Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Vandaag een poging gedaan om bijde fuseekogels van mijn Saxo te vervangen, heb het al een paar keer meer gedaan bij andere Citroens, heb denk ik een uurtje of drie verspeelt en het is niet gelukt ook.
Alles los gemaakt, wiel er af moer en bout gelost, fuseekogel uit de schokbreker en toen…...kreeg ik de fusee niet uit de draagarm.
Heb de draagarm te plekke verhit in de hoop dat hij met een fikse klap van de hamer los zou komen maar helaas.
Dus alles maar weer terug gebouwd, moest toch weer naar huis,maar wil het eigenlijk nog dit weekend vervangen, ze zijn beide erg slecht.
Het gaat trouwens om een Saxo 1.0 van 2000 met iets meer dan 110.000 op de teller, heeft iemand hier ervaring mee hoe die fuseekogel te verwijderen is?
De fusee kogel heeft aan de basis een soort van spline verbinding, mede hierdoor en de tand des tijds (roest) maakte het mij vanmiddag onmogelijk om de boel te vervangen.
Dus graag advies, ben handig genoeg, maar dit “simpele” klusje is niet zo simpel als het lijkt.
Heb een foto erbij gedaan van de fuseekogel, komt wel van het web maar is precies net zo.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Hele draagarm vervangen. Is volgens mij het zelfde als van de AX. Heb de laatste keer 75.00 euro betaald bij de automaterialenzaak. Binnen het uur is de klus geklaard.
Succes.
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Hmmmm, tja dat kan ook natuurlijk, maar heb al 50 euro uitgegeven aan 2 fusee kogels, dit is helaas al een tijdje geleden dus kan ze niet meer retouneren, wil toch alleen de kogels vervangen, moet toch kunnen?
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ben bang dat dat zonder pers niet gaat
geen ervaring mee maar een nachtje kruipolie zijn werk laten doen helt misschien
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De kogel zit geperst in de draagarm.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Even langs een garage en vragen of ze je oude kogels eruit willen persen en de nieuwe er in.
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 28-05-2011
- Xsara Picasso 1.6i
- BX SPORT
- Evasion 1.9td sx
De complete draagarm demonteren. Dan een grote potsleutel zoeken die over de onderkant van de fusee past en dan het geheel tussen de bankschroef. Dan duw je met de bankschroef de fusee in de potsleutel, een stukje metalen buis werkt ook. Zorg er enkel voor dat de potsleutel of het stukje buis op de draagarm rust en niet op de fusee.
Een ideaal klusje om de zondag namiddag te vullen.
sm ie 1973, ds23 H pallas 1974, 2cv6 club 1985, 2cv6 special 1986, bx sport 1986, evasion 1.9td 1997, xsara picasso 1.6i 2004, ex xantia 1.9td break hydractive, ex ax sport, ex ax 1.1 image, ex zx 1.9d