Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 19-09-2011
- Xantia 1.9 TD SX
Na 5 jaar in mijn 2.0 HDI break uit 1999 te hebben gereden, heeft het lot me een 1.9 Turbo Diesel in de schoot geworpen uit 1998…. met een adembenemende 44.000 op de teller. En nog beter, de auto heeft altijd in een verwarmde garage gestaan. De import uit Belgie verliep redelijk vlekkeloos, zit alleen al meer dan een week te wachten op mijn nieuwe kenteken. De auto zit er uit alsof hij zo uit de fabriek komt.
Mijn oude HDI, die flinke hagelschade had, een hoop kleine electronische problemen, en 342.000 op de teller had, is gekocht door een Litouwer. Die heeft hem afgelopen zaterdag opgehaald. Maar een blik van deze litouwse Xantia-kenner leerde mij, dat de dikke zwarte slang van de koeling lekkage-sporen toont in de vorm van gekleurde aanslag bij de aansluiting. Hij adviseerde om de slang los te maken, schoon te maken en weer vast te maken.
Ik ben niet zo goed met auto’s… kan ik zo’n slang zonder problemen los maken? Is dit geen gesloten systeem?
Tja, er zit natuurlijk wél koelvloeistof in die slang. Lijkt me dat je dat eerst (deels) moet aftappen voordat je die slang los maakt?
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
dit vraagt natuurlijk om foto’s zo een beschrijving van je auto
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break