Mooie kleur, Mauritius blauw, mijn TD heeft ook deze kleur.
Zo te zien is het verder dezelfde uitvoering als mijn Xantia, een SX met een extra pakket er op, gezien de elektrische ramen achter en de regensensor. Mijn Xantia is op kenteken van 2000, maar is halverwege 98 van de band gerold, net als jouw Xantia, dus een vroege type-2 met extra luxe, maar zonder ABS.
ABS was toen nog niet standaard, pas bij de latere type-2, na 2000, de laatsten uit 2001 en 2002 hebben het er zeker op zitten.
De machienekamer ziet er netjes uit, iemand is hier heel netjes en zuinig op geweest.
Zo te zien, zit er ook geen hyper-actief rommel op, wat kapot kan gaan.
Hyper-actief is nooit geleverd op mini-XM’s.
Wim,
Disciplus Simplex
ZX1.4i schreef:Mooie kleur, Mauritius blauw, mijn TD heeft ook deze kleur.
Zo te zien is het verder dezelfde uitvoering als mijn Xantia, een SX met een extra pakket er op, gezien de elektrische ramen achter en de regensensor. Mijn Xantia is op kenteken van 2000, maar is halverwege 98 van de band gerold, net als jouw Xantia, dus een vroege type-2 met extra luxe, maar zonder ABS.
ABS was toen nog niet standaard, pas bij de latere type-2, na 2000, de laatsten uit 2001 en 2002 hebben het er zeker op zitten.
De machienekamer ziet er netjes uit, iemand is hier heel netjes en zuinig op geweest.
Zo te zien, zit er ook geen hyper-actief rommel op, wat kapot kan gaan.
Je ziet het zo op de foto niet maar het is helaas geen metalic lak, maar dat kan bij deze kleur prima, viel me pas op toen ik de dame opgehaald had.
De mijne is in januari 98 van de band gerold, ORGA 7752, maar ik las ergens op het Xantiaforum dat vanaf ergens in 97 ABS standaard was, vandaar dat ik er eigenlijk ook niet op gelet had. Maar de remmen laten zich(net als bij de XM) prima doseren, zal niet snel gebeuren dat de boel blokkeert zonder dat je het wil.
Nee, inderdaad geen Hydractive II, maar van vrijuit zweven is nog geen sprake, ga morgen eerst naar Chyparse toe want de voorbollen zijn zo goed als plat en de SMAC bol mag ook wel wat aandacht. ‘s Morgens ligt het kontje wel wat laag.
Gisteravond tijdens dat “noodweer” was het behoorlijk benauwd in de auto, dus maar weer even de airco aan, die werd zo koud dat de voorruit besloeg…...... aan de buitenkant dus , en dat terwijl ik ongeveer 110kmh reed, echt wel dat de airco koud genoeg wordt
Zweven of sideways…..... that’s the question
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wimb schreef:Hyper-actief is nooit geleverd op mini-XM’s.
zeker wel. Wij hebben “thuis” een 2.0i SX automaat met hydractief..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ZX1.4i schreef:De machienekamer ziet er netjes uit, iemand is hier heel netjes en zuinig op geweest..
Of gewoon de stoomcleaner op heeft gezet….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:wimb schreef:Hyper-actief is nooit geleverd op mini-XM’s.
zeker wel. Wij hebben “thuis” een 2.0i SX automaat met hydractief..
Da’s interessant. Ik wist niet beter of hydractief I en II was voorbehouden aan XM’s.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ok, effe off-topic: zowel type 1a als type 1b van de xantia’s waren leverbaar met hydractief. Op de 2.0i en de 2.0i 16v met 155 pk/160 pk zat het zelfs standaard. En, heel vreemd: op een xant werkt het geweldig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ronker schreef:Je ziet het zo op de foto niet maar het is helaas geen metalic lak, maar dat kan bij deze kleur prima, viel me pas op toen ik de dame opgehaald had.
Jouw Xantia is toch ook Blauw Mauritius, dat is toch een metallic kleur ?
Of heb ik een andere kleur blauw?
waterman schreef:ZX1.4i schreef:De machienekamer ziet er netjes uit, iemand is hier heel netjes en zuinig op geweest..
Of gewoon de stoomcleaner op heeft gezet….
Zal ook wel gebeurd zijn hoor, ik heb ondertussen de boel wat beter bekeken, LHM reservoir is eruit geweest bij Chyparse bijvoorbeeld, en daar zat toch best wat troep onder.
Maar dat mag de pret niet drukken, er is ook onder de kap voldoende onderhoud gedaan. Alle water- en lucht slangen zijn soepel, als nieuw zeg maar. Zelfs de slangen van de turbo/ intercooler
Zweven of sideways…..... that’s the question
ZX1.4i schreef:Jouw Xantia is toch ook Blauw Mauritius, dat is toch een metallic kleur ?
Of heb ik een andere kleur blauw?
Ik zal het kleurnummer eens opzoeken, zo op je foto lijkt het inderdaad dezelfde kleur, maar het is bij mij echt geen metallic.
Zweven of sideways…..... that’s the question
Het is een poosje stil geweest van mijn kant en dat komt eigenlijk omdat er niet zo gek veel te melden was.
Ik heb ondertussen de nodige klusjes aan de dame gedaan, ze is inmiddels voorzien van witte zijknippers, remblokken voor zijn vervangen nadat bleek dat een remklauw af en toe vast bleef zitten (die inmiddels ook weer gangbaar is).
De EGR is afgesloten en de dame is een aantal keer op bezoek geweest bij Martin van Chyparse (1e bezoek bollen gecheckt en spoelolie erin, 2e bezoek verse LHM erin, hoogteregelaars gereviseerd en hoogte afgesteld, ze zweeft weer zoals het hoort )
Maarrrr, ik heb besloten dat ik niet met de dame blijf rijden en de reden is heel simpel, na mn XM tijd ben ik weer BMW gaan rijden (E34 5-serie), en ik merk nu dat ik toch wel erg verslaafd ben geraakt aan het achterwielaangedreven spul en daarom gaat de dame in de verkoop. Als ik me het kon veroorloven om 2 auto’s eropna te houden dan bleef ze en kwam er een vroege E34 525i bij voor de weekenden. Dat kan ik me dus niet veroorloven en ga ik op zoek naar een 525TDS. Ik hoef niet de hoofdprijs voor de dame en heb liever dat ze naar een liefhebber gaat die de dame kan waarderen, ik zal een apart verkooptopic aanmaken.
Zweven of sideways…..... that’s the question
waterman schreef:ok, effe off-topic: zowel type 1a als type 1b van de xantia’s waren leverbaar met hydractief. Op de 2.0i en de 2.0i 16v met 155 pk/160 pk zat het zelfs standaard. En, heel vreemd: op een xant werkt het geweldig.
Lekker laat maar: De T2 heeft ook gewoon HA2 gehad. Was standaard op de Exclusives. Mijn ouders hebben een 2.0 16v break Exclusive van 99 met HA2.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ronker schreef:
Maarrrr, ik heb besloten dat ik niet met de dame blijf rijden en de reden is heel simpel, na mn XM tijd ben ik weer BMW gaan rijden (E34 5-serie), en ik merk nu dat ik toch wel erg verslaafd ben geraakt aan het achterwielaangedreven spul en daarom gaat de dame in de verkoop. Als ik me het kon veroorloven om 2 auto’s eropna te houden dan bleef ze en kwam er een vroege E34 525i bij voor de weekenden. Dat kan ik me dus niet veroorloven en ga ik op zoek naar een 525TDS. Ik hoef niet de hoofdprijs voor de dame en heb liever dat ze naar een liefhebber gaat die de dame kan waarderen, ik zal een apart verkooptopic aanmaken.
Ik begrijp je standpunt rij zelf ook een Bmw E32 730I en heb mijn citroen prima combi lekker genieten van het comfort van de xant en ook genieten van de sportiviteit van de Bmw
Attentie met de vroege 2.5 tds koppen scheuren als ze mishandelt zijn!
Blijft een moeilijke keuze inderdaad, het zijn ook zulke tegenpolen
Wat voor mij de doorslag heeft gegeven is dat ik (bijna) nooit het zweven miste toen ik mn E34 525i had en nu met de Xantia bijna dagelijks het rijden met de BMW mis. Misschien was het anders geweest als ik een XM had gekocht ipv de Xant, want ook al is de Xant een fijne auto met een heerlijke motor, ‘t is geen XM.
Zweven of sideways…..... that’s the question