Garantie ???
V strom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 25 september 2005 12:45 AM

Ik heb een C5 gekocht waarvan de cd-speler (vast van citroën) niet werkt, pakt wel cd´s maar leest ze niet. En ik heb mijn antenne nu kapot (zie ander topic)
Nu heb ik 6 mnd bovag garantie. Valt dit onder de garantie ???????

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 25 september 2005 12:48 AM
  [ # 1 ]

ja denk ik wel je mag toch verwachten dat als je een auto koop dat deze werkt maar kijk even op bvag .nl voor alle zekerheid

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 25 september 2005 12:52 AM
  [ # 2 ]

Wat er op zit, moet toch werken?

bovag schreef:

Bepalingen van de BOVAG Garantiepas
1. De garantie wordt door de verkoper verleend voor een periode van zes maanden na afgifte van dit bewijs. De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden. Door de garantie worden de wettelijke rechten die de koper niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf uit dien hoofde heeft onverlet gelaten.

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 25 september 2005 02:02 AM
  [ # 3 ]

Re: Garantie ???

V strom schreef:

Ik heb een C5 gekocht waarvan de cd-speler (vast van citroën) niet werkt, pakt wel cd´s maar leest ze niet. En ik heb mijn antenne nu kapot (zie ander topic)
Nu heb ik 6 mnd bovag garantie. Valt dit onder de garantie ???????

antenne heb je zelf kapot gemaakt Confused  toch? kan de dealer ook niets aan doen. De radio valt onder garantie, als de zes maanden nog niet voorbij zijn althans.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 25 september 2005 02:18 PM
  [ # 4 ]

met de atenne had je beter langs de leverancier (dealer) kunnen gaan, Confused
vaak lossen ze dat soort problemen gratis voor je op , en het schept
gelijk een vertrouwens band.

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  

V strom
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 september 2005 01:27 AM
  [ # 5 ]

met de atenne had je beter langs de leverancier (dealer) kunnen gaan, 

Dat dacht ik niet. Bij de dealer langs geweest en een monteur zei toen: Die antenne wil er idd niet af. Maar u kunt er gerust mee door een wasstraat hoor er kan niets gebeuren, de antenne is flexibel genoeg.

Daar heb ik wat aan Confused  Confused

Profiel  

Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 459

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 26 september 2005 03:03 AM
  [ # 6 ]
V strom schreef:

met de atenne had je beter langs de leverancier (dealer) kunnen gaan, 

Dat dacht ik niet. Bij de dealer langs geweest en een monteur zei toen: Die antenne wil er idd niet af. Maar u kunt er gerust mee door een wasstraat hoor er kan niets gebeuren, de antenne is flexibel genoeg.

Daar heb ik wat aan Confused  Confused

Zelf ook enige weken een occassion C5 gekocht bij een Mazda dealer met 6 maanden Bovag.
Na drie weken heerlijk zoeven heb ik een lijstje met nazorgpuntjes gemaakt. Daarmee even terug naar de dealer, even praten over hoe goed de auto bevalt maar dat er nog een paar kleinigheidjes zijn. Als je dan zelf al met een geschreven lijstje komt vinden ze dat fijn. Maak vervolgens een afspraak voor de volgende week ofzo, ze doen dat werk het liefst in de stille uurtjes.

Ik ken de Bovagvoorwaarden niet precies, maar het lijkt me dat de CD-speler bij aflevering gewoon hoort te werken, tenzij er bij de verkoop verteld is dat tie niet werkt.
Wat betreft de antenne, indien een monteur van de dealer heeft gezgd, zit wel goed met die wasstraat, en het zat niet goed, dan heb je zeker iets om over te praten.

Zoals iemand anders hier al zei, in goed overleg zaken bespreken schept een vertrouwensband en werkt vaak beter dan formeel garantie opeisen, per slot van rekening heb je na die nazorgzaken nog pakweg 5 maanden garantie tegoed voor serieuze zaken, mochten die er komen.
BIj mijn vorige Xantia, occassion bij een Citroen dealer, had ik wat koppelingslip, niet dramatisch tijdens de proefrit, maar na 2000 km viel het toch wel op.
Gevraagd of ze er onder garantie naar wilden kijken. Hebben ze gedaan, koppelingplaat was niet versleten maar wel wat vet, dus vervangen. “Ohja mijnheer, toen we de boel helemaal uitelkaar hadden zagen we dat de radiateur wat begon door te ‘zweten’, die hebben gelijk ook maar vervangen”.
Kijk daarvoor moet je een goede dealer/garage hebben, maar ze moeten ook wat in jou zien als klant, anders denken ze die radiateur gaat misschien pas na 9 maanden lekken.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  

V strom
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 december 2005 10:22 PM
  [ # 7 ]

antenne heb je zelf kapot gemaakt toch? kan de dealer ook niets aan doen. De radio valt onder garantie, als de zes maanden nog niet voorbij zijn althans.

klopt kan de dealer niets aan doe, maar ik ook niet.
Oplossing: De dealer heeft er kosteloos een nieuwe antenne opgezet, ondanks dat ik gezegt heb dat ik hem eigelijk zelf eraf gesloopt heb omdat ie niet los wilde. Eerlijkheid duurt het langst en er zijn nog dealers die ook vinden dat de klant hier niets aan kan doen.
Wou ik ff kwijt Oldenhage…..............

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook