Drukloze BX op een autoambulance
zzr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 12 september 2011 08:44 PM

Heeft iemand ervaring met een druklose bx op een autoambulance te krijgen.

edit mod: Capslock in de titel of het topic is niet de bedoeling.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 12 september 2011 08:54 PM
  [ # 1 ]

Geen ervaring mee, maar ik heb het idee dat het bijna onmogelijk is.
Of je moet een autoambulance hebben die redelijk laag is, of met een lange oprij, zodat de hoek groter word.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 september 2011 08:54 PM
  [ # 2 ]

Ja.


Als je géén kantelautoambulance hebt.

Dan moet je de oprijplaten verlengen, zodat de hellinghoek kleiner wordt…
Dan kun je de bx wel op de autoambulance krijgen..

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 12 september 2011 08:56 PM
  [ # 3 ]

Ik bedoelde kleiner ja, ligt eraan hoe je het bekijkt.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 september 2011 08:58 PM
  [ # 4 ]

Er is toch ook nog de oude boormachine op de HD pomp truuk?

Profiel  
 
zzr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 12 september 2011 09:02 PM
  [ # 5 ]

dat is het probleem lekke leiding achter

en ja het is een kantel autoambulance

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 september 2011 09:03 PM
  [ # 6 ]

Dan is er toch geen probleem? Dan trek je ‘m er zo op (als je een lier hebt).

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 september 2011 09:08 PM
  [ # 7 ]

Of je rijdt hem erop… Wat de garage deed…

Ik had ook een lekende leiding rechtsachter..

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 12 september 2011 09:25 PM
  [ # 8 ]

Begin dit jaar m’n lekke bx op een standaard autoambulance vervoerd. C5 ervoor dus C5 in de hoogste stand gezet waardoor er een kleinere hoek is met de oprij platen, BX erop gelierd. Wil best.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 september 2011 12:55 AM
  [ # 9 ]

In extreme gevallen koppel ik de aanhanger weleens los, met de handrem erop. Je liert ‘m erop tot het kantelpunt en je duwt ‘m dan zo weer horizontaal.

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 13 september 2011 12:46 PM
  [ # 10 ]

Als je een trekhaak hebt krik je de achterzijde met een pompwagentje omhoog!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 13 september 2011 12:50 PM
  [ # 11 ]

Kantelambulance en klaar. Dan schuif je hem er zo op!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9386
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2011 12:52 PM
  [ # 12 ]
Vermond schreef:

In extreme gevallen koppel ik de aanhanger weleens los, met de handrem erop. Je liert ‘m erop tot het kantelpunt en je duwt ‘m dan zo weer horizontaal.

Klopt, met een losgekoppelde autoambulance op de handrem en voorzien van lier trek je ‘m er zo op.
Zelfs met een CX Break en DS Break lukt dat, heb dat meerdere malen gedaan.
Wel de auto in rijrichting erop.
Door het gewicht aan de voorzijde van de auto gaat de aanhanger op z’n kont staan, even een paar klossen hout eronder om eventuele beschadigingen te voorkomen.
Geen 5 minuten werk!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 14 september 2011 12:27 AM
  [ # 13 ]

of de neus van de aanhanger met een krik omhoog ( wel bokje oid achter eronder ) op handrem natuurlijk en dan de auto erop lieren of rijden als de motor nog wel loopt.
Ipv een krik kan je ook de voorste 2 wielen van de aanhanger op oprijbokken zetten zodat hij kanteld is mischien steviger dus veiliger.

Wat ook kan is de aanhanger neerzetten voor een oprit of een aflopend stuk terrein dan wordt de hoek van de oprijplaten ook minder steil.

Lukt geen van ander dan kan je ook oude lhm erin gieten tot hij alsnog opstijgt en dan snel de ambu oprijden. =)


edit: @ rene zowieso moet je een auto niet met de motor aan de achterkant op de aanhanger doen ivm gewichtverdeling en kogeldruk etc etc..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9386
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 september 2011 10:30 AM
  [ # 14 ]
Status Quo schreef:

sowieso moet je een auto niet met de motor aan de achterkant op de aanhanger doen ivm gewichtverdeling en kogeldruk etc etc..

Uiteraard, doe dat al 30 jaar zo!

Maar je moet ze de kost geven, die dat niet zo doen.
Bij “gespot XM” staat nog ergens een voorbeeld van een XM die op deze wijze verloren gegaan is.
XM achterstevoren op autoambulance achter Landrover, de hele boel geschaard.
Zowel Landrover als XM plat, de eerste niet erg, de tweede doodzonde!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook