Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zoals elk jaar in het tweede weekend van september organiseren ‘Les Amateurs de Citroën Anciennes’ komende zondag weer Citro-Retro. Een sympathieke oldtimerbeurs in de open lucht, gericht op, zoals de naam het al zegt, de klassieke Citroën. Met dit jaar speciale aandacht voor de Citroëns M35 en Birotor en natuurlijk de vijftigste verjaardag van de Ami 6.
Citro-Retro staat bij de kenners al jarenlang bekend als een gezellige, relatief kleine beurs. De organisatie weet elk jaar weer een aantal bijzondere auto’s aan te trekken. Ook de onderdelenmarkt is over het algemeen goed voorzien. Gezien de locatie heeft het bij veel Nederlandse citrofielen een vaste plaats in de agenda verworven. Bij jou nog niet? Breng daar dan snel verandering in. De genoemde locatie is gewijzigd, maar ligt nog steeds net voorbij Lille, op zo’n anderhalf uur van de Nederlandse grens. Met andere woorden, geen reden om thuis te blijven. De entree is 4 euro per persoon, per deelnemende klassieker mag 1 persoon gratis naar binnen. In een hapje en een drankje is ter plaatse voorzien. Kortom wie zondag zin heeft in een mooie rit, een gezellige klassiekerbeurs en een streepje authentieke Franse sfeer weet wat hem of haar te doen staat.
Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik zal er ook zijn, is alweer een 4 tal jaar geleden, en is inderdaad een gezellig beursje en altijd wel enkele ‘unieke’ citroens te zien!
wie nog?
Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ik zal er ook zijn
Wel niet met de bx
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Wel niet? Wat is het nou? Ik heb veel zin om morgen ook even die kant op te brommen. Eens kijken wat het weer morgenochtend zegt. De trax is er in elk geval klaar voor.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Ik wel
De bx niet.
mijn ouders zijn op reis.
Gewoon afkomen
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Net aangekomen in mijn hotel daar in de buurt, ik ben er morgen ook!
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
mooie dag geweest, gemakkelijk de locatie gevonden (ik was alleen met 2 kleuters op de achterbank dus moest er wel even koppie bijhouden), mooie locatie ook. Alle types zoals gewente per soort geparkeerd. Zaten heeeel mooie DS’en bij, Tractions (ik geloof zelfs weer een Faux cabriolet en ook een Rosengart of zoiets :p) 2cv’s in nieuwstaat en ‘dans son jus’, een zeer mooie oude bruine CX Super, Ami, etc…
ook vrij veel kraampjes met onderdelen/ garageopruimingen /miniaturen (een zeer mooie Sm 1:18 voor 45€!) en dat alles in de typische franse sfeer (...)
kortom, voor herhaling vatbaar! (was het iemand van deze lijst die daar met een CX GTi Turbo was, een lichtblauwe geloof ik, ook zeeeer mooi
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Het was een geslaagde dag. Rond half elf vanochtend in een stralend zonnetje de trax richting het zuiden gestuurd, om al na een half uurtje ten hoogte van Gent de eerste spetters op het raam uiteen te zien slaan. Niet heel veel, al werd het wel iets meer ter hoogte van Lille. Citro-Retro zelf daarentegen had de weergoden duidelijk beter mee. In de ruim drie uur die ik over het goedgevulde terrein heb rondgelopen, heb ik niet meer dan een paar spetters gevoeld.
De nieuwe locatie was zeker geslaagd. Ruimte genoeg om de verschillende modellen en merken apart op te stellen zonder het gevoel te krijgen van het ene naar het andere eilandje te hoppen. Een gezellige onderdelenmarkt onder de bomen en een varken aan het spit voor bij de versgesneden frites, zorgden voor het streepje buitenland dat deze meeting voor ons Nederlanders speciaal maakt. En natuurlijk de auto’s, een hoop auto’s. In hoofdzaak Citroens natuurlijk, van diverse vooroorlogse modellen over Traction, DS en Eendachtigen naar het modernere werk. Alles was vertegenwoordigd, al had ik persoonlijk ook iets meer Utilitaires verwacht. Mijn persoonlijk favoriet deze keer was toch de Rosengart Supertraction. Niet echt een Citroen, maar met zijn Tractiontechniek toch zeker genoeg gemeenschappelijk DNA om er bij te horen.
Dat ik niet de enige Nederlander was die dit evenement weet te waarderen was duidelijk te horen. Tussen het Frans en West-Vlaams was er meer dan voldoende onvervalst Nederlands te horen. Onderweg naar huis is de trax nog even goed schoongespoeld, het leek er even af of de goden nog maar eens een poging deden om Lille van de aardbodem te spoelen (ligt dat aan mijn, of regent het daar altijd?). Ik heb me weer eens goed geamuseerd, ik ga er van uit dat ik zeker niet de enige was. De foto’s zijn onderweg.
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
dan heb ik jou waarschijnlijk de laatste straat zien indraaien voor je aan de ingang was, toen jij aankwam, die grijze traction toch? ik stond daar met DS om weg te rijden… heb trouwens geen regen gehad in Lille, wel op CitroRetro,zo van 11 tot 12h schat ik.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Die ja.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hierbij wat van mijn plaatjes
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157627647064436/
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Het was echt een geslaagde dag, heel wat citroëns en van de ergste regen gespaard gebleven. Heb voor de eerste keer m35 in het echt gezien en dan nog wel 3 bij een waarvan 1 blauwe! Verder stonden er nog heel wat verschillende citroëns en veel miniaturen en onderdelen en idd nog veel nederlandse maar ook een engelse en ene poolse. Dus ze kwamen toch nog van een eindje. Mijn plaatjes volgen nog.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Op de terugweg bij het oprijden van de snelweg net voorbij Lille nog een gecrashte E-type opgetakeld zien worden. Iets teveel regen voor de raskat?
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2