Heeft iemand ervaring met een druklose bx op een autoambulance te krijgen.
edit mod: Capslock in de titel of het topic is niet de bedoeling.
Geen ervaring mee, maar ik heb het idee dat het bijna onmogelijk is.
Of je moet een autoambulance hebben die redelijk laag is, of met een lange oprij, zodat de hoek groter word.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ja.
Als je géén kantelautoambulance hebt.
Dan moet je de oprijplaten verlengen, zodat de hellinghoek kleiner wordt…
Dan kun je de bx wel op de autoambulance krijgen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik bedoelde kleiner ja, ligt eraan hoe je het bekijkt.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er is toch ook nog de oude boormachine op de HD pomp truuk?
dat is het probleem lekke leiding achter
en ja het is een kantel autoambulance
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dan is er toch geen probleem? Dan trek je ‘m er zo op (als je een lier hebt).
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Of je rijdt hem erop… Wat de garage deed…
Ik had ook een lekende leiding rechtsachter..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Begin dit jaar m’n lekke bx op een standaard autoambulance vervoerd. C5 ervoor dus C5 in de hoogste stand gezet waardoor er een kleinere hoek is met de oprij platen, BX erop gelierd. Wil best.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
In extreme gevallen koppel ik de aanhanger weleens los, met de handrem erop. Je liert ‘m erop tot het kantelpunt en je duwt ‘m dan zo weer horizontaal.
Als je een trekhaak hebt krik je de achterzijde met een pompwagentje omhoog!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Kantelambulance en klaar. Dan schuif je hem er zo op!
Totaal aantal Berichten: 9386
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vermond schreef:In extreme gevallen koppel ik de aanhanger weleens los, met de handrem erop. Je liert ‘m erop tot het kantelpunt en je duwt ‘m dan zo weer horizontaal.
Klopt, met een losgekoppelde autoambulance op de handrem en voorzien van lier trek je ‘m er zo op.
Zelfs met een CX Break en DS Break lukt dat, heb dat meerdere malen gedaan.
Wel de auto in rijrichting erop.
Door het gewicht aan de voorzijde van de auto gaat de aanhanger op z’n kont staan, even een paar klossen hout eronder om eventuele beschadigingen te voorkomen.
Geen 5 minuten werk!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
of de neus van de aanhanger met een krik omhoog ( wel bokje oid achter eronder ) op handrem natuurlijk en dan de auto erop lieren of rijden als de motor nog wel loopt.
Ipv een krik kan je ook de voorste 2 wielen van de aanhanger op oprijbokken zetten zodat hij kanteld is mischien steviger dus veiliger.
Wat ook kan is de aanhanger neerzetten voor een oprit of een aflopend stuk terrein dan wordt de hoek van de oprijplaten ook minder steil.
Lukt geen van ander dan kan je ook oude lhm erin gieten tot hij alsnog opstijgt en dan snel de ambu oprijden. =)
edit: @ rene zowieso moet je een auto niet met de motor aan de achterkant op de aanhanger doen ivm gewichtverdeling en kogeldruk etc etc..
Totaal aantal Berichten: 9386
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Status Quo schreef:sowieso moet je een auto niet met de motor aan de achterkant op de aanhanger doen ivm gewichtverdeling en kogeldruk etc etc..
Uiteraard, doe dat al 30 jaar zo!
Maar je moet ze de kost geven, die dat niet zo doen.
Bij “gespot XM” staat nog ergens een voorbeeld van een XM die op deze wijze verloren gegaan is.
XM achterstevoren op autoambulance achter Landrover, de hele boel geschaard.
Zowel Landrover als XM plat, de eerste niet erg, de tweede doodzonde!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986