1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
STOP-lamp gaat branden bij koude start
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 30 november 2005 11:46 AM

Bij mij gaat nu sinds kort met het koude weer het STOP-lampje branden. Dit is maar even en alleen bij de koude start. Is dit een citroen-probleempje of is de olie toe aan een vervangsbeurtje.?

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 30 november 2005 11:50 AM
  [ # 1 ]

Op zich niet zo vreemd.
Overigens gaat die van mij altijd aan bij het starten. Ik kan het goed merken als het kouder is. Dan is de LHM toch iets dikker en duurt het toch wat langer voor alles op druk is.

Overigens ging het beter toen er net verse LHM in zat, maar dat is een kwestie van dagen voor dat effect weg is.

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 30 november 2005 11:57 AM
  [ # 2 ]

Ik merk inderdaad wel dat alles ff wat stugger loopt (sturen) als je net aan het rijden bent na de koude start.

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 30 november 2005 01:58 PM
  [ # 3 ]

Bij een koude start krijg je altijd een paar tellen een ‘stop’ lampje tot dat de auto uit de veren komt.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 november 2005 06:09 PM
  [ # 4 ]

inderdaad. Het duurt alleen bij deze temperaturen iets langer dan bij warm weer. Zal wel iets te maken hebben met dikte v/d LHM o.i.d.
Hoe snel gaat ‘t lampje weer uit?? Lijkt me niet iets om je zorgen om te maken hoor! (als ‘ie maar niet blijft branden!)

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 01 december 2005 12:32 AM
  [ # 5 ]

Wel een beetje raar dat je het nog niet eerder hebt gezien. Misschien nooit op gelet? Of misschien valt het nu op omdat de dagen wat korter worden en je dus meer in het donker rijdt, cq het lampje beter zichtbaar is?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 01 december 2005 12:52 AM
  [ # 6 ]

Re: STOP-lamp gaat branden bij koude start

Ralph schreef:

Bij mij gaat nu sinds kort met het koude weer het STOP-lampje branden. Dit is maar even en alleen bij de koude start. Is dit een citroen-probleempje of is de olie toe aan een vervangsbeurtje.?

Het zelfde gebeurde bij mijn Xantia ook, komt gewoon doordat de olie dikker is door de lagere buiten temperatuur.
Een voormalige dealer heeft mij eens verteld dat hij heel vaak de slangen / leidingen naar de HD pomp verving door “winterleidingen”, dwz leidingen met een grotere aan /afvoercapaciteit ofwel grotere doorvoer diameter .

Groet
Henk

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 december 2005 02:24 AM
  [ # 7 ]

Re: STOP-lamp gaat branden bij koude start

henkpit schreef:

Een voormalige dealer heeft mij eens verteld dat hij heel vaak de slangen / leidingen naar de HD pomp verving door “winterleidingen”, dwz leidingen met een grotere aan /afvoercapaciteit ofwel grotere doorvoer diameter .

Interessant, zou je die leidingen dan ook gewoon in de zomer kunnen laten zitten Confused:

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 01 december 2005 08:54 AM
  [ # 8 ]

Re: STOP-lamp gaat branden bij koude start

ZX1.4i schreef:
henkpit schreef:

Een voormalige dealer heeft mij eens verteld dat hij heel vaak de slangen / leidingen naar de HD pomp verving door “winterleidingen”, dwz leidingen met een grotere aan /afvoercapaciteit ofwel grotere doorvoer diameter .

Interessant, zou je die leidingen dan ook gewoon in de zomer kunnen laten zitten Confused:

Ja dat maakt niet uit, alleen zal je ze bij een bedrijf moeten laten maken omdat Citroen zelf deze leidingen natuurlijk niet kent.

Groet
Henk

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 december 2005 03:51 PM
  [ # 9 ]

Dat word een leuk project voor in de toekomst Razz

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 01 december 2005 03:53 PM
  [ # 10 ]

Het is natuurlijk niet altijd winter in Nederland… Rolling Eyes  Wink

Groet
Henk

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 december 2005 04:06 PM
  [ # 11 ]

Nee gelukkig niet Wink

Ik dacht meer aan een soort effect wat je zou hebben met dunnere olie, stroomt dus sneller van A naar B, auto komt sneller omhoog enzo???
Alleen vergroot je nu de leiding doorvoer en gebruik je gewoon de normale LHM.

Ik zal volgende week eens informeren op mijn werk, wellicht kunnen ze daar dit soort leidingen maken in de werkplaats Confused:

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 01 december 2005 04:12 PM
  [ # 12 ]

Ik heb zelf geen ervaring met deze leidingen maar dit verhaal komt van een subdealer die zijn hele leven met hoofdzakelijk citroen heeft gewerkt.
Deze man heeft het zelf meerdere keren toegepast en volgens hem met succes.

Groet
Henk

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 01 december 2005 04:28 PM
  [ # 13 ]

Misschien ben ik niet zo’n freak… maar je hele leidingstelsel vervangen door dikkere exemplaren, omdat er 1,5sec een ‘stop’ lampje brandt… Confused:

Dan moet je eigenlijk ook je deuren eruit halen, dat scheelt je zeker 5sec bij het in en uitstappen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 01 december 2005 04:50 PM
  [ # 14 ]

Mijn hele leidingstelsel vervangen gaat mij wel heel erg ver als ik eerlijk ben. Shocked
Maar normaal gesproken ging het lampje nooit branden, nu dus wel met deze kou en blijft soms een seconde of twintig branden terwijl ik aan het rijden ben. De LHM is bij ongeveer 170.000 km vervangen en mijn teller staat nu op 212.000. Is de olie te oud soms? Het niveau is trouwens oke.

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 01 december 2005 04:59 PM
  [ # 15 ]

20 seconden is idd te lang, paar seconden hooguit bij koud weer maar dan moet ie uit zijn. Heb je wel in het vatje gekeken? Kan zijn dat het flottertje vastzit en dat ie dus vol aangeeft maar leeg is.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook