van mij mogen de stoelen nog wel gekuipter zijn met pack perfo, net als in feite de stoelen in iedere VAG auto, die sluiten nauwer aan als deze stoelen. De standaard stoelen van de ds3 zijn al helemaal drama.
Best jammer, maarja. Doe je er aan.
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 29-01-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
EJ42 schreef:Wat vragen over het stop/start systeem (ik heb er nog niet info over gelezen):
- stop de motor ook als je bijvoorbeeld op de snelweg het einde nadert en hem in zijn vrij zet en hem laat uitrollen? Of zit het hem alleen in de 20 km/u?
- ik begreep dat de motor start als je de koppeling indrukt, moet je de auto dan in zijn vrij zetten voor een verkeerslicht en pas schakelen als weg wilt rijden?Overigens leuk om de ervaringen hier te lezen, kan niet wachten totdat ik hem krijg ...
groet,
Ernst
Beneden de 20 km en in zijn vrijstand gaat de motor pauzeren,als ik als éérste voor een stoplicht sta
hou ik de koppeling wél ingetrapt zodat de motor niet afslaat,het is tegenwoordig zo dat je achterliggers van je EISEN dat je als een speer wegschiet,mensen hebben helaas geen geduld meer.
Maar in alle andere gevallen gebruik ik de stop/start wél.
Als de start/stop gebruikt is het een fluitje van een cent door even de koppeling in te trappen en
hupsake de motor loopt weer
vooraan bij het stoplicht zet ik hem ook gewoon in zijn vrij. Ding start snel zat om gelijk weg te speren.
briljant systeem. Just hope it won’t let me down sometime
Marien schreef:van mij mogen de stoelen nog wel gekuipter zijn met pack perfo, net als in feite de stoelen in iedere VAG auto, die sluiten nauwer aan als deze stoelen. De standaard stoelen van de ds3 zijn al helemaal drama.
Best jammer, maarja. Doe je er aan.
Ik weet niet welke VAG stoelen jij dan bezocht hebt, maar onder de ComfortLine versies is het janken kwa zit. En voor de comfortline of hoger ben je nogal wat knaken kwijt. Geef mij dan maar een DSje.
(Inmidddel 10.000km+ en nog steeds tevreden)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Ik heb vanmorgen getankt en nu eens via het bonnetje het verbruik berekend. Boordcomp komt op 1 op 22,7 en op basis van mijn bonnetje kom ik op 1 op 21. Nu kan ik er in het laatste nog wat verschil zitten aangezien na het eerste afslaan van het tankpistool er nog gemakkelijk 5 liter bij gaat (bekend probleem….). Nu ging er 45,37 liter in en hij stond nog niet op reserve.
EDIT: zie net dat er volgens het boekje 50 liter ingaat. Dat zou betekenen dat de boordcomputer de resterende kilometers wel redelijk berekend. Ik kon nog zo’n 120km rijden. Iemand de teller al een keer op 0 gehad en wat ging er toen in?
Deze vraag komt omdat ik nogal eens stuk doorrijd op reserve. Bij deze auto heb ik nog geen “feel” over wat kan….
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Leon,
ik heb hem een keer tot aan de alarmgrens laten gaan( 1 blokje over),ik kon niet anders,maar echt fijn rijd het niet…Ik weet niet meer wat er toen in ging,maar de actieradius van de BC klopte aardig
ik denk dat de BC aardig geloofwaardig is.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Leon75 schreef:Iemand de teller al een keer op 0 gehad en wat ging er toen in?
Onlangs nog ongeveer 30 km gereden toen de boordcomputer aangaf dat de tank leeg was (je krijgt dan als ik het me goed herinner een streepje te zien). Ik tankte toen ruim 52 liter.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Ik weet niet hoe het bij onze DS3 zit, maar de afvoeropening van de brandstoftank zal waarschijnlijk niet op het allerlaagste punt van de tank zitten. Nu zijn onze wagens nog vrij nieuw tot spiksplinternieuw, dus van sludgevorming in de tank zullen we geen last hebben in dit stadium. Bij een benzine-auto is het probleem van bacterievorming ook veel minder aan de orde dan bij een dieselauto. Maar als de tank van een auto vervuild is kan dat tot uitval van de motor leiden. Bij onze museumbussen komt dat soms wel voor, allemaal oudere wagens natuurlijk. Toch is het een goede gewoonte ook bij een nieuwe auto een tank niet bijna leeg te rijden. In ons land ook niet nodig lijkt me. Ooit heb ik in Polen vervuilde brandstof getankt. Nog afgezien van het feit dat de motor na een tijdje niet mooi meer liep op dit bocht, duurde het zeker twee keer tanken voordat de motor weer regelmatig liep. Sindsdien tank ik slechts merkbrandstof, en iedere drie keer tanken een permiumdiesel, zoals V-Power of Total Exellium. Ook met de DS3 nu. Afgezien van die ene keer rotdiesel getankt te hebben, heb ik met mijn vorige wagen nooit problemen gehad en dus ook nooit andere verstuivers en/of brandstofpomp nodig gehad.
Ik rij de tanks van mijn auto’s aardig leeg (vrijwel altijd tot het lichtje gaat branden), nooit problemen gehad verder. Dat van die problemen komt ook meer voort uit de tijd dat de tanks nog niet van kunststof waren lijkt mij. Tegenwoordig moet dat ook gezien de brandstoffilters allemaal niet zoveel meer uitmaken. En eventueel aanwezig vocht wordt bij de beurt om de zoveel km afgetapt.
Bij mijn vorige auto kon ik nog makkelijk 50km door zelfs nadat de boordcomp op 0 stond. Komt wel eens voor als je in Duitsland rijdt waar de tankstationen op de snelweg aardig ver uit elkaar liggen. Ik rij dan nog wel eens door naar het station van mijn keuze.
Het meeste aantal liters die ik heb getankt was toen ik naar andorra ging en onderweg geen tankstation meer tegenkwam. De meter stond al ruim 100 in de mij (display—-). Bij het aftanken ging er ruim 55 liter diesel in (Precies 55,40 Ltr). Ik denk dat er in totaal als de tank leeg is 56 liter in gaat.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Toch zou ik de tank niet zo leeg rijden met die moderne diesels van tegenwoordig.De injectoren zijn gevoeliger voor vuil en dergelijke.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 16-09-2010
- C1 ambiance 3 drs
- Xsara Picasso 1.8 16v Attraction
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Als je je tank helemaal leeg rijdt met de eHDi, hoeveel kilometers heb je er dan opzitten. 1 op ..... Hoeveel rijdt hij in de praktijk.
http://www.ds3club.nl
2012, DS3 e-HDi Airdream So Chic, Gris Aluminium/Rouge Carmen, Pack Cuir Claudia Amarante, Pack Select MyWay Confort, Dotz Mugello
Ik rijd er gemiddeld 1 op 20 mee, en dan rijd ik vrij pittig. Een prima resultaat. Maar behalve het verbruik ga ik de auto iedere dag meer waarderen, simpelweg omdat ik zelden een auto heb gereden die zó in balans was als de DS3 is. En met balans bedoel ik voornamelijk de verhouding tussen comfort en wegligging. De sportstoelen zijn subliem, ze knellen niet zoals misschien sommigen zouden prefereren. De standaardstoelen vond ik absoluut onvoldoende, dat wees de proefrit uit. Daar had ik de auto beslist voor laten staan als er geen keuzemogelijkheid zou zijn. Ik ben blij dat ik zomaar even ben binnengewipt bij Luveto. Eigenlijk hadden we op dat moment al voor een Fiesta gekozen. Je kunt niet om de DS3 heen als je in het B-segment gaat shoppen. De tv reclame heeft zijn werk gedaan, want de avond vóór mijn bezoek aan Luveto zag ik die reclame.
renestengewis schreef:Als je je tank helemaal leeg rijdt met de eHDi, hoeveel kilometers heb je er dan opzitten. 1 op ..... Hoeveel rijdt hij in de praktijk.
Ik haal 1 op 19 gemiddeld. En ga meestal tanken bij 900km op de dagteller. Het zal best zuiniger kunnen allemaal, maar ik mag graag een beetje doorrijden
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Ik heb vandaag maar eens een gedetailleerde uitdraai gemaakt van mijn verbruik via de website van MTC (Multi Tank Card). Over de eerste 3.504 kilometer (inmiddels staat er iets meer dan 4.000 kilometer op de teller) heb ik een gemiddeld verbruik behaald van 5,40 liter per 100 kilometer (1 op 18,5 kilometer). Mijn boordcomputer houdt het daarentegen op een optimistiche 5,10 liter per 100 kilometer (1 op 19,6 kilometer).