DSuper1970 schreef:
Stoere pic man!
enneuh bedankt voor het overbrengen van het virus he .....
nu moet er nog een troen bij komen…

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Inderdaad Rens verdient een hele dikke pluim! Maar Robin jij hebt natuurlijk het contact gelegd voor het geweldige bezoek vandaag waar jij en Lieke niet bij konden zijn! De ontmoeting met Opron heb jij ook geregeld dus ook jij verdient een dikke pluim! Anekdotes genoeg, de grootste van allemaal heb jij gemist! Ga natuurlijk niet direct verklappen wat er is gebeurd maar de mensen die er (AL) waren weten het precies!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
En ook wij zijn weer thuis! De Gele Banaan heeft zich wederom probleemloos
Gedragen. Wat een geweldig weekend en wat een geweldige organisatie. Over de Champs-Elysees rijden geeft wel een heel speciaal gevoel. Ook het conservatoire was geweldig,
Nu lekker aan nagenieten onder het genot van een zelfde wijntje als mcmlxxiv….
En natuurlijk een big thank aan iedereen die er bij was!
Ik heb genoten van jullie allemaal!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Zoals mijn foto al vermeldt: Ontzettend bedankt voor een weergaloos evenement! Rens, Robin, Jim en Peter..het was echt top! Leuk hoe zo’n idee volledig uit de klauwen kan lopen!!!
Heel erg leuk om de mensen achter de forumnaam te leren kennen! En wat geven die CX rijders graag gas zeg! Niet te zuinig!
Met mijn petite sony cameraatje heb ik de afgelopen dagen ook wat (amateuristische) film opnames gemaakt (valt ook niet mee; place de la Concorde in de regen rond sturen met één hand en met de andere ook nog filmen, maar goed, het is best aardig geworden) en ik heb al die losse filmpjes met behulp van 12 jarige dochter vanavond met franse muziek gemonteerd. Ik zal proberen dit op Youtube te plaatsen en zodra dat gelukt is geef ik hier de link door.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
mbender schreef:Anekdotes genoeg, de grootste van allemaal heb jij gemist! Ga natuurlijk niet direct verklappen wat er is gebeurd maar de mensen die er (AL) waren weten het precies!
Ik ben benieuwd en nieuwsgierig. Zou trch wel handig zijn als je ermee voor de draad komt. De deadline nadert met rasse schreden.
Erg fijn allemaal deze warme reacties. Lieke en ik hebben niet echt de gelegeneheid gehad iedereen gedag ye zeggen. Ook namens Lieke bij deze een dankbetuiging voor het fijne en erg leuke evenement. We hebben alletwee genoten van de persoonlijke ‘petites histoires’ achter de anonime forumnamen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Binnen enkele minuten wordt op de voorpagina nog een tipje van de sluier opgelicht…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 2400 Super
van de voorpagina
citroën-forum.nl/CX viert feest op Champs-Elysées
Zou er één enkele forummer zijn die het nog niet weet? In het CX-deel van het forum zijn 43 bladzijden lang plannen gesmeed om in Parijs feest te vieren, tot DSuper1970 op 10 september om 8h25 schreef: “On y va !” Sindsdien is door 51 enthousiaste CX-liefhebbers verdeeld over 26 CX’en ongeveer 1.250 km lang feest gevierd.
foto: marcelka
Aanleiding en aanloop
Nathalie is de fraaie CX 25 GTi van forum-lid Peter, alias “par eXeMple!”. In het topic over Nathalie plaatste Peters zoon Tjerk op 26 februari een mooie foto van deze auto op de Champs-Elysées in kerstsfeer. Toen de foto er verscheen, werd al snel de vraag gesteld: “Wat is er nu mooier dan één CX op de Champs-Elysées?” Het antwoord liet niet lang op zich wachten: “Een groep CX’en op de Champs-Elysées!” Enkele posts later was het plan in grote lijnen rond: met forum-CX’en naar Parijs, een ereronde over de Champs-Elysées rijden, C42 en het Conservatoire bezoeken.
Voorbereiding en voorpret
Om het draadje van “par eXeMple!” niet al te zeer te vervuilen, is op 13 april een topic 37 Jaar CX op de Champs-Elysées geopend om de reis voor te bereiden. 43 Bladzijden zijn gevuld met ieders ideeën en bijdragen die het evenement gevormd hebben. Het organisatie-comité is even spontaan ontstaan als het idee zelf. Robin heeft het Conservatoire overtuigd om ons allemaal binnen te laten en hij heeft de Oprons zo ver gekregen om ons te ontvangen. Peter heeft het routeboek samengesteld, Jim “cx25gtit2” heeft het PB-contact met de deelnemers onderhouden, Marcel “marcelka” heeft het rallyschild en de badges ontworpen. Rens heeft de route voorbereid en wel zodanig dat hij hem zelf niet meer kon vinden!
Alles mag, niets moet
De verscheidenheid aan deelnemende CX’en hoeven we hier niet te beschrijven, want die blijkt wel uit de reeds geplaatste en de nog te plaatsen foto’s. Vermeldenswaardig is zeker dat er dit weekend ongeveer 30.000 CX-kilometers afgelegd zijn en dat niemand uitgevallen is. We zouden Mulder kunnen naspreken: “Het zijn gewoon supergoeie auto’s!” Wat we in die 30.000 km allemaal gezien hebben, kan ook uit de foto’s opgemaakt worden. Maar hoe we dat beleefd hebben, is moeilijker via foto’s over te brengen. Ook al ga je met enkel grote CX-liefhebbers op pad, ieder heeft zijn eigen wensen. Daarmee was in het programma rekening gehouden en daarmee hield de groep voortdurend rekening. Wilde je aan alle programma-onderdelen meedoen, dan kon dat, maar wilde je tussendoor op eigen houtje Parijs bekijken, dan kon dat ook. Wie later wilde aanhaken, werd later even hartelijk welkom geheten. Van wie eerder moest afhaken, werd niet minder hartelijk afscheid genomen dan van de laatst overgeblevenen. Er was geen enkele druk om allemaal hetzelfde te doen. Ondanks deze vrijheid, of misschien juist dankzij deze vrijheid, waren de Parijsgangers een fijne groep, met wie je goed aan tafel en op een terras kon zitten, een groep met wie je nóg eens een CX-reis kunt maken. Dat treft goed, want het volgende evenement kondigt zich al aan, natuurlijk op citroën-forum.nl/CX! En wanneer de CX een ronde verjaardag te vieren heeft, dan is iedereen er toch ook weer bij?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 2400 Super
mbender schreef:Anekdotes genoeg, de grootste van allemaal heb jij gemist! Ga natuurlijk niet direct verklappen wat er is gebeurd maar de mensen die er (AL) waren weten het precies!
Dit is niet gemakkelijk. Dit kost overwinning. Ehh, ehh, ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen…
Nu, vooruit dan maar. Er was eens… Er was eens een groep CX-liefhebbers die een feestje in Parijs vierden en ook Parijs weer uit moesten. Richting kasteel van Chantilly wilden zij. Iedereen had een GPS bij zich, maar er was één deelnemer die de route al eens gereden had en hij zou zich wel aan kop zetten. Ergens in de duistere tunnel onder La Défense moest de A86 opgedraaid werden, wat in twee richtingen gedaan kon worden. In de goede, maar ook in de verkeerde. <zin gewist, want te pijnlijk.> Keren kostte niet al te veel moeite, maar wel veel kilometers en dus veel tijd. Het plan om vervolgens de aanwijzingen van het GPS te volgen, was geen slecht plan. Toen de betreffende CX echter langs afrit Bezons reed, was de verleiding toch te groot om die te nemen en de “officiële” routebeschrijving weer te volgen. Er zouden immers zoekende zielen langs de route kunnen staan, die dan weer konden aansluiten bij degene die het allemaal al eens gereden had. Op die weg waren echter geen CX-liefhebbers te bekennen, maar wel allerlei sukkelende zondagsrijders. In Chantilly was die weg zelfs afgezet en liet degene die het allemaal al eens gereden had zich naar een parkeerplaats dirigeren, die op minstens een half uur lopen van het kasteel lag. Dit zou allemaal niet zo erg zijn geweest als degene die het allemaal al eens gereden had een kopie van de groepsvoucher aan een andere deelnemer gegeven had. Maar nee, hij was de enige die de groep toegang kon verschaffen tot een van Frankrijks grootste cultuurschatten met een Franse collectie schilderijen van Renaissance tot 19e eeuw die alleen in het Louvre zijn meerdere moet erkennen. Toen wij uiteindelijk binnen waren, bleven de meeste deuren voor ons gesloten en hadden we een half uur tijd om een indruk op te doen. Een mooie indruk, dat wel…
En is er ook een foto beschikbaar van de eenzame Prestige Is wel lekker voor het verhaal in het clubblad…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
LOL
Overigens: maakt er iemand nog een lijstje met alle links naar de foto’s?
Patrick

- CX 2400 Super
Robin Visser schreef:En is er ook een foto beschikbaar van de eenzame Prestige
Is wel lekker voor het verhaal in het clubblad…
Zo’n foto is er niet, want op de D909 was veel opspattende modder. In Chantilly aangekomen, bleek de eenzame Prestige ernstig besmeurd te zijn, dus gold vanaf toen een fotoverbod

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ook hier - we hebben van een geweldig weekendje genoten, met allemaal leuke en enthousiaste CX lotgenoten. we hebben mogelijk zelfs 1 deelnemer (bijrijder) het CX virus weten aan te praten - dat kostte overigens weinig moeite
wij hebben met enthousiasme dit op poten gezet. De response in het draadje alhier en van de deelnemers versterkte ons enthousiasme alleen maar.
mijn pa en ik kijken terug op een super gezellig en ook zeer geslaagd uitje met goede ingrediënten, maar boven al van een erg leuke groep deelnemers.
foto materiaal volgt zeker !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:we hebben mogelijk zelfs 1 deelnemer (bijrijder) het CX virus weten aan te praten - dat kostte overigens weinig moeite
Dito hierzo… Nu alleen nog even het spaarvarkentje vetmesten!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
enkele getallen, naast die Rens noemde hierboven:
bijna 700 forum-berichten in dit draadje voorafgaand aan het uitje.
dit draadje is bijna 20.000 keer bekeken !!
m.b.t. de organisatie, hebben bijna alles op afstand gedaan (alleen Rens heeft de route vooraf 1x gereden). dus de email communicatie is onderling gebruikt om alles kort te sluiten. in mijn mailbox kwam ik op ongeveer 615 email berichten.
(mijn forum inbox heb ik moeten opschonen, die liep vol ! die aantallen heb ik dus niet meer)
kleine dingetjes her en der bij de deelnemers:
1 gedeukt nummerbord (aanvaring met een trekhaak)
1 relais met wat slechte contactpolen (na schoonmaken startte ze weer)
1 gescheurde radiator-slang. (iemand had een redelijk passende achterin liggen)
1 warme bobine, maar ze reed wel !
1 wat losse accu, even vastgezet.
gelukkig geen ernstige zaken, en dat over 30.000 CX kilometers
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
ik wil mijn CX terug en ook weer mee
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250