Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zoals sommigen van jullie wellicht opgemerkt hadden, heb ik een C15d aangeschaft voor een habbekrats van botsai. Er waren wat euvels zo hier en daar dus hij is direkt naar le garage gegaan voor diagnostiek.
Nou is het oordeel gevallen - ongeveer 1000 euro om het ding door de APK te slepen… dus ik ben geneigd het ding gewoon naar de sloop te brengen, tenzij er hier iemand een beter idee heeft… zo te zien moet er een achter draagarm vervangen, en zo’n beetje alle remmerij. Ik denk dat ik voor minder dan 1000 euro wel een C15d kan vinden die nog aardig wat APK heeft, dus houden wordt denk ik niks. Maar goed, heb dus een C15d ter sloop over. APK loopt vandaag af.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ga er van uit dat die €1000,- de kosten zijn als je het laat doen bij een garage.
Wat kan/wil je allemaal zelf doen? Want voor €1000,- kan je natuurlijk heel veel zelf doen! Wat is de algehele staat van de koets enzo?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het is een beetje een brak ding, en om heel eerlijk te zijn, ik heb geen tijd en geen zin om aan een c15 te gaan klooien . Mijn overweging is ongeveer zo. Ik ben ongeveer 800,- per jaar kwijt aan het huren van Ford Transits, waarschijnlijk meer volgend jaar, en dan is de transportcapaciteit maar een paar weekenden per jaar beschikbaar. Als ik 1500,- per jaar uitgeef, en er is een voertuig wat die taak over kan nemen, en doorlopend beschikbaar is voor andere doeleinden, zoals rijden als er overal weer pekel ligt, dan is dat een mooie oplossing. Ik vind 1050,- euro voor een busje ook niet echt een probleem, komt alleen minder goed uit, maar ik moet deze maand toch nogmaals 220,- uitgeven voor weer een ford transit als ik hem niet laat fixen. Zelfs al stop ik er 1200 euro per jaar aan onderhoud en rijd ik er in totaal 12,000km per jaar mee kost ie nog maar 190 euro per maand. Lastig. Anders moet ik eigenlijk voor 17 december een ander bestelvoertuig bemachtigen.
Wat slopen betreft. Heb er verder niet naar gekeken, maar het is echt een brak ding. Ik denk dat als ie gesloopt wordt dat mensen er spullen af mogen komen halen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Heb net de achterbrug van mijn c15 vervangen:
- brug: 150 euro (kan vast goedkoper en die van Peu 305 schijnt hetzelfde te zijn
- In één dag overgezet
- heb je weer goeden draagarmlager
- alle remmerij zit erbij (drukverdeler, los 90 euro, en cilinders. je hoeft alleen een koppelingetje los en vast te maken)
werk:
- 6 bouten in de acherbak
- één remleidingkoppelstukje bij drukverdeler
- handdremmen loshalen
misschien dat dat scheelt
Of je hangt er een bx as onder met hydraulische ophanging. Is gewoon een bolt on conversie.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
kreazyV8wuppo ze er graag een bx achter brug onder, hij verzorgt dan ook de hydroliek
zie ook: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166812&postdays=0&postorder=asc&start=0
Crosswagen van maken.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat een nuttige reacties allemaal (enige uitzonderingen daargelaten).
Als er mensen zijn die zonder arbeidsloonkosten er aan willen sleutelen, betaal ik de onderdelen voor zij het een andere achterbrug, zij het een BX achtergebeuren… .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Als er mensen zijn die zonder arbeidsloonkosten er aan willen sleutelen, betaal ik de onderdelen voor zij het een andere achterbrug, zij het een BX achtergebeuren… .
Ik zou zeggen: stuur een mailtje naar kreazyV8wuppo, Hij leek erg veel zin te hebben in het bx-project. Dat heb ik toen ook sterk overwogen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb kreazy ervan op de hoogte gesteld. In elk geval hij gaat weg en ik ga op zoek naar de volgende c15d. Als iemand hem wil hebben of wat er vanaf wil hebben, moeten ze maar even mailen. Die zonneklep haal ik er uit als ie er in zit… motorkap wil ik ook wel even kijken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Als je een echt leuke C15D zoekt ipv een Frot Transit, kijk dan eens naar deze leuke verlengde C15D::
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, had ik gespot… vind het nog een beetje veel geld. De andere optie is namelijk een jumpy, en we beginnen dan in jumpy regionen te komen.
Zijn er nog mensen die dingen willen van mijn C15d? Er valt wel wat te regelen, ik heb tot nu toe zo’n 70,- aan uitgegeven, vind het leuk als ik me geld terugheb, maar eerlijk gezegd, als ik iemand met iets blij kan maken mag ie het zo meenemen. Ding gaat naar de sloop volgende week, tenzij er zich een klusteam aanmeldt…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Zijn er nog mensen die dingen willen van mijn C15d? Er valt wel wat te regelen, ik heb tot nu toe zo’n 70,- aan uitgegeven, vind het leuk als ik me geld terugheb, maar eerlijk gezegd, als ik iemand met iets blij kan maken mag ie het zo meenemen. Ding gaat naar de sloop volgende week, tenzij er zich een klusteam aanmeldt…
_________________end quote::
wupke vind het niet erg om zijn kennis toe te passen en te geven aan iets wat blijft, maar om al zijn ego en dergelijke te geven aan iets wat morgen op de sloop gaat als het 1 ct meer kost per gereden km , tja dan mag je niet rekenen op wupke’s hulp en kennis.
oftewel het gaat niet om ne ego maar wel om mn ego als het niet op de weg blijft.
ik hoop dat jullie me begrijpen.
ik sleutel aan iets wat blijft en dat kost euri, maar is zijn euri dan ook wel waard.
voor niks aan iets sleutelen is alleen tijdens de meetings, want dan is het hobby en zijn jullie het zelf die sleutelen.
ahum,, ik hoop dat het klopt wat ik typ..
greets van wupke:die hoopt dat ie nu niet verkeerd word begrepen.
Denk ook niet dat er serieus van je verwacht werd dat er eerst een andere achteras onder de C15 zou komen en dat ‘ie daarna met die andere achteras naar de sloop zou rijden hoor!
Volgens mij was eerst de vraag—> Rijden of slopen?. Later is pas besloten om het ding te slopen. Natuurlijk ga je er dan niet meer aan sleutelen, zou wel erg zonde van de tijd zijn!
ik zou erg graag een voorbumper willen kopen/demonteren, evt. de motorkap en een spiegel.
grts Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto