Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik ga ze daar ‘ns vragen wat dat kost. Een los stukje plaatwerk meenemen is geen probleem, het valt spontaan van de deuren af…
Meer tips zijn uiteraard welkom.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Bij Ype Kramer in Leeuwarden West, kun je aan de hand van je kleurcode zo de spuitbus erbij zoeken. Ik was er laatst en ze hebben dit op voorraad, ook voor jaren ‘80 auto’s. Volgens mij hebben ze dit systeem bij de meeste grotere onderdelenbedrijven…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Had ik al verteld dat de achterbank intussen ook blauw is? Pallas-blauw, dat dan weer wel, maar twee verschillende blauwen oogt toch alweer een stuk beter dan blauw met bruin. Alleen de vloermatten zijn nu nog bruin maar dat vind ik op een of andere manier wel gezellig staan.
En er zit nu ook een Weber-carburateur op. Daarmee komt er merkbaar meer kracht uit het blok maar echt netjes stationair lopen doet ze er nog niet mee. Er komt nml nogal wat valse lucht binnen via een van de aansluitingen met de kop. De draad van die gaten voelde indertijd al wat twijfelachtig aan en sinds deze spruitstukwissel zijn ze echt dol. Een helicoilset voor M7 schijnt echter iets lastigs te zijn.
Ondanks alles blijft het gewoon starten en lopen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Opgepast! De Draak rijdt weer rond!
Even de bandjes gepompt, beetje benzine bovenin de carb. en hops! Gaan maar weer.
Het motortje draait nu mooi met de ‘nieuwe’ Weber. Vlotte start, netjes stationair en merkbaar wat meer kracht, vooral onderin de toeren. En ze wás al niet langzaam voor een 1129.
Enige minpuntje is dat ik geen esthetische plek kan vinden voor de veer die de gaskabel terugtrekt. Die veer zou ergens onder het luchtfilter vast moeten worden gezet maar daar zit geen bevestigingspunt. Vermoedelijk is de carburateur afkomstig van een GS of Ami super. Heeft iemand een foto van die opstelling? Dan kan ik dat namaken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
de veer hoort aan de koplamphouder zowel bij GS als bij GSA met een weber.
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Dat dacht ik eerst ook maar dit systeem is echt anders. Het is zoals op de foto (van het web geplukt). De veer moet hierbij ergens links vastzitten, dus niet aan de koplamphouder. Hij zou ook nog aan de pedaalkant kunnen zitten.
Wel frustrerend dat ik de Draak van stal heb gehaald omdat het telkens van dat @^&$*! herfstweer is en dat vandaag de zon ineens schijnt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Totaal aantal Berichten: 280
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Bij deze versie van een weber zit de veer vast aan de onderkant van het luchtfilterhuis. Omdat ik al eens omgebouwd heb van Solex naar Weber heb ik om dezelfde reden wel eens filterhuizen bestudeerd, en daar blijken verschillende typen van te zijn. Bij de goede versie zit er een pennetje met splitpen onder het filterhuis. Ik de verkeerde versie zit er wel versteviging in het filterhuis op dezelfde plaats, maar is er geen gaatje geboord en ook geen splitpen aanwezig. Schroef het filterhuis maar eens los en kijk maar eens of je een versteviging ziet in het verlengde van de gaskabel.
Bij latere Webers zit de veer inderdaad aan de koplamphouder, maar dan heb je een draaipunt op de steun voor de gaskabel zitten.
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Thanx voor de info! Mijn filter is dus de ‘verkeerde’ versie. Een alternatieve bevestiging lijkt me vrij gemakkelijk te construeren: gaatje boren in de versteviging en de veer door dat gaatje steken. Het zal vast origineler ogen dan m’n geïmproviseerde bevesting aan de bovenkant van het filter.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
- GS/GSA Pallas
Precies wat ik dacht toen ik zo’n filterhuis in mijn hand had. Dat ze daar twee versies voor maken!
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Na 5 minuutjes knutselen ziet ‘t er een stuk aannemelijker uit.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
charmille schreef:Bij deze versie van een weber zit de veer vast aan de onderkant van het luchtfilterhuis. Omdat ik al eens omgebouwd heb van Solex naar Weber heb ik om dezelfde reden wel eens filterhuizen bestudeerd, en daar blijken verschillende typen van te zijn. Bij de goede versie zit er een pennetje met splitpen onder het filterhuis. Ik de verkeerde versie zit er wel versteviging in het filterhuis op dezelfde plaats, maar is er geen gaatje geboord en ook geen splitpen aanwezig. Schroef het filterhuis maar eens los en kijk maar eens of je een versteviging ziet in het verlengde van de gaskabel.
Bij latere Webers zit de veer inderdaad aan de koplamphouder, maar dan heb je een draaipunt op de steun voor de gaskabel zitten.
Dit is zo bij GS maar ook bij GSA?
- GS/GSA Pallas
Dat hangt volgens mij samen met het type motor. De 1300 ECO (G13/646) heeft altijd een groot luchtfilterhuis en bij mijn weten altijd gasveer naar voren. De oude 1300 heeft ook een klein filterhuis.
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Draakje is een vroege basis-GSA met 1129 blok + Solex + vierbak. Geen idee hoe de constructie met een Weber in dit geval origineel zou moeten zijn. Zoals het nu is ziet ‘t er in elk geval netjes uit en het belangrijkste is dat het goed werkt.
Dat lijkt vooralsnog het geval te zijn, alleen nog even spannend wat de eerste verbruikscijfers zullen zijn. Dat kan ik nog niet beoordelen na 50 km’s op de eerste, volledig met Weber-opstelling gereden, tank.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
De Draak is weer op de weg!
Dinsdagavond gaat ze op de brug voor een roest-inspectie. ‘k Ben benieuwd hoe ze er voorstaat na die gruwelijke pekelploeg-winter van vorig jaar en een hele zomer buiten staan.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD