Versterker inbouwen Citroen Nemo, hoe? / kabel schema radio mp3 speler?
martyzzz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 10 september 2011 11:12 AM

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een nieuwe auto van de zaak gehad, een citroen nemo met radio mp3 speler.
Het geluid is heel erg slecht vind ik, de speakers in de deur zijn bijna niet te horen (bass) terwijl de speakers bij de spiegels (tweeters?) erg schel klinken bij wat meer volume.
Ik kan echter nergens informatie over deze standaard radio vinden.
Weet iemand waar ik moet zoeken ?

Ik wil graag 2 extra speakers en een versterker inbouwen maar ik heb geen idee of de juiste aansluitingen op de radio aanwezig zijn (2x tulp audio out).
Ook weet ik niet goed of ik een eigen radio in de nemo kan/moet zetten als de tulpen niet aanwezig zijn, de standaard radio is in het dashboard geintegreerd en ik zie niet eens hoe ik deze moet openmaken / eruit halen.

Heeft misschien iemand al ervaring met een versterker in een nemo bouwen of heeft iemand tips?

Met vriendelijke groet,
Martin

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 17 september 2011 05:06 PM
  [ # 1 ]

Ik ben niet vertrouwd met nemos maar weet wel veel van audio

Het beste wat je kan doen is de huidige luidsprekers vervangen door een exemplaar van pioneer, boshmann   uiteraard de standaard bewaren als je hem moet inleveren kan je deze terugstekken.

de maten die passen vindt je op de www van pioneer zelf.

en eventueel een passieve subwoofer kopen een kistje maken en een spoel een oude pcvoeding te nemen of een netfiltertje als je houd van een goede bas sluit die aan op de rear zijde links of rechts maar niet links + en rechts - gebruiken

Meer speakers leid niet altijd naar beter geluid 1 slechte speakers is voldoende om het geheel naar beneden te halen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook