Welkom Barbare! Prachtig… een liefhebber is geboren en een schrijver was je al. Het is idd een virus. Veel succes met deze mooie CX. Gaaf dat lichte interieur met de Gris Neptune combi.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Haha, heerlijk verhaal! Als ik het zo lees ga je vast veel plezier aan dat rare hok beleven
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Mooi ding hoor Wat vind je na 2.000 km. inmiddels van de eigenaardigheden van een CX, begint het al te wennen?
Way out in the water, see it swimming.










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Barbare, welkom aan boord! Bedenk: vooral je eerste foto in de twee serie is typisch. Wij noemen het ‘karakter’
Ook welkom van mijn kant! Lijkt idd een prima basis, maar ik denk dat je lijstje ‘to do’ rap nog wat langer gaat worden Wat is je plan voor de winter, gaat hij/zij een garage in voor een hele grote beurt of ga je ‘gewoon’ lekker rijden? En nog plannen voor een nieuwe velletje?
groet
Yke















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Kunstenvliegwerk schreef:Barbare, welkom aan boord! Bedenk: vooral je eerste foto in de twee serie is typisch. Wij noemen het ‘karakter’
vind ik leuk!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
ook welkom hier en leuk om je stuk te lezen
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Leuk verhaal, leuke auto!
Succes en veel fijne zweefmomenten
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Barbare schreef:En nog een paar, want het lijkt te lukken…
De middelste foto is het wensbeeld - de eerste foto de praktijk Dappere aankoop hoor, voor iemand die acht jaar lang de koelvloeistof van een Peugeot niet heeft gecontroleerd. Welkom hier en succes met je to do lijstje.


Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 15-09-2011
- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Belofte maakt schuld (en dat weet ik inmiddels dus maar ál te goed…), dus hier nog wat fotootjes van interieur en onderkant van de CX in kwestie.
Ben niet erg gecharmeerd van dat bakje met die schapenvachtjes op het dashboard aan passagierszijde…
Was volgens de verkoper een “accessoire d’origine”, maar dan nèt weer met een andere textuur, glans en kleur dan het dashboard zelf waar het op vastgeplakt (?) zit. Maar toegegeven, praktisch is het wel…
En kan iemand mij uitleggen waarom de rechter buitenspiegel in deze auto niet van binnenuit verstelbaar is? Was zelfs dát een optie op een TRD die je apart moest bestellen…?
Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…


Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 15-09-2011
- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB


Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 15-09-2011
- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig - met die foto’s. Mooie onderkant! En jammer van die stoelen - te lang in de zon staan laat toch sporen na.
Dat bakje is inderdaad een origineel accesoire. Alhoelwel die ‘schapevachtjes’ dan toch wel een stukje eigen nijverheid zijn. En vraag me niet waarom, maar er was een tijd dat het normaal was dat je linker buitenspiegel van binnenuit kon bedienen en de rechter niet. Leuk nopjes plafond - had ik nog niet eerder gezien.
ziet er inderdaad goed uit! Jammer inderdaad van het intérieur. Waar woon je ergens? Kan ik bij je spieken hoe alles ook al weer aangesloten was
Mijn topic met historie: draadje.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hallo en welkom hier!!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, je zult er vast snel aan wennen en van gaan houden, immers: eens een CX, altijd de klos verkocht!!!
Geintje hoor, maar ik heb er zelf ook een heel zooitje en het houdt je gewoon altijd lekker bezig, maar aan de andere kant: het rijdt super en je het is écht iets bijzonders in alle opzichten!
break23m schreef:er was een tijd dat het normaal was dat je linker buitenspiegel van binnenuit kon bedienen en de rechter niet.
Die tijd was er vast, maar niet bij de CX hoor.
Wat ik denk: origineel was de auto met alleen een L-spiegel geleverd, en later heeft men er zelf een rechter spiegel op geknutseld maar nooit de moeite genomen de bedieningskabel aan te leggen.
Dit zijn echter peanuts, eerst maar eens goed alle technische zaken aanpakken.
vergeet hierbij vooral het kleppen stellen niet en check of het koelwater zuiver is. Spoel liefst het gehele systeem en vervang direct al het oude koelwater door een goede kwaliteit koelvloeistof!!
En test of de thermostaat werkt en de fans inslaan! Dieselkoppen zijn gevoelig voor scheuren als ze te warm lopen!
Succes en ik ben benieuwd naar de vorderingen en je ervaringen en de ontluikende liefde.
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D