8 van de 18
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
White Bx 16 Valve     Vermogensmeting
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 26 augustus 2011 08:23 PM
  [ # 106 ]

Als je (fabrieks)airco hebt moeten de fans altijd draaien zodra je de airco inschakelt. Er is dus sowieso iets aan de hand. Mocht je testrijden zet dan zodra ie echt over de 100 graden gaat zonder koelingventilatoren die inslaan je kachel maar vol open met de blower vol aan dan koelt ie in ieder geval.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 26 augustus 2011 08:28 PM
  [ # 107 ]

Deze heeft fabrieksairco en hij stond aan en ze draaiden niet dus er is inderdaad een probleem, ligt dit dan aan die algemene relais voor de koeling of zijn er nog heel wat mogelijke problemen die dit kunnen veroorzaken? Als we dan een testrit doen om te kijken als de hardste stand werkt en deze werkt niet dan zullen we onze kachel vol open en de blower vol aan zettten zodat hij niet oververhit raakt, raakt hij eigenlijk snel oververhit eens hij aan 110graden zit?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 27 augustus 2011 12:52 PM
  [ # 108 ]

de ventilatoren moeten gewoon draaien zodra jij de airco inschakelt. ik meen dat ze bij mij al draaien zodra ik het contact aan zet en de airco staat aan. zodra je die schakelaar van airco naar rechts hebt staan moet het draaien ongeacht andere instellingen van de kachel. kunnen verder tal van oorzaken zijn ik zou eerst zoeken of er iets met de relais aan de hand is, maar er kan net zo goed iets met de ventilatoren zelf aan de hand zijn (stekkertje los, slecht contact hier of daar, etc). ik heb zo niet 1/2/3 een voor de hand liggende oplossing zou zelf ook gaan zoeken hoe eea loopt qua elektriek

als je de koeling snel wil testen hoef je daarvoor niet te rijden je kan ook gewoon bij het thermocontact de stekker eraf halen en de pooltjes doorverbinden dan moeten de ventilatoren afhankelijk van hoe je doorverbind snel of langzaam gaan draaien en weet je direct waar je aan toe bent. gebeurd er dan niks, dan doet je koeling het totaal niet en kan je iig verder gaan zoeken

ik geloof verder niet dat de koeling bij bx afgezekerd is, dus een defecte zekering kan je in principe al uitsluiten aangezien die er niet is.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Gepost: 03 september 2011 03:00 AM
  [ # 109 ]

Meten is weten, zoals gezegd probeer door te verbinden, weet je recht meer.

Auto laten warmdraaien en thermometer in het koelwater hangen, weet je recht of de thermostaat goed werkt en/of de meter goed aanduid.

Over de tuning, openluchtfilter is leuk, neem dan wel een kit van K&N, zie dattie zeker goed koude lucht krijgt anders heeft het geen nut(je kan er ook een paneelfilter indoen(in de OE luchtbox))

Over het tuningsverhaal, reken zeker niet dat je uitlaat en luchtfilter iets gaan helpen.
Begin bij het begin, klop de kat leeg en leg er andere nokkenassen in(mk1).
Met die 2 dingen veranderd zou je aan de 158.5 pk moeten zitten zoals de Belgische mk2.
Wil je 160 en geen lambda sensor hebben leg je er een mk1 kabelboom in.

Ik zou van het chiptunen afblijven, het (te) rijke mengsel zorgt voor verdunde smeerfilm.
Wat nuttig is(tussen aanhalingstekens) is de toerenbegrenzer hoger te laten leggen, al is dat ook ni echt nodig…

Iig prachtig machien, wees er zuinig op!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 11 september 2011 11:33 PM
  [ # 110 ]

Heb hem vandaag weer eens gezien, na 2 weken, met dat mijn ouders op reis waren. Wat is het toch echt een prachtvoiture!! Morgen gaat hij naar de garage om de koelventilatoren te laten doen.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 16 september 2011 08:00 PM
  [ # 111 ]

Deze nammidag belden ze van de garage om te zeggen dat die lekkage die van de carterpanpakking kwam dat ik dacht van ergens anders komt en dat ze de versnellingsbak of zelfs de hele motor er moeten uithalen!! Ik begin mij toch stillaan vragen te stellen of ze in de garage ons iets aan het wijsmaken zijn voor wat extra geld te verdienen of ze de waarheid spreken.

Ze hebben er nu voorlopig product in gespoten dat het tijdelijk niet meer lekt dus dat het nog niet direct in orde moet gedaan worden

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 september 2011 09:58 PM
  [ # 112 ]

De carterpan kan er af zonder de motor eruit te halen, en de versnellingsbak kan volgens mij ook gewoon blijven zitten.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 16 september 2011 10:01 PM
  [ # 113 ]

Ja, maar ik denk dat ze bedoelden dat het van ergens anders was ofz. Het was mijn moeder aan de telefoon met de garage dus het is niet echt duidelijk maar ik zal in ieder geval begin volgende week de bx nog eens opkrikken en kijken als ik nog olie van ergens anders zie lekken.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 18 september 2011 12:08 PM
  [ # 114 ]

kijken en zoeken zal het uitwijzen Wink versnellingsbak e.d. kunnen er iig af zonder blok eruit. erin gespoten in de zin van bij de olie gemikt of? zou jammer zijn ik ben nooit zo van die leak stop middelen.

verders nog wat gehoord over die koeling?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 september 2011 07:43 PM
  [ # 115 ]

Ja idd.
Ik ben ook niet voor van die middelen maar, het heeft mij nog even tijd om te zoeken van waar het komt en als het echt wel nodig is om die versnellingsbak weg te halen.

Van de koeling nog niets gehoord, maar we gaan morgen om de auto dus dan zal ik het wel horen en op het forum zetten.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 september 2011 07:43 PM
  [ # 116 ]

Ja idd.
Ik ben ook niet voor van die middelen maar, het heeft mij nog even tijd om te zoeken van waar het komt en als het echt wel nodig is om die versnellingsbak weg te halen.

Van de koeling nog niets gehoord, maar we gaan morgen om de auto dus dan zal ik het wel horen en op het forum zetten.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 september 2011 07:44 PM
  [ # 117 ]

Ja idd.
Ik ben ook niet voor van die middelen maar, het heeft mij nog even tijd om te zoeken van waar het komt en als het echt wel nodig is om die versnellingsbak weg te halen.

Van de koeling nog niets gehoord, maar we gaan morgen om de auto dus dan zal ik het wel horen en op het forum zetten.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 19 september 2011 10:38 PM
  [ # 118 ]

Ik ben vananvond de bx gaan ophalen met mijn moeder in de citroëngarage.
Het probleem van de koelventilatoren lag aan de schakelaars die heel erg vuil waren volgens de garagist. Wij gelukkig dat het opgelost was terug gereden naar huis. Eenmaal thuis was ik het hier op cifo aan het posten. Ik had de topictitel al aangepast, maar ik dacht terwijl ik de post aan het typen was, dat ik het toch nog beter eens zou controleren of ze het echt wel doen, want je weet maar nooit.

Ik ben dus de bx gaan aanzetten, airco aan, gekeken en ze deden het niet!!!
Dacht dan van zal het toch aan de airco liggen en zal het toch liggen omdat het systeem vernieuwd is dat de fans dus blijkbaar niet draaien als de airco draait. Heb dan de auto eens laten warm lopen maar ik moest dan gaan eten dus heb hem net niet tot 90 graden kunnen laten lopen om te controleren of ze dan werken.

Na het eten zijn we naar de garage gereden met mijn ouders om de C3 te gaan ophalen waar mijn moeder mee naar de garage geweest was om de bx te gaan halen. Bij de garage hadden we terwijl we nog eens naar de nieuwe Citroëns door de ruiten van de toonzaal aan het kijken waren de bx laten draaien om te controleren of ze boven de 90 graden zouden aanslaan. Toen we na ongeveer 3 minuten terug bij de bx waren stond de meter op 100 graden en deden ze het weeral niet!!!!

Heb dan direct de blower van de verwarming aangezet dat de motor niet oververhit zou raken en toen deden de fans het wel. Weet niet of het te maken had met dat ik de blower aanzette of dat de hoogste stand wel nog werkt. Ik denk namelijk het laatste want toen draaiden ze op volle kracht.

We hebben dan maar de bx uitgezet en de motorkap opengezet dat de motor kon afkoelen en er was nog een baas aanwezig in de garage. Deze hebben we dan maar opgebeld en hij is direct naar buiten gekomen en heeft gekeken en heeft wat ritjes gedaan en hem ook wat laten lopen. Hij wouw hem in het rood krijgen Rolling Eyes  maar dit lukt niet omdat de hardste stand het wel nog deed.

Zijn theorie was dat de koelvloeistof onder druk staat en dat hij daarom zo warm wordt maar volgens hem zou hij nooit oververhitten en is dit normaal, maar hij was het ook niet helemaal zeker. Ik dacht in mijn eigen van dit is gewoon de laagste stand van de fans die niet werken, maar ik jongentje van 16 die wat in zijn vrije tijd aan bx-en werkt kan moeilijk de les gaan spellen aan iemand van 30 die al heel zijn leven in de garage werkt he long face

Dus we hebben de bx daar dan maar gelaten en morgen ging de mecanicien baas eens kijken hoe het zit.  cheese

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Gepost: 19 september 2011 10:45 PM
  [ # 119 ]

Andere garage zoeken Wink  Ownee, dat mag ik niet zeggen zeker…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 19 september 2011 10:53 PM
  [ # 120 ]
Citroenbx schreef:

Andere garage zoeken Wink  Ownee, dat mag ik niet zeggen zeker…

Eigenlijk heb ik enorm veel respect voor onze garage want ze hebben ons altijd goed geholpen vanavond weeral om 8U30 toekomen en ons nog binnen laten. Ik ben er ook altijd mogen gaan in de vakanties om bij te leren en ik heb daar heel veel geleerd. Alleen vind ik het nu toch wel heel spijtig van dit voorval we hadden nu gedacht dat hij goed was, maar nee, en dan nog met zo’n theorie afkomen van wat het is Grrrr

Moest jij nou effe heel wat dichter wonen, maar het is namelijk zo’n grote afstand dat mijn ouders, vooral mijn moeder het niet zitten om voor kleine onderhoudsdingetjes over en weer te rijden, want dan moeten er al met 2 auto’s over en weer gereden worden enz.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
8 van de 18
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook