Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hier is het nog onzeker of ik aanwezig ben!
Totaal aantal Berichten: 9
- CX 2500 D Super
- BX 1600 TRS
- Saxo 1400 Automaa & Airco
Iedereen die er is Zaterdag de 17e, Heel veel plezier!!!
Citroën CX Super Bouwjaar 1976 2500 Diesel Handgeschakelde 5 bak zonder stuurbekrachtiging, Blauwe Saxo 1.4 Aut. Airco 2001. BX 1986, 1600 TRS licht grijs.
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
littlegert schreef:Iedereen die er is Zaterdag de 17e, Heel veel plezier!!!
Ik kom in de middag denk ik even een kijkje nemen op de motor!
Ik ben niet meer geweest, wegens te laat en te nat. Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd naar hoe het was!
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
O, dat scheelt. Mooi!
En dan nu de foto’s?
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Dit jaar vierde het Oldtimer evenement in het Friese Appelscha zijn lustrum. Dit festival heeft inmiddels in het Noorden van het land een behoorlijke reputatie opgebouwd onder de liefhebbers van klassieke auto’s. Het aantal deelnemers stijgt elk jaar nog altijd en dat geldt ook voor het aantal bezoekers. Dit jaar waren er ongeveer 1800 voertuigen te bewonderen.
De vervoersmiddelen staan opgesteld langs de wegen van de “Buitenplaats De Hildenberg” , een groots opgezet bungalowpark met een golfbaan net buiten Appelscha.
Elk jaar zijn er wel leden van ons gezellige forum aanwezig, hetzij als deelnemer of als bezoeker. Gisteren kwam ik “Patrijsraam” in levende lijve tegen met zijn inmiddels bekende blauwe Citroën 350 vrachtwagen, verder zag ik de grijze Cx diesel van “Littlegert” nog staan. Uiteraard had ik mijn eigen Ami6 ook meegenomen.
Om een plekje te bemachtigen op het terrein moet je je met je auto een weg banen tussen de bezoekers. Totdat je ergens kunt parkeren. Dit kan slechts stapvoets natuurlijk. Om alle deelnemende voertuigen te kunnen bewonderen loop je het hele terrein over. Ook de bekende kraampjes met miniaturen, folders en onderdelen ontbraken niet evenals de diverse frietkramen. Elk jaar kom ik wel weer een paar bijzondere auto’s tegen die mijn hart wat sneller doen kloppen. Gisteren werd ik bijvoorbeeld verrast door een originele 2cv Sahara. Ons merk was trouwens dit goed vertegenwoordigd. Er stond een veldje met HY’s, de Friese Citroënclub had zoals elk jaar weer een bont gezelschap opgesteld van 2cv tot Ds. Her en der over het terrein verspreid nog een 5-tal Tractions., 3 Ami’s, een 2cv Azam, een Ds, een Dyane en een Citroën vrachtwagentje van voor de tweede wereldoorlog. Naast de Citroëns is het ook leuk om de andere merken te bewonderen. Vooral de gewone gebruiksauto’s van weleer vind ik prachtig om tegen te komen . Wat te denken van een nog origineel Nederlandse Renault 12 berline. Tja, maar dan besef je wel weer hoe vooruitstrevend ons merk destijds was met de GS.
Tekst en foto: Toniclight
Foto’s: http://www.flickr.com/photos/toniclight/sets/72157627691302202/show/
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Mooie foto`s,
Heb wel wat gemist zie ik, maar om met de eend bezig te zijn was ook geen straf!
Totaal aantal Berichten: 403
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Leuk verslag Jeroen en mooie foto’s. Toc een klein beetje spijt dat ik niet meer gegaan ben. Maar gelukkig is er volgend jaar weer een kans.
Mooi verslag Jeroen en idem foto’s
Citroen c32 Hilton XLS