Op zaterdag 17 september 2011 wordt vanaf ziekenhuis St. Jansdal in Harderwijk een toerrit voor het goede doel georganiseerd. Het thema is dit jaar ‘Frankrijk’ en de organisatie probeert zoveel mogelijk Franse klassiekers te laten deelnemen.
zie ook Toeren voor leven
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Welkom, Route Nationale! De link tussen orgaandonatie en oldtimers is heel leuk gelegd. Bezitters van oude auto’s weten inderdaad wat het betekent om naar dat éne ontbrekende onderdeel te moeten zoeken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Citrogehalte is nog niet echt hoog…....Welgeteld 1 Traction Avant en een DS. Mocht ik niet ergens anders als vrijwilliger ingezet worden meld ik me misschien nog aan.
Wie o wie? Voor dit goede doel moet er toch minstens van elk type Citroën één vertegenwoordiger zijn! Ik bied me bij deze aan als fotograaf-bijrijder, dan heb je meteen een privé-fotoreportage van de rit.
Lijkt me best leuk, heb alleen geen klassieker.
Naar aanleiding van het onderstaande artikel dat bij ons in de lokale krant stond, heb ik mij ingeschreven voor deze toerrit. Aangezien de dag in het teken van Frankrijk staat en ze nog op zoek zijn naar Franse auto’s, leek het mij een goed idee jullie van deze rit op de hoogte te brengen.
Site organisatie: http://www.stjansdal.nl/toerrit
Krantenbericht: http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=1880984
HARDERWIJK - De inschrijvingen voor de 5e oldtimertoerrit ‘Toeren voor leven’ stromen binnen. Inmiddels hebben meer dan vijftig oldtimerbezitters zich al aangemeld, waaronder een bezitter van een Ferrari Testarossa, een Porsche, A-Ford en een Bentley T2. Toch is men nog op zoek naar meer auto’s.
Het St Jansdal heeft op 17 september plaats voor nog veel meer klassieke auto’s. Met name ook bezitters van Franse auto’s wordt gevraagd om zich aan te melden, omdat de St Jansdaldag op zaterdag 17 september geheel in het teken staat van Frankrijk.
Orgaandonatie
Het doel van de rit is om aandacht te vragen voor orgaan- en weefseldonatie. De link met orgaan- en weefseldonatie is een metafoor. Liefhebbers van oldtimers hebben van oude onderdelen weer een nieuwe auto gemaakt. Zij hebben de auto weer een leven gegeven. Met organen geef je een ander weer een toekomst, een nieuw leven. Er zal op 17 september dan ook een informatiestand zijn over orgaan- en weefseldonatie.
Toerrit
De toerrit is ongeveer 130 km lang en de deelnemers starten tussen 10.00 en 11.00 uur vanaf de parkeerplaats van het St Jansdal en eindigt omstreeks 14.00 uur. Deelname aan de toerrit kost 25 euro per auto. Dit bedrag is inclusief twee lunchpakketten per auto. Ook mogen de deelnemers na de rit dit jaar het rallyschildje mee naar huis nemen! Het inschrijfgeld is geheel bestemd voor de twee goede doelen: Stichting Vrienden van St Mary’s’ in Ghana en Stichting Vrienden van het St Jansdal.
Wilt u meerijden? Kijk op http://www.stjansdal.nl/toerrit voor meer informatie en inschrijving. Op de website vindt u ook een overzicht van de deelnemers.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Was al een topic over: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212302/
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Kijk, dat was mij nog niet opgevallen. Een beetje extra reclame voor een rit voor het goede doel kan vast geen kwaad
135 inschrijvingen, waarvan 10 Citroëns.
Enkele 2CV’s, een AX, Méhari, CX, 2 DS-en en 3 Tractions Avant, waarvan 1 commerciale.
Wie volgt?
http://www.stjansdal.nl/over-st-jansdal/st-jansdaldag-2011/oldtimertoerrit/deelnemers
Ik zie dit topic nu pas. Niet alleen mijn CX, maar ook ikzelf wordt op de weg gehouden dankzij donor-onderdelen. Ik vind dit een leuk initiatief om aan deel te nemen. Kan ik me nog aanmelden? En ook met een CX uit ‘89?
Gewoon even rechtstreeks contact opnemen!
Als het weer meewerkt lijkt het een leuke dag te worden.
Ik ben er met de camera.
Intussen al 135 aanmeldingen.
Het aanmeldingsformulier op de site is niet meer te gebruiken?
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb de twee topics even samengevoegd.
Jaco, je hebt een PB.
Ja, dank voor je PB. Ik moet nog even een paar knopen doorhakken. Of ik mee doe hangt er mede vanaf of ik een bijrijder vind.