3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 TRD 1 van Barbare - Waterlekkage voetenbak bestuurderszijde
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 07:50 PM
  [ # 31 ]
La Léo schreef:

Hallo en welkom hier!!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, je zult er vast snel aan wennen en van gaan houden, immers: eens een CX, altijd de klos verkocht!!! Laughing

Geintje hoor, maar ik heb er zelf ook een heel zooitje en het houdt je gewoon altijd lekker bezig, maar aan de andere kant: het rijdt super en je het is écht iets bijzonders in alle opzichten!

break23m schreef:

er was een tijd dat het normaal was dat je linker buitenspiegel van binnenuit kon bedienen en de rechter niet.

Die tijd was er vast, maar niet bij de CX hoor.Wink
Wat ik denk: origineel was de auto met alleen een L-spiegel geleverd, en later heeft men er zelf een rechter spiegel op geknutseld maar nooit de moeite genomen de bedieningskabel aan te leggen.

Dit zijn echter peanuts, eerst maar eens goed alle technische zaken aanpakken.
vergeet hierbij vooral het kleppen stellen niet en check of het koelwater zuiver is. Spoel liefst het gehele systeem en vervang direct al het oude koelwater door een goede kwaliteit koelvloeistof!!
En test of de thermostaat werkt en de fans inslaan! Dieselkoppen zijn gevoelig voor scheuren als ze te warm lopen!

Denk dat roest preventie op 1 moet staan.dit is het allerlei belangrijkste


Succes en ik ben benieuwd naar de vorderingen en je ervaringen en de ontluikende liefde. Very Happy
Léo

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 september 2011 07:51 PM
  [ # 32 ]
La Léo schreef:

eens een CX, altijd de klos verkocht!!! Laughing

De klos tot ie verkocht is zul je bedoelen Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 07:52 PM
  [ # 33 ]
waterman schreef:
La Léo schreef:

eens een CX, altijd de klos verkocht!!! Laughing

De klos tot ie verkocht is zul je bedoelen Laughing

Ik proef hier toch weer een stukje jaloezie Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 september 2011 07:56 PM
  [ # 34 ]

Eens even denken… jaloers.. hmmm… op wat dan? de lekke retourslangen? Rotte dorpels? lekkende koppakkingen? of toch de lekke leidingen? Nee, dat kan het niet zijn. Het zal de scheve zitpositie zijn. Of toch de achterlijk zware koppeling? Hmm… of de ultieme betrouwbaarheid? Nee toch? Zla het dan toch de perfecte verkrijgbaarheid van onderdelen bij de dealer zijn?

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 08:00 PM
  [ # 35 ]
waterman schreef:

Eens even denken… jaloers.. hmmm… op wat dan? de lekke retourslangen? Rotte dorpels? lekkende koppakkingen? of toch de lekke leidingen? Nee, dat kan het niet zijn. Het zal de scheve zitpositie zijn. Of toch de achterlijk zware koppeling? Hmm… of de ultieme betrouwbaarheid? Nee toch? Zla het dan toch de perfecte verkrijgbaarheid van onderdelen bij de dealer zijn?

haha

Leuk dat je van te voren al weet dat er zo’n reactie komt.
Een SM is ook nooit klaar en ” perfect aan te sleutelen” Laughing

Laten we het nu maar weer over de geweldige CX hebben.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 20 september 2011 08:01 PM
  [ # 36 ]

Nee joh, je bent stikjaloers omdat je met een CX tenminste terecht kunt bij de gezelligste garages en de lieftalligste monteuses!!!!  blehh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2011 08:02 PM
  [ # 37 ]

Prachtige verhaal!

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal verder gaat Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2011 08:07 PM
  [ # 38 ]
La Léo schreef:

Nee joh, je bent stikjaloers omdat je met een CX tenminste terecht kunt bij de gezelligste garages en de lieftalligste monteuses!!!!  blehh

Meneer Waterman komt toch wel eens bij jou op de koffie,

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 20 september 2011 08:18 PM
  [ # 39 ]

Encroyable! (als ik dat goed schrijf) Krijg ik altijd weer zin van om in de CX te stappen!

Lijkt mij een schot in de roos met deze wagen en dat te doen lijstje zou ik niet wakker van liggen.

Enne, probleemloze auto’s, als ze al bestaan, zijn saaier dan een CX en gaan uiteindelijk ook wel eens kapot.

bonne chance

Profiel  
 
Barbare
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 15-09-2011

- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Gepost: 20 september 2011 08:30 PM
  [ # 40 ]

Vandaag is er tenminste eindelijk wat kapot gegaan dat gisteren nog werkte Smile.
Beetje meer volgens de verwachting, zeg maar…

Althans, daar lijkt het op… De koelwatertemperaturrmeter wil niet meer uit z’n onderste hokje komen en bij warme motor en contact aan verschuilt ie zich helemaal onderin. Na een stevige rit Amsterdam-Leiderdorp-Amsterdam en enige minuten stationair draaien, nog steeds geen actievere houding van de meter kunnen bespeuren. Op de to-do list dus maar, met enige urgentie…!

En La Léo, de fans slaan dus niet in, merkten we onderweg in Frankrijk (toen deed de meter het dus nog wel…). Maar dat stond dus al op het to do lijstje…!

Later vanavond zal ik nog wat posten op jullie diverse reacties, nu even druk met wat anders want er is meer dan ... Nou, nu ik bedenk wat ik ga doen, begin ik daar toch aan te twijfelen: ga namelijk m’n CX aan een addict in Haarlem showen… haha

Tot later!

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 20 september 2011 10:02 PM
  [ # 41 ]

Als je nog een ander interieur zoekt, La Leo heeft nog een redelijk net bruin lederen interieur te koop!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Barbare
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 15-09-2011

- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Gepost: 21 september 2011 02:16 AM
  [ # 42 ]

OK, hier dan nog even de eerder aangekondigde reactie op allerlei posts van jullie kant, waarvoor dank!

Dat rare bakje is dus echt oorspronkelijk. Hmmm, bedenkelijk…
Het nopjesplafond met non-RVS nagels is blijkbaar een creatieve Franse oplossing om loshangende hemelbekleding tegen te gaan. Mooi is het niet, maar het hangt (niet) in elk geval. En ik kijk als ik rijd toch meestal naar voren of in elk geval toch niet omhoog! Van die buitenspiegel denk ik dat La Léo gelijk heeft: zit er volgens mij ook met houtschroeven opgeschroefd waarvan er één een heel stuk omhoog gekomen is. En in plaats van dat ik dat nu gewoon even in 1 minuuut vastzet, zit ik dezelfde tijd te spenderen om dat aan mijn to-do lijstje toe te voegen! En kan ik het straks weer van mijn lijstje schrappen omdat de spiegel er dan inmiddels vanaf is gewaaid!

En ja, ik begin al enigszins te wennen aan al die eigenaardigheden. En het verbaast me dan ook niet dat na thuiskomst uit Haarlem vanavond dat lampje in de deur van de CDV opeens niet meer werkt terwijl toch alle portieren en achterklep op slot zijn. Ook op het to-do lijstje dus. Oh ja, samen met de temperatuurmeter die vandaag de geest gegeven lijkt te hebben. Het gaat wel in rap tempo zo!

Dus al dit soort dingen waar elk ander zich wellicht aan stoort of op den duur aan zou gaan storen, valt binnen het CX regime onder “karakter”. Da’s dan toch wel weer dat “rare” waar ik eerder al op doelde…

De plannen voor de winter zijn: lekker mee doorrijden! Er kan mij geen zout genoeg gestrooid worden in de Nederlandse winters! En ja, een laklaag dient natuurlijk niet alleen ter verfraaiing maar heeft toch ook nog een functie als het gaat om het beschermen van metaal. Dus ik denk dat ik daar toch wel aan moet geloven. Maar nog geen concrete plannen vooralsnog. Misschien eerst eens de motorkap en het dak doen, dan de rest. Kijken hoe dat uitpakt.

@ Franq: ik woon in Maastricht en rijd dagelijks voor m’n werk naar Amsterdam. Vandaar ook dat ik een even comfortabele als betrouwbare auto zocht waar je gewoon te allen tijde van op aan kan, die ik inmiddels dus heb gevonden. Om daar zoveel mogelijk van te genieten, rijd ik in m’n lunchpauze voortaan even heen en weer naar Leiderdorp, waar een hele goeie broodjeszaak zit. En toen stopte die temperatuurmeter er dus mee…
Mocht je aan het waarheidsgehalte van bovenstaande twijfelen, dan volg je gewoon je eigen logica v.w.b. mijn woonplaats op basis van dat ritje Amsterdam-Leiderdorp-Amsterdam… Wink
En, als je geheugen je na dat jaar van motorrevisie (wanneer moet ‘t klaar zijn?) in de steek laat, ben je aldaar van harte welkom om even een schetsje op een Post-it te komen maken van die paar stekkertjes onder de motorkap! huh

OK, genoeg gekletst: plan van aanpak voor 5511 RZ 84!

Eerst maar eens de belangrijke zaken doen met hogere prioriteit: voor nu is dat de koeling in orde maken en een gecorrodeerde koplamp vervangen. Ja, en naar de RDW dus voor een Nederlands kenteken.
APK hoeft niet, want nog een geldige CT tot juli 2013 (in Frankrijk). Vrees dat de RDW me slechts een jaartje vrijstelt.

Vervolgens de storende dingen als de ruitenwisser die niet terug wil naar z’n nulstand (jullie vinden een ruitenwisser toch niet ook al iets vrouwelijks hebben hè, die je met “ze” en “haar” moet aanduiden…?), de ruitensproeier die niet werkt, het raam LV dat naar binnen valt als je het niet tijdens omhooggaan in z’n geleiding drukt, de interieurverlichting die nou net NIET aangaat als je de bestuurdersdeur opent, lawaaiige snelheidsmeteraandrijving (of iets anders dat daar in de buurt vandaan komt). En de uitlaat is nu voorzien van een noodverbandje vlak voor de achterste demper, maar dat deel trilt ook mateloos irritant bij lage toerentallen. Dus dat is ook wel iets waar ik op korte termijn iets aan wil doen!

Maar inderdaad: ROESTPREVENTIE voor de winter invalt is natuurlijk numéro 1! Onderzijde en alle holle delen behandelen.
Goh, wat zijn de meningen over de beste methodes en producten daartoe op dit forum verdeeld zeg!
Zal het toch eens met Ceres bespreken als die morgen op de koffie komt!

Groet voor nu! bye2

p.s.: kan ik dat toch echt behoorlijk irritante windgeruis vanuit de bovenste en/of achterste raamstijlen links en rechts vóór aan mijn to-do lijstje toevoegen of is dat onderdeel van het CX concept en moet ik dat dan dus gaan leren ervaren als “karakter”...?

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 21 september 2011 02:32 AM
  [ # 43 ]

Windgeruis mag op het lijstje. Zo stil als (sommige) moderne auto’s zijn CX’en niet, maar bij Nederlandse snelheden hoeft het niet storend te zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Barbare
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 15-09-2011

- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Gepost: 21 september 2011 02:44 AM
  [ # 44 ]

Rens, even voor mijn referentiekader?

Hoe lang rij jijd al CX? Ben je wellicht na al die jaren al gewend aan het windgeruis?

En moet je, om dat op te lossen/op acceptabel niveau te krijgen dan aan de portieren gaan buigen/torderen met de ramen open, zoals ik ergens in dit forum tegenkwam waarbij iemend zei dat dat vroeger bij Alfa (33, 75, 155) “common practice” was en dát ook voor een CX de methode zou zijn?

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 21 september 2011 02:53 AM
  [ # 45 ]

Ik rijd sinds 2004 CX, maar niet voor dagelijks gebruik, dus kan ik ze goed vergelijken met andere auto’s. Je gaf eerder aan dat een raam niet goed sluit, dus dat zou een rol kunnen spelen. De deurrubbers zijn misschien ook niet meer helemaal fris, je deuren zouden eventueel beter afgehangen kunnen worden en de achterste zijruiten willen ook weleens los gaan zitten…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook