Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb nog niets aan de schakelstangen gedaan. Ik wacht even tot de brug vrij is, dan ga ik er mee aan de slag. Ik ga dan ook de voorste hoogteregelaar eens demonteren en schoonmaken, want die blijft af en toe plakken.
Ik ben ook achter de oorzaak van het zweten langs de voorraadbol. Er is van de aluminium regelaar een versie met conisch afdichtingsvlak en een versie met een recht vlak. Voor beide bestaat een passende bol. Ik heb nu een bol met conisch pasvlak op een stalen HD-regelaar die ook een recht afdichtingsvlak heeft en dat gaat dus niet zo goed. Ik ga dus maar een nieuwe passende voorraadbol scoren.
Verder doet de DS het inmiddels zo’n 1150KM prima. Ik heb er een radio uit 1974 los ingehangen voor wat geluid, de uitdaging zit hem alleen in het maken van een passend front. Een neefje met CNC-speelgoed op school gaat proberen daar uit RVS of Alu iets voor te fabriceren.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
O ja, ik ben toch nog iets vergeten. Het startrelais is niet helemaal meer wat het moet zijn. Een enkele keer moet de kap even open om hem te helpen. Zijn er mensen die hier iets anders voor hebben geklust of is die aan je accupool bungelende constructie de enige mogelijkheid?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Volgens mij kan zo’n ding uit elkaar, dan het ‘contactwiel’ opknappen/vervangen/omdraaien, en weer poosje probleemloos functioneren.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er zijn geen aparte bollen voor de conische en de cilindrische ruimte in de cilinder. Wel zijn er O-ringen met een vierkante doorsnede (voor conische ruimte) en met ronde doorsnede (voor de cilindrische ruimte).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb nog even een foto opgezocht van de gevulde voorraadbol en je hebt inderdaad gelijk, wat kan je geheugen je soms toch bedriegen. Ik heb voor de stalen HD-regelaar een vierkante LHS-bestendige O-ring gebruikt van een zelfde vorm zoals je die normaliter gebruikt op moderne Citroëns.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat moet werken. Vreemd. Weet je heel zeker dat het de ring is die lekt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Regelaar kam ook gescheurd zijn. Zeker bij een alu exemplaar.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Jeetje wat is zo’n oud dashboard toch mooi…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of de bol lekt op de rand…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Stef Sep schreef:Jeetje wat is zo’n oud dashboard toch mooi…
JA!! Vooral die knoppen waarvan niet duidelijk is welke wat doet!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb dus geen alu regelaar meer, maar een stalen exemplaar. De aansluitingen op de regelaar zijn verder allemaal droog en langs de bol zweet er rondom LHS naar beneden dus ik zou niet direct weten waar het anders vandaan komt. Als de brug vrij is zal ik de plaat onder de motor eens verwijderen en een nieuwe ring monteren.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
bogaard77 schreef:Stef Sep schreef:Jeetje wat is zo’n oud dashboard toch mooi…
JA!! Vooral die knoppen waarvan niet duidelijk is welke wat doet!!
En heel herkenbaar. Gisteren dacht ik even dat de ruitenwissermotor kapot was, maar ik bleek de blower aangezet te hebben. Altijd leuk .
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lucas Unger schreef:Ik heb dus geen alu regelaar meer, maar een stalen exemplaar. De aansluitingen op de regelaar zijn verder allemaal droog en langs de bol zweet er rondom LHS naar beneden dus ik zou niet direct weten waar het anders vandaan komt. Als de brug vrij is zal ik de plaat onder de motor eens verwijderen en een nieuwe ring monteren.
De deelbare bollen lekken nogal eens op de rand waar hij deelbaar is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dan zou je verwachten dat het alleen onder de rand nat is, maar ook daar boven is het zweterig. We gaan het zien…..
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zet er een nieuwe gelaste op. Niet origineel maar wel het goedkoopst en best.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>