Beste mede zwevers,
Ik ben opzoek naar een ongewenste stroomverbruiker welke in een nachtje (of twee) mij accu leeg trekt.
Nu heb ik (met de binnenverlichting uit) een lampje aan gesloten tussen de minpool van de accu en de `-draad`.
Daarna alle zekeringen los getrokken met de hoop dat de lamp op een zeker moment uit ging.
Ook alle zekeringen in de motorruimte eruit.
Vervolgens alle losse extra? draden aan de plus pool ontkoppelt.
De lamp blijft branden, wat zie ik over het hoofd?
Kan dit de dynamo zijn?
Groet
Xeno
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kan in principe een kleine kortsluiting zijn in elke draad die van de + naar de zekeringen toe lopen. Nee fout! Je had het lampje heel slim bij de - gezet. Als je de dikke draad van de achterkant van de dynamo haalt? Brandt het lampje dan ook? Gaat er ook nog een draad van de dynamo naar het dashboard? Kun je ook loshalen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heeft de auto een alarm systeem?
Geen later ingebouwd alarmsysteem.
Ik denk alleen de fabrieks start onderbreker.
Ik zal morgen eens de dynamo los halen. ben benieuwd!
Ben nieuwsgierig, ik heb dat namelijk ook, ergens zit een stroomvretertje, ook alles los gehad.
Niks. als de auto nu langer stilstaat haal ik de accu maar los…kweethetooknietmeer.
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
In mijn 16v heb ik ook zo’n mee eter ergens. Bij dagelijks gebruik is er niets aan de hand, maar laat ik ‘m een weekje of 2 staan dan kan ik startkabels gaan zoeken.
In de v6 was er een probleem met het originele alarm, dat bleef ook snoepen. alarm kastje losgetrokken en probleem weg.