10 van de 21
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 22 augustus 2011 11:30 AM
  [ # 136 ]

Dank, Waterman! Was al bang naar ‘zo’n ding op zoek te moeten. Maar aangezien ‘ie al zo amateuristisch gemonteerd was dacht ik al dat het “aftermarket” moest zijn (om ‘t netjes uit te drukken).

En broer, ik neem het aanbod graag aan want ik heb op z’n minst nog restauratiewerk aan de kabelboom naar de diagnosestekker.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 16 september 2011 10:20 AM
  [ # 137 ]

Garage DRP is er weer flink tegenaan gegaan, met wisselend succes. Gemonteerd: in- en uitlaatspruitstuk, turbo, leidinkjes en de distributieriem. En daar ontstond een probleem. Want ik wilde de spanrol voor de injectiepomp monteren, maar kon het binnenwerk nergens vinden. Het binnenwerk is een soort exentriek waarmee je ‘m kan spannen.
GEZOCHT dus voor deze spanrol:

het binnenwerk.

Daarna wilden we de koppeling monteren. Die had ik vorig jaar al Preisgünstig op e-bay gevonden. Verder niet naar gekeken, het referentienummer (NK 139914) komt overeen met de set die ik moet hebben. Helaas: de set die in de doos zit, is veel te klein: diameter 200 ipv 235. ‘ns Kijken of we met de verkoper nog iets kunnen regelen.

Vervolgens nog het cupje van de versnellingshandel onder de motorkap gemonteerd (dank CEE-IKS) en het hele zaakeje weer terug gemonteerd.

Wordt vervolgd!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 17 september 2011 12:47 PM
  [ # 138 ]

Inmiddels hebben oplettende forummers me kunnen helpen aan het binnenwerk van de spanrol: bedankt!

Bij de leverancier bot gevangen voor de koppeling. LOTT Autoteile was niet bereid de set om te ruilen. Ik ga de producent benaderen: wellicht is er bij hen iets misgegaan.

Vraagje: is er een koppelingsmerk aan te bevelen? Ik zal immers aan een nieuwe set moeten…

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 september 2011 01:21 PM
  [ # 139 ]

is een koppelingsset TRD turbo 1 en 2 hetzelfde of verschillend ? zijn die door elkaar te gebruiken ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 17 september 2011 02:12 PM
  [ # 140 ]

@ Franq: Valeo.


Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 september 2011 07:43 PM
  [ # 141 ]

Valeo 826371 zegt hun eigen site voor de M25/648: ongeveer 220 euri
Geen merk Hemelvaart monteren, gewoon een Valeo.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 17 september 2011 08:22 PM
  [ # 142 ]

Hemelvaart??

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 18 september 2011 12:45 PM
  [ # 143 ]

De dynamo is een gereviseerd exemplaar van AD. Voor de bekrachtiging (denk ik) zit er een dubbelpolig contact op met echter maar één pinnetje. De twee draden naar de tweepolige stekker waren met een gaar scotch-blokje met elkaar verbonden. Iemand een idee waarom er vroeger twee draden naar de dynamo liepen en nu maar één? En of het klopt dat die draden gewoon doorverbonden kunnen worden? In ieder geval maar even zo opgelost:

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 19 september 2011 07:25 PM
  [ # 144 ]

Dankzij CEE_IKS op het spoor gezet van een VALEO koppeling. Verkoper een mail gestuurd; afwachten maar!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 21 september 2011 02:16 PM
  [ # 145 ]

Nou, zonder reactie van de verkoper blijkt het onderdeel van de site verdwenen te zijn. Balen!

In gesprek gegaan met de Deense fabrikant van de foute koppeling, en daarna met de Duitse afdeling van het bedrijf. Zij gaan kijken wat ze kunnen doen. Aardige, professionele mensen!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 september 2011 02:20 PM
  [ # 146 ]

is de koppelingsset van de TRD T1 anders dan de TRD T2 ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 21 september 2011 02:23 PM
  [ # 147 ]

Volgens de webcatalogus van Valeo moet is de referentie voor een M25/669 ook 826371. Heb je dan nog wat liggen?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 september 2011 02:31 PM
  [ # 148 ]

ik niet, maar ik vroeg het me af. dat zoekt wat makkelijker misschien.
en die aftermarket producten zijn idd. niet allemaal passend. daar moet je kritisch naar kijken.

bij de cx-basis hebben ze wel een Valeo set staan op de lijst, die zou voor de D/TD1/TD2 moeten zijn.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 september 2011 02:35 PM
  [ # 149 ]

En deze link dan?
Zo te zien zit dezelfde kit ook in andere auto’s dan CX-en…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 21 september 2011 04:00 PM
  [ # 150 ]

Dank voor ‘t uitzoeken. Net bericht gekregen van de fabrikant dat ze ‘m wel willen omruilen. Dat zou mooi & snel geregeld zijn! Maar ‘ns kijken hoe dat in de praktijk eruit ziet.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
 
10 van de 21
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook