Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Klopt Arjan, maar mijn 25IE-klanten hebben door de bank genomen toch echt meer kosten aan technische onderdelen en arbeidsuren dan de Douvrin-klanten.
De carbs zelf gaan zelden echt kapot kan ik melden.
Ik vergat nog het blauwe relais te noemen trouwens!
En de bobines, ook redelijk berucht!
En tuurlijk zijn draagarmlagers, remmen, wielophanging, leidingen en motorsteunen vrijwel hetzelfde. En roest ja!
Maar bijvoorbeeld aandrijfassen geven bij mensen met Turbo’s veeeel sneller en vaker de geest.
Sorry voor de off-topic, die nu wel ontstaan is!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens je zal idd gemiddeld gezien best wat meer kwijt zijn
Nu dan maar weer verder met de witte TRS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
La Léo schreef:
P.S. @Jim: Bij de Basis hebben ze die slang voor jouw auto voor iets van € 40 of zo hoor. Valt toch ook wel mee….
oooooo….. daar had ik nog niet gekeken.
dank je voor de tip !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
...anytime!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Leontien jij geeft altijd goede raad daar mogen wij forumleden jou wel eens voor bedanken,
Bij deze,
BEDANKT LEONTIEN
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Gezellig hier! Iemand nog een pilsje of een wijntje erbij??
Geeft niks hoor, vind het wel leuk om te lezen.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Een lekker koud wijntje of een koud biertje lust ik wel
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
als ik vergelijk is de turbo toch iets fragieler op vlak van techniek hoor…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:Tuurlijk zijn dat allemaal extra onderdelen.
Hier en daar gaat er ook wel eens wat stuk, maar op een carb uitvoering zitten ook weer een aantal aandachtspuntjes die je op een IE weer niet hebIn de tijd dat ik hier veel gelezen heb heb ik niet het idee dat al die onderdelen vaak stuk gaan (op het injectie relais en BDP sensoren na, maar dat zijn ook de kosten niet).
In dat opzicht bedoel ik dat het niet veel duurder hoeft te zijn.
Persoonlijk vind ik het hele injectiesysteem wel een uitdaging, je kan er zelf best nog wel wat mee. Dat kan je bij een nieuwe auto wel vergeten…Als je pech heb kan je natuurlijk een keer goed aan de beurt zijn…
De zwakke CX punten zoals roest en de wielophanging heb je bij elke uitvoering
Feit is dat er bijna niets aan een 22trs aan komt… de stekerverbindingen extraluchtschuif en zo bij d 2500gti (turbo) zijn toch een pak aandachtsgevoeliger dan de choke en carbu bij een trs….
daarom voor dagelijks gebruik geef mij maar een 22trs… daar kan je met een hamer en schroevendraaier nog bijna alles mee verhelpen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Vandaag de nieuwe Gates koelslang gemonteerd. Niet zo’n spannende klus natuurlijk. Ik verloor bij de wissel maar een beetje koelvoeistof en dacht dst het wel goed zou zijn maar dat bleek later niet echt duszzz.
Wat me tijdens de reis naar Parijs ook al opviel maar wat ik door de consternatie langs de autoroute later vergat te vragen is het volgende: Uit de flens op het motorblok komt een rubberen tsja…een stripje of iets dergelijks. Het zit vast en ik heb er maar niet aan getrokken maar hoort dit wel??? (Zie 2e foto)
Nadat ik de slang vastgezet heb een lekkere rit gaan maken met het dakje open. Op naar collega XM rijder Furriegurrie die bezig was zijn airco verdamper te vervangen. Alles ging prima, tot aan de terugweg bij Breda. Het STOP lampje en, na opzoeken, het Waterniveau lampje begonnen te branden in de lange bocht van A27 naar A58.
Meteen gestopt natuurlijk en motor uit. Vlak voordat ik de motor uitzette doofde de lampjes overigens weer.
Kap open en neuzen. Zo op het oog niets bijzonders, de slang zat nog vast. Blok was wel warm, maar niet oververhit ofzo. Na 10 min het expansievat open gemaakt. Was ook niet helemaal leeg, maar ik heb wel ongeveer een halve liter koelvloeistof bijgevuld. De hoeveelheid die ik s ochtends kwijt was geraakt denk ik. Radiator ontluchter losgedraaid maar daar kwam meteen koelvloeistof uit.
Luistert dus toch wel nauw. Helaas staat er op het vat geen min of max niveau dus is het voor mij maar een beetje gokken hoeveel erin moet. Vind het overigens vervelend dat de CX TRS geen temp meter heeft. Met die lampjes heb ik toch een beetje een fait-a-compli gevoel; >> als ze gaan branden ben je al aan de late kant.
Rustig met 90 naar Eindhoven toe gegleden en verder niets meer aan de hand. Je zit wel de hele tijd te sniffen natuurlijk, of je iets ongewoons ruikt, en dat ruik je ook want dat is de KVS op je handen
Enfin, hopelijk is het nu voorbij. Ik denk/verwacht eigenlijk van wel, ze heeft na de noodreparatie in F prima gereden.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mooie slang !!
maar oei oei, dat zijn nooit leuke momenten.
heb jij een thermostaat in die flens zitten bij jouw TRS ?
bij mijn T2 wel, en daar hoort een afdicht-rubber bij. jouw rubberen dingetje lijkt daarop…. (maar dan maar een stukje daarvan, hoort rond te zijn….)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Geen idee Jim Het zit wel vast maar wat het doet, beats me!
Kan idd zo zijn dat het een ring moet zijn, maar een thermostaat daar???
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Fijn dat die slang er op zit maar het verhaal blijkt een staartje te hebben.
Kan je ook niet vertellen wat het is maar ben wel benieuwd!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Een rubber staartje
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien is dat rubbertje het uiteinde van kapotte afdichtring.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.