voordat je de auto koopt. Heb je geen proefrit gemaakt dan?
En wat wordt er voor die 1500 eur dan gedaan?
Mijn advies: altijd een aankoopkeuring laten doen. Dat kost wel wat maar dat kan je dit soort problemen perfect besparen.
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
M&M schreef:Phritz schreef:Of de auto moet van bouwjaar 2001 zijn, die hadden nog geen inklapbare spiegels. zelfs een exclusive niet!
??? onzin ... mijn ‘01 C5 heeft inklappende spiegels.
Oeps.. misschien moet ik ze dan gewoon even aan laten zetten door de dealer :
Als je C5 uit 2001/20002 is geweest, dan heb je alleen inklapbare spiegels als je het pack parking hebt (dus ook de achteruitrijsensoren in de bumper, de zelfdimmende spiegel hoort daar ook bij). Pack parking was oten zelfs voor de exclusive modellen een optie.
Mocht dat zo zijn dan kun je in het instrubctieboekje lezen hoe je ze in/uitschakelt (trek de knop links/rechts verstelling naar je toe)
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100