5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Puffels XM
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 02 augustus 2011 01:06 PM
  [ # 61 ]

Ja, dan wordt het een heel ander verhaal.
Als je met comfortbollen in de sportstand rondrijdt en je zet hem daarna in de comfortstand gaat het hydractieve deel meedoen.

Als je dat (grote) verschil wilt toewijzen aan die HYDRACTIVE II SUSPENSION REPAIR KIT‏ is dat geheel jouw zaak, maar het heeft geheel niets met elkaar te maken.

De opinies over comfortbollen zijn verdeeld. Ik moet die dingen niet. Maar Dirk de Pirk weer wel.

Appels zijn nu eenmaal geen peren.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2011 02:49 PM
  [ # 62 ]

ff vooralles.

Als Puffel een gelukkig mens is dan moeten we dat niet onderuit halen. Een blijde bestuurder gaat boven alles.

Wat de redenatie betreft, kan het niet. Wat Jan nu aangeeft echter is correct. In sportstand doet de hydractief wel degelijk mee. De randwaardes waarbinnen geschakeld word zijn dan echter opgeschoven.

De link die die ebay verkoper geeft is een link naar een technisch boek. Daar staat een hoop in maar is geen antwoord op je vraag.  Dat is net zoiets als vragen waarom je een groene kleur op je monitor kunt krijgen en dan de technische bouwtekening van de monitor als antwoord ontvangen

maar goed, we kunnen er lang en kort over praten, Puffel en zijn vrouw zijn gelukkig. Houden zo! Smile

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 02 augustus 2011 05:13 PM
  [ # 63 ]

Zou mijn XM comfortbollen hebben dan? Ik heb wel een rekening van een citroen garage in Engeland waar in staat dat de bollen vervangen zijn in 2009, maar daarin staat niets over comfortbollen.
En om eerlijk te zijn, is dit de enige XM die ik ooit gereden heb dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 16 september 2011 09:32 PM
  [ # 64 ]

Jammer, vanavond wilde ik de sleepring die achter het stuur zit, vervangen. Dit omdat er een airbagstoring is. Jammer genoeg is de door mij per internet gekochte exemplaar, niet de juiste. Dat wil zeggen, deze bezit niet de draden voor de radiobediening op het stuur.

Bij het losmaken van de onderste kap, kwam ik een mij onbekend ‘dingetje’ tegen. Ik dacht dat het een plastic dopje was, maar het lijkt op een lamphoudertje en ook bedrading erachter was aanwezig en aangesloten.
Weet iemand wat dat kan zijn? Het zit bij mij boven het contactslot, mogelijk zit er bij duurdere xm’s daar ook een lampje, netzoals in de GSA en CX?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 september 2011 09:52 PM
  [ # 65 ]

Dat lampje is inderdaad de contactslotverlichting. Er zit een heel klein spleetje onder aan de zijkant die wat licht verstrooit op je contactslot. Veel is het niet. Ik heb op aanraden van anderen er een klein gaatje in geboord (3mm geloof ik) zodat er meer licht uit komt.

De airbag storing zit heel vaak in de stekkers onder de stoel die de gordelspanners aansturen. Deze zijn blijkbaar van bedenkelijke kwaliteit. Remedie is het contact tussen de 2 stekkerdelen verbeteren door schoonmaken en wat verbuigen of door de stekkers er af te knippen en de draden te solderen. Haal wel de accu los (volgens de officiele Citroen documentatie) voor de zekerheid, dan weet je zeker dat de airbag niet af kan gaan per ongeluk….

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 september 2011 12:02 AM
  [ # 66 ]

Dat is een leuke tip, om er een gaatje in te boren! Raar dat dat zwarte dopje er zo op zit.

Ik ken het probleem van de stekkers onder de stoelen, en heb bij 2 xantia’s dat al moeten doorsolderen.
Toch zijn ook bij die xantia’s die rotatie schakelaars beide kapot geweest. Misschien moet ik wel teveel sturen hier (is wel zo)
Ook bij de XM is dit het geval, helaas. De nieuwe scnd hand ring geeft geen storing. Je kunt ook bekijken of soms het lampje uit blijft bij het starten, bij draaien aan het stuur gaat dan meestal al snel het lampje aan. Dit laatste was ook net weer het geval. Mocht iemand nog zo’n ding hebben dan graag, want de bediening van de radio op het stuur vind ik erg prettig.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 september 2011 02:40 AM
  [ # 67 ]

Zeker op de wegen in IE!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 september 2011 09:39 AM
  [ # 68 ]

Jammer dat het de sleepring is, minder eenvoudig te repareren. Ik denk dat de plastic spuitgietdelen van beide versies gelijk zijn. Je kunt eens bekijken of je de kapotte versie kunt openmaken om te zien hoe het zit. Ik verwacht dat je met wat gepruts het gedeelte van de radiobediening kunt verwijderen en in de andere erbij plaatsen. Of misschien kun je zien hoe het moet werken en de oude repareren door schoonmaken of wat contactjes bijbuigen oid. Kapot is je oude toch dus dat onderzoek kan niet vel kwaad lijkt me…

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 september 2011 10:13 PM
  [ # 69 ]

Net terug van micro holiday, helaas heeft mijn lief autosleutel verloren. Gelukkig had ik nog de reserve sleutel. Hiervan werkt alleen de afstandsbediening niet (kan dus alarm ook niet uitschakelen)

Zijn die sleutels nog te verkrijgen en in te lezen bij citroen? Zonee, dan kan ik de auto dus weggooien als ik mijn sleutel verlies Rolling Eyes
Dat gaat overigens mijn eerste vraag worden als ik nog eens een auto koop bij een dealer…

http://www.flickr.com/photos/55821184@N07/6175509769/in/photostream

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 september 2011 11:14 PM
  [ # 70 ]

Met chassisnr. naar de dealer gaan. Kunnen ze een sleutel voor je laten maken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 september 2011 11:20 PM
  [ # 71 ]

Nou dat gaan we dan maar ns doen, jammer dan.

Hopelijk kan dat hier ook en werkt dan ook het (originele) alarm weer. Het staat nu toevallig aan, en wanneer ik weer ns naar Engeland of NL ga per ferry, wordt dat alarm een probleem. Niet alleen gaat dan het alarm constant af maar het is maar de vraag of de accu vol blijft want er klipperen dan ook allerlei lampen. (Ierland-Frankrijk per ferry is wel 20 uur varen)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 september 2011 11:39 PM
  [ # 72 ]

Anders geef je hier toch het chassisnr. aan iemand, kan die de sleutel bestellen en opsturen.
Wil ik evt. wel voor je doen. Laat maar weten per PB.

Heb net even de prijs opgezocht voor een sleutel compleet. Schrik niet: €236,58.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 september 2011 04:30 AM
  [ # 73 ]

Voor een gewone AB kun je de boel nog bestellen. Ik kan je dan echter adviseren om een compleet set te kopen. Das wel iets duurder maar verhoudingsgewijs goedkoper. Voor die 236 krijg je maar 1 zender. voor een 400 euro oid heb je een compleet set. 2 zenders met 1 bijhorende ontvanger.

Oh ja, als de dealer je gaat vertellen dat er geld bij komt om in te leren… houd dat geld dan in je zak.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 september 2011 09:28 AM
  [ # 74 ]

Je bedoelt hiermee dat inleren niet hoeft (op basis van chassisnr.)? Of dat dat al in de prijs zit?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 26 september 2011 07:42 PM
  [ # 75 ]

Vandaag bij de Ierse citroen dealer geweest (en nog even in een nieuwe C5 en DS4 gezeten)

On topic - ik was niet met de XM daar en toen bleek dat het chassisnummer dat op het ‘logboek’ - lees kentekenbewijs, niet correct was. Cijfertje vergeten. Een paar telefoontjes verder met mijn vrouw die het nummer even onder motorkap opzocht, leerde dat de sleutel hier € 200 euro ex btw kost incl. inlezen.
dat is dus net iets duurder € 242, nog wat.

Duur grapje dus.

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook