Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
3x
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is 1.680.000 km….
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Op zich wel een uitdaging Even zien, dan moet-ie in het huidige tempo… Nog ongeveer 25 jaar mee. Nou ja, dan zal ik nog wel een paar Xantia’s op voorraad moeten zetten want zo lang gaat Citroën mij dus niet van spulletjes voorzien
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
In het laatste nummer van Youngtimer staat een Volvo 240 met 1,3 mio kilometers. Je hebt nog even te gaan Derk.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb al wel een Benz gehad met een dergelijke stand, maar ook daar lag al een (volgens het plaatje op het blok) “original Mercedes-Benz Täuschaggregat” onder de luiken. En ook die had er ongeveer 40 jaar over gedaan om er te komen…
Goed, eerst de komende ton dan maar weer eens door zien te komen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Niet nadenken, doortrappen
Penny Lane schreef:Goed, eerst de komende ton dan maar weer eens door zien te komen
Na de komende 100K is weer de D-riem aan de beurt, altijd een fijn klusje bij een TD
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Daarom. De laatste heeft uiteindelijk 87k gezeten, maar had strikt genomen die ton best goed vol kunnen maken. De volgende (deze dus) bereken ik op een ton, dat is altijd nog 20k binnen de termijn. Over een jaar of twee, twee en een half verwacht ik daar te zijn beland, en dan is de dame intussen ook 20 lentes jong. Wat er dan gebeurt, zien we dan weer. Dat hangt er ook vanaf hoe de auto zich de komende ton houdt (hoewel ik verwacht dat dat best goed gaat).
Ach en anders douwen we er te zijner tijd (en bij leven en welzijn van de auto) een andere tor in, kun je voor montage ook lekker makkelijk bij de distributie
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo. Komende week zijn we aan de beurt: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=13173
Vanochtend wegrijden, ontwaseming aan, en in 2 tellen matglas voor m’n neus. Sponsje erover: Groen. Juistttttt… Nou ja, het is nog prima beunen hier in de schuur en ik heb toch net een weekje vrij, dus dan maar meteen aanpakken. Vanaf dit punt zijn natte matten anders ook niet ver meer weg
Nou ja, ik zal meteen kijken welke sleetse onderdelen ik meteen kan vervangen (stuur, tweeterroostertjes waar vage dingen op geplakt zitten die niets aan het doen zijn, diverse andere kermisjes) en dan heb ik dit punt mooi getackled voor het echt winter wordt, dat is heul niet vervelend
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, het dashboard is eruit. Dat was nog moeilijker dan anders door de manier waarop de bedradig van het alarmsysteem was aangelegd… Ook gezien dat de afdichtschuimpjes van de diverse luchtkanalen nogal opgelost waren. Ook meteen even wat aan doen. Ook zo dus met diverse accesoirebedrading die we nu eerst even gaan fatsoeneren. Wat een prutswerk!!
Ook gezien dat ik in één keer de goede radiateur heb besteld (Valeo) en dat er nu nog de originele uit september 1993 in zit
Dat had ik niet verwacht. Toch leuk. Maandag komen de onderdelen, dus dinsdag ergens wordt de meuk gewisseld, kan het dan weer in elkaar worden geklust. Overigens moet je dit dus gewoon niet zelf willen doen - maar: te laat. We zijn halverwege…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
De originele er nog in, dat had ik ook niet verwacht. Netjes eigenlijk. Is de bedrading van de standkachel en de CC dan zo rommelig aangelegd? Of kwam je nog andere “bundels” tegen?
Succes nog bij het weer inklussen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De bedrading van de standkachel is keurig, en bovendien gestekkerd. Eitje. Die van de CC zit er niet meer (CC er lang geleden wegens definitief dood uit gepleurd). Nee, de bedrading van het alarmsysteem… Dát is werkelijk een zooi. Het zit op de hoofdaansluiting vast langs twee kanten zodat het ‘brein’ van het alarm er niet meer uit kan (wel; kniptang gebruikt) en er liggen méters los opgekrulde snoeren in het dashboard, wat allemaal lekker teruggesnoeid wordt en vóór montage van het dashboard weer op de stekkers wordt gesoldeerd. Dan is die ellende ook over.
Alleen de twee, tja, whatever het zijn items die aan het alarm vastzaten en die op de tweeterrosters zijn gelijmd… Dat moest dus ook geknipt worden, en zulke dunne coaxkabeltjes wil je niet fixen. Dus dat wordt gedeleted (schrijf je dat zo?) ten gunste van nette roostertjes van de sloop.
Overigens heb ik een kilo compost uit de paravent-bak gehaald. Gatver wat een zooi Dat helpt ook niet erg bij het ontwasemen, die kleffe troep daar.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En de radiateur is er uit. De nieuwe is ook de goede; het beschermkapje onderaan moet weggelaten worden en er zitten ogen voor alle voorkomende kachelunits op (dicht bij elkaar en op de uiterste hoeken); het lijkt erop dat Nissens universele units levert. De oude is inderdaad einde verhaal, rond de bovenkant zit een mooie groene koek. Plaatjes volgen…
Overigens is het opletten bij het losmaken van de kachelunit. Onder de slangaansluiting zit nog een extra moertje die niet in de Haynes wordt vermeld…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En waar zijn de fotoooooooooo’s?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste