Bevestiging trekhaak
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

Gepost: 10 september 2011 10:57 PM

Beste cx’ers

Ik heb een oude trekhaak laten poederlakken en ben deze momenteel aan ‘t monteren. Hij steek er al half onder, maar ik zit voorlopig even vast. Ik vraag me af hoe de bevestiging aan het subframe juist gebeurd. Ter verduidelijking zet ik er ff een fotootje bij:

Rond de balk waarop de trekhaak bevestigd wordt is een extra plaat gelast (zwarte lijnen). Daardoor ontstaat er een sleuf tussen de eigenlijke balk (bruine lijnen) en de gelaste plaat. In de balk zitten drie grote gaten, net zoals in de trekhaak. In de plaat die over de balk is gelast zitten enkel aan de rechterkant gaten, maar die hebben een kleinere diameter. Links zijn er helemaal geen gaten.

Is het de bedoeling dat ik zelf gaten boor en dan bevestig met bouten die door de dubbele wand doorgaan? Of moet er een soort van plaatje in de gleuf geschoven worden, zoals ik dat in de handleiding van een andere trekhaak dacht gezien te hebben?

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 september 2011 11:08 PM
  [ # 1 ]

Je foto staat er niet op je moet hem tussen img en [] en /img []

de trekhaak weet ik ff niet maar ik weet wel dat ie bij mij iid op die plek vastzit aan de auto en lijkt mij als de gaten er niet zitten je ze zelf moet maken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Gepost: 10 september 2011 11:21 PM
  [ # 2 ]

Er horen bij de trekhaak inderdaad twee losse plaatjes te zitten met draadgaten in. Deze schuif je aan weerszijden vanaf de voorkant van de auto gezien in de kokerbalken. Daarna kun je er dan van onderaf de trekhaak aan vast bouten.

Profiel  

slichte mins
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 september 2011 11:22 PM
  [ # 3 ]

Owkee, nu staat ie er wel op. 2x zelfs Smile

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 september 2011 11:26 PM
  [ # 4 ]

ik heb de mijne al weer verwijderd.  Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

slichte mins
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 september 2011 11:28 PM
  [ # 5 ]

Ik dacht al zoiets. Die zaten er iig niet bij, dus ga ik zelf iets moeten fabriceren. Op:

http://www.citdoks.de/Bilder/ahk/ahk_cx_lim1.pdf

vond ik de handleiding van een andere type trekhaak. Morgen twee plaatje met M8 draad prepareren dus!

thx

Profiel  

Gepost: 10 september 2011 11:32 PM
  [ # 6 ]

He, dat is mooi, een afneembare kogel. Maar de bevestiging is inderdaad hetzelfde. Ik had bij mijn trekhaak ook maar een plaatje, het andere heb ik ook zelf gemaakt.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 11 september 2011 01:13 AM
  [ # 7 ]

Ik heb ook bij mij GTi zelf een trekhaak gemonteerd. Er horen idd plaatjes bij. Als die er niet bij zijn, moet je ze zelf fabriceren. En het is echt een gepiel om ze te monteren, maar dat kun je wel afleiden uit de constructie Laughing
Ik heb er best wel wat op gevloekt…

Ik heb gehoord dat mensen het soms te veel gedoe vinden en dat er voor de APK met puntlessen gewoon boutkoppen op de trekhaakpoten gelast zijn. Dan lijkt het net of het vastzit gulp

Maar het lijkt me logisch dat je dat niet wilt.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook