27 van de 207
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 12:04 AM
  [ # 391 ]

goede avond
hier nog effe een paar foto’s van een frisse kabelboom.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110919225227?authuser=0&feat=directlink

moet wel zeggen het is een heel gevogel om niet in de war te raken als je nieuwe draden toevoegd,en de oude er tussen uit haald.
heb eerst de draden doorgemeten en die wie niet goed waren heb ik nieuwe voor gemaakt.
en dan bij het nieuws tapen de nieuwe er in en de oude eruit (logisch).
maar dan kom kom je soms toch aan het kijken wat was nauw wat ook al weer.
heb alle stekkers in de vassaline gezet.
moet nu alleen nog uit zoeken welke er tegenover elkaar moeten in het zekeringen kastje.
Dit was het weer voor vandaag.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 20 september 2011 12:28 AM
  [ # 392 ]

Waar haal jij je stekkers (die ronde) met gekleurde hulsjes vandaan?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 12:33 AM
  [ # 393 ]

Kort bij huis( 5minuten rijden)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 12:37 AM
  [ # 394 ]

Grapje. Als je een serie 1. CX hebt komt er nog heel veeeeeeeeeeeeel overeen met de DS.
Heel veel bevestigingsbrief materiaal en dergelijke ,dus ook stekkertjes.
Ik heb ze bij Tone en Richard Langelaar vandaan te Borculo.
Je hebt ze daar in alle kleuren ook de stekkertjes die in de grote stekkers zitten.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10304
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 september 2011 12:51 AM
  [ # 395 ]

Die heeft ze ook: http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptangen/index.php/cPath/50_71

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 01:00 AM
  [ # 396 ]
jantje1948 schreef:

Die heeft ze ook: http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptangen/index.php/cPath/50_71

Ik kan ze daar niet vinden (ligt waarschijnlijk aan mij)
Zag wel de stekkertjes voorbij komen die aan je koplamp zitten.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 01:06 AM
  [ # 397 ]

Maar dat is mooi ,deze heeft dubbele relais (2 relais in 1 huisje) .
Kan ik goed gebruiken voor mijn raam bediening.
http://www.rdae.nl/relais-houders/minirelais-houders/2020-dubbel-relais-12v-20a/product_info.php/cPath/51_76/products_id/1345

Dus bedankt voor de link.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maphilib
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-07-2008

Gepost: 20 september 2011 02:52 AM
  [ # 398 ]

Hallo,
Ik heb hier een deel van deze toch wel uitgebreide topic gevolgd, en wel met een goede reden.
Ik ben namelijk in het bezit gekomen van een CX Limousine van 1984 via familie.
Doch deze auto heeft gedurende jaaaaaren niet meer gereden en is slecht gestalt geweest.
Vochtig en daardoor ernstig verroest/rot en beschadigt.
Kortom dit is een wagen die op het randje balanceert tussen opmaak of sloop.
Daar dit toch over een redelijk zeldzame uitvoering gaat wil ik, voor ik er de slijpschijf/slijptol in zet,
enkele vragen stellen die mij eventueel kunnen overhalen om dit kunstwerkje, te behoeden van de metaalpers.

Nu komt mijn 3 vragen:
De dorpels onder de deuren zijn ROT,ROTTER,ROTST. Kortom deze MOETEN vervangen worden.
WAAR zijn deze (verlengde/lange dorpels, want CX Limousine) nog te verkrijgen/kopen
Zowel nieuwe als recuperatie.
En wat is het kostenplaatje van deze verlengde/lange dorpels?

Vraag 2 gaat over een courantere uitvoering: een CX GTI serie2:
Ook ongelukkig gestalt of verkeerd opgekrikt door vorige eigenaar,
en daardoor zijn beide langsliggers/ski’s zijn ingedeukt, en serieus ingedeukt, bijna over de volledige lengte.
Zijn deze langsliggers/ski’s nog te verkrijgen en waar en tegen welke prijs?

Een kleine, doch belangrijke, opmerking:
de wagens staan in België.
Daarmee bedoel ik dat “onze” VERPLICHTE jaarlijkse technische controle het “bijna”/of liever gezegd, NIET MEER TOELAAT om losse plaatjes te lassen op deze dorpels en/of ski’s.

Misschien een méér algemenere vraag 3: daar ik vermoed dat ik nog bij véél méér lekkers(lees:roest) ga uitkomen na demontage van diverse onderdelen.
Vraag 3: zijn er voor de CX algemeen nog carrosserie-onderdelen te koop, nieuw en/of recuperatie?
Zoja? Antwoord: “JA” en verduidelijk met WAAR en PRIJS(ongeveer).
Zoneen? Antwoord “NEEN” en lees verder op dit interessante forum
(Tja, soms probeer ik ook eens een keertje grappig te zijn, of ... is het dit late uur dat mij parten speelt?)

In ieder geval de vriendelijke groeten en hopende op supersnelle antwoorden en/of reacties.
Marc

CX prestige 1977 c-matic
CX GTI 2400 1982 5-versnelling

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 20 september 2011 01:19 PM
  [ # 399 ]

Hallo Marc, je moet even een eigen topic aanmaken voor je auto (‘s) dan kan FsM zijn eigen verhaal blijven doen.. Wink

Antwoorden zijn er genoeg. Reparatie onderdelen ook, bijv voorbeeld via de Nederlandse CX club. Als je echter alles moet uitbesteden (laswerk) wordt een heel duur verhaal. Dus als je het nog niet kan, doe een cursus en ga lekker lassen!
Succes!

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 20 september 2011 06:23 PM
  [ # 400 ]
jantje1948 schreef:

Die heeft ze ook: http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptangen/index.php/cPath/50_71

Klopt, alleen niet de gekleurde hoesjes Wink

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 september 2011 07:03 PM
  [ # 401 ]
maphilib schreef:

Hallo,
Ik heb hier een deel van deze toch wel uitgebreide topic gevolgd, en wel met een goede reden.
Ik ben namelijk in het bezit gekomen van een CX Limousine van 1984 via familie.
Doch deze auto heeft gedurende jaaaaaren niet meer gereden en is slecht gestalt geweest.
Vochtig en daardoor ernstig verroest/rot en beschadigt.
Kortom dit is een wagen die op het randje balanceert tussen opmaak of sloop.
Daar dit toch over een redelijk zeldzame uitvoering gaat wil ik, voor ik er de slijpschijf/slijptol in zet,
enkele vragen stellen die mij eventueel kunnen overhalen om dit kunstwerkje, te behoeden van de metaalpers.

Nu komt mijn 3 vragen:
De dorpels onder de deuren zijn ROT,ROTTER,ROTST. Kortom deze MOETEN vervangen worden.
WAAR zijn deze (verlengde/lange dorpels, want CX Limousine) nog te verkrijgen/kopen
Zowel nieuwe als recuperatie.
En wat is het kostenplaatje van deze verlengde/lange dorpels?

Vraag 2 gaat over een courantere uitvoering: een CX GTI serie2:
Ook ongelukkig gestalt of verkeerd opgekrikt door vorige eigenaar,
en daardoor zijn beide langsliggers/ski’s zijn ingedeukt, en serieus ingedeukt, bijna over de volledige lengte.
Zijn deze langsliggers/ski’s nog te verkrijgen en waar en tegen welke prijs?

Een kleine, doch belangrijke, opmerking:
de wagens staan in België.
Daarmee bedoel ik dat “onze” VERPLICHTE jaarlijkse technische controle het “bijna”/of liever gezegd, NIET MEER TOELAAT om losse plaatjes te lassen op deze dorpels en/of ski’s.

Misschien een méér algemenere vraag 3: daar ik vermoed dat ik nog bij véél méér lekkers(lees:roest) ga uitkomen na demontage van diverse onderdelen.
Vraag 3: zijn er voor de CX algemeen nog carrosserie-onderdelen te koop, nieuw en/of recuperatie?
Zoja? Antwoord: “JA” en verduidelijk met WAAR en PRIJS(ongeveer).
Zoneen? Antwoord “NEEN” en lees verder op dit interessante forum
(Tja, soms probeer ik ook eens een keertje grappig te zijn, of ... is het dit late uur dat mij parten speelt?)

In ieder geval de vriendelijke groeten en hopende op supersnelle antwoorden en/of reacties.
Marc

Hoi ik woon in belgie en rij dagelijks cx…met andere woorden op de autocontrole een ramp….
langsliggers zijn niet meer nieuw te krijgen… voor de rest is er wel veel te krijgen bij cx basis…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 08:02 PM
  [ # 402 ]
Franq schreef:
jantje1948 schreef:

Die heeft ze ook: http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptangen/index.php/cPath/50_71

Klopt, alleen niet de gekleurde hoesjes Wink

Gewoon even bij een DS specialist aan ,en die helpt je wel verder.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 08:05 PM
  [ # 403 ]
bxsport schreef:
maphilib schreef:

Zijn deze langsliggers/ski’s nog te verkrijgen en waar en tegen welke prijs?


Marc

Hoi ik woon in belgie en rij dagelijks cx…met andere woorden op de autocontrole een ramp….
langsliggers zijn niet meer nieuw te krijgen… voor de rest is er wel veel te krijgen bij cx basis…

Als je ze echt nodig hebt kan ik je er nog wel aan helpen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 september 2011 01:30 AM
  [ # 404 ]

Goede avond,
Vanavond aan het stoeien geweest met het telleblok ,contact slot en de kabelboom.
Nu heb ik een vraag over de licht schakelaar.
Nul stand is alles uit.
Doe ik de onderste handel 1 slag naar links dan heb ik stadslicht?
Doe ik hem 2 ‘s “slagen” heb ik dimlicht?
Druk ik op de knop aan de zijkant dan kan ik seinen?(grootlicht)ongeacht lampen aan of uit.
Knop bovenop kan ik groot licht mee aanzetten als ik dimlicht voer?
Maar als ik mijn onderste handel helemaal naar rechts zet (verlichting uit) klopt het dan dat mijn groot licht blijft branden,of moet deze uitgaan ,als ik de verlichting uitschakel.
Ik snap wel dat als ik de verlichting uitschakel de schakelaar van het groot licht in de stand blijft staan waar je hem in hebt gezet(aan of uit)
Ik kom hier niet uit omdat aan deze kant met de bedrading is gerommeld en gedeeltelijk verschroeit.
En ik ben serie twee gewent .
Voor de rest alle lampjes van de lenulle branden als ik ze in schakel dus de kabel boom is goed.

Vriendelijke groet frank en slaap lekker.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 september 2011 09:23 AM
  [ # 405 ]

Frank,

bij mijn 78’er is er ook zoiets raars, naar rechts is uit, eentje naar links is dimlicht twee naar links is dimlicht.

Nu met groot licht schakelaar aan naar rechts is uit, eentje naar links is stadslicht en twee naar links is grootlicht.

Ik vond dit zelf ook nogal bijzonder maarja het licht gaat iig uit ongeacht de grootlicht stand.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
27 van de 207
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook