goeiendag.
uiteraaart heb ik de zoekfunctie gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht.
wat ik wil is advies .....
welke is de beste xantiamotor voor lpg g3.
waar moet ik op letten wat betreft de gasinstallatie .
wat zijn aanvaardbare km,standen voor de installatie.
en bij welke km, standen kan ik grote onkosten aan de gasinstallatie verwachten .
alvast dank voor de info.
M.V.G
Louis & Roeleen
De beste motoren zijn de 1.8 16v en 2.0 16v. Werkelijk waar onverwoestbaar op gas. De V6 loopt ook prima op gas, maar die zal je niet tegen komen met LPG installatie. Er zijn nogal wat types gasinstallatie in de omloop. De installaties die je beter vermijd zijn de AG DGC en DGI. Hoewel ik zelf prima ervaring heb met de DGI installaties kunnen deze storings gevoelig. De LPG injectoren van de DGI installaties zijn notoir. Inmiddels zijn er revisiesetjes voor op de makrt, maar als je afhankelijk bent van de LPG specialist/garage zou ik een Xantia zoeken met Vialle, Prins, Landi installatie die volledig elektronisch geregeld is en 4 gasinjectoren heeft. Hoewel de Vialle ook een zwaktepunt heeft en dat is de pomp in de tank. Als deze droogloopt gaat hij stuk.
Qua kilometerstand zou ik niet te snel schrikken. Voor de installatie is het niet echt van belang. De 16 kleps motoren kunnen astronomische kilometerstanden halen met normaal periodiek onderhoud. Hou wel rekening met de vaste slijtage delen. Een koppeling heeft met 2.5 - 3 ton zijn beste leven echt achter de rug en zal over het algemeen tussen die kmstanden een keer vervangen moeten worden.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
dank voor de reactie.
ik heb nu mijn 3e xantia, en tot nu toe heb ik alleen benzine xantiA,s gereden .
de auto,s zelf zijn zeker niet bang van km,standen ver boven de 2 ton.
ik vroeg me alleen af hoe het slijtageproces van de gasinstallatie was.
maar ook welke motor het meest geschikt was.
de 3 liter v6 valt voor mij meteen af vanwege zijn complexiteit.
ik wil gewoon een betrouwbare auto met een betrouwbare gasinstallatie.
maar beslist wel een xantia omdat het een heerlijke auto is .
M.V.G
Louis & Roeleen
Ik rij zelf een break 1.8i 16v. heeft meer dan 300.000 op de teller en een vialle lpi installatie. Geen problemen.
Groetjes Harry
dan maar eens rondkijken voor een 1.8 of 2.0 met Vialle.
op MP stond een mooie activa, maar lijkt wel of de motor met goud en diamanten bekleed is .
M.V.G
Louis & Roeleen
inmiddels een break van 2000 gescoort met 288.000 km en hagelschade .
heb er 500 eorootjes voor betaald .
loopt als een tierelier en helemaal mooi in zijn lichtblauwe jasje.
een andere motorkap is vanwege de hagelschade wel wenselijk , maar geen noodzaak.
dus als iemand zo,n kap heeft liggen ! laat maar weten .
M.V.G
Louis & Roeleen