9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
White Bx 16 Valve     Vermogensmeting
Gepost: 19 september 2011 10:56 PM
  [ # 121 ]

klopt, is gewoon té ver.

Hopelijk krijgt de garage het opgelost.
Als de elektra werkt maar de koeling gaat alleen in 2e verstelling is hoogstwaarschijnlijk het contact in de radiator stuk…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 20 september 2011 08:01 PM
  [ # 122 ]

Hij komt net terug van de garage en er is niks veranderd Sad
Mijn moeder is er om geweest dus het zijn haar woorden. Volgens de garagist is het normaal dat die motor zo warm loopt omdat het geen gewone motor is en dat die met gemak 120 a 130 graden kan lopen. Verder zeiden ze ook dat ik niet de snelste stand zag draaien want dat die pas zou aanslaan als je 10 km aan een stuk in eerste rijd op 6500 toeren, het zou kunnen dat dit idd niet de snelste stand was dat ik gisteren zag maar ze draaiden wel zo snel dat ik de schroeven niet meer zag, dus het was volgens mij ook niet de traagste stand, want bij deze zou je toch nog gewoon de fans moeten kunnen zien draaien? Verder zeiden ze ook nog dat die amateurs van dat forum het toch niet konden weten en dat we zelf niet naar een diagnose moeten zoeken.  Grrrr Het blijven natuurlijk mijn moeders woorden dus ik weet niet zeker vooral die laatste zin als de garagist dat gezegd heeft of mijn moeder dat er aan toegevoegd heeft.

Wat ik wel weet is dat door die ‘amateurs’ van het citroën forum mijn ouders nu in deze prachtige 16v rijden en niet in een bx sport die bijna compleet weggeroest was of een diesel die heel wat achterstallig onderhoud had en waarschijnlijk een ongeluk heeft gehad!!

Ik heb echt zin om mij niets meer van deze auto aan te trekken en alles maar te laten regelen door mijn ouders en de garage en te zeggen van je m’en fou, maar ik zou het ook zo spijtig vinden dat zo’n mooie bx van de wereld verdwijnt. Daarom zal ik het dan toch nog maar eens proberen uit te zoeken, zonder dat mijn moeder het weet want die moet er niets meer van weten.

Dus daarom de vraag vanaf welke temperatuur zouden de fans ongv. moeten aanslaan en klopt het dat je ze nog moet kunnen zien draaien?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 20 september 2011 08:03 PM
  [ # 123 ]

bij een fabrieksairco horen de fans altijd te draaien zodra je de airco aan zet. of deze nou omgebouwd is of niet, dat maakt niks uit. verder is het thermocontact doorverbinden & meten weten, dan sluit je meteen die sensor uit.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Gepost: 20 september 2011 09:00 PM
  [ # 124 ]

1ste versnelling gaat op 90graden is, 2e op 98 als ik me niet vergis.

De 1ste hoor je amper draaien, de 2de is echt héél luid/duidelijk.

Dattie op 130/140graden moet werken is absoluut zever, op die temp. heb je al lang motorschade als je niet oppast…

Wel leuk dat ie zegt dat niemand anders het moet zoeken als ze het zelf niet kennen/kunnen oplossen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 20 september 2011 10:22 PM
  [ # 125 ]

Ik heb nog nooit zoveel zever van een stelletje prutsers gehoord. Zo dat is eruit. Ver van die garage weg blijven als je nog langer in de 16v wilt blijven rijden. Die willen je eerst een leuke rekening geven voor de olielekkage en laten je daarna je blok compleet in puin rijden zodat er weer een leuke factuur kan volgen. Ik snap wel dat die je graag zien langskomen

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 20 september 2011 11:32 PM
  [ # 126 ]

Heb het nu net nog eens voor de derde maal deze avond gecontroleerd en dus bij 90 graden doet hij niets, eens hij net niet aan de 110 graden zit, dus waarschijnlijk aan de 98 graden slaan ze aan op de 2de stand want dan hoor je ze echt wel draaien.
Het is ambetant dat ik nog niet zo veel van de techniek zelf ken dus dat ik niet weet hoe ik dat thermocontact moet doorverbinden.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 21 september 2011 02:35 AM
  [ # 127 ]

Draadje erover trekken. Dus een stukje stroomdraad tussen beide aansluitingen op het thermokoppel verbinden. Dan loopt de stroom niet meer via het thermokoppel, maar gaat het er langs.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 21 september 2011 02:42 AM
  [ # 128 ]

Controleer misschien ook eens de stekker tussen het thermocontact en de ventilator. In deze stekker zit een knooppunt met weerstanden. De stekker hoort, aan de zijkant bij de radiator te zitten (linksboven. Aan de zijkant van de radator, niet op.)
Bij mij heeft deze stekker er een x aantal jaar afgelegen voordat ik erachter kwam dat daar het probleem van de ventilator zat.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 21 september 2011 10:42 AM
  [ # 129 ]

zit de lage stand niet via een weerstand geschakeld? Dat kan ook het probleem zijn dat de lage stand het niet doet? zomaar iets dat nog in me op kwam.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 september 2011 11:26 AM
  [ # 130 ]

Dat gebeurd wel vaker inderdaad, die zou je even kunnen kortstluiten.

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 21 september 2011 01:05 PM
  [ # 131 ]

Controleer ook of de temperatuur die de meter aangeeft wel juist is! Heb ik namelijk ook gehad met mijn ex-16V Rotrex. Gaf al snel waarden aan boven de 100/110 graden maar bij controle door de tuner destijds bleek hij 20 tot 25 graden te overdrijven. (Hij had daar een handig instrument voor)

Profiel  
 
Gepost: 21 september 2011 09:40 PM
  [ # 132 ]

- De BX heeft airco dus 2 ventilatoren dus géén weerstand maar een serie/parrallel schakeling over de ventilatoren.
- Meters kunnen best liegen maar het blijkt duidelijk dat die ineens in 2de versnelling gaat, dus de 1ste versnelling zal ‘stuk’ zijn, waar dan ook.

@Thomas, idd gewoon de connector van het thermocontact aftrekken en 2 pootjes doorverbinden tot je 1ste versnelling hebt.(je kan niets kortsluiten)
Dan ben je zeker dan de elektra/fans het doen en het thermocontact stuk is.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 22 september 2011 10:38 AM
  [ # 133 ]

eens met citroenbx gewoon doorverbinden en proberen. ben benieuwd of die lage stand het dan wel doet aangezien deze ook in moet schakelen zodra je de airco aan zet en hij dat ook niet doet.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 24 oktober 2011 10:11 PM
  [ # 134 ]

Effe oftopic

Er was een lamp in de c3 kapot en, mee naar de citroëngarage geweest en thuisgekomen bleek het lampje nog altijd niet te werken, maar wel 15 euro betaald Grrrr

Het is al niet de eerste keer dat het gebeurd, toen deze bx voor de eerste keer binnen kwam was er ook een lampje kapot en hebben ze het ook niet vervangen.

Als ze al geen dom lampje meer kunnen vervangen mogen ze het wel vergeten om nog aan onze bx te werken. Straks is hij helemaal naar de z*k

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 07 december 2011 10:56 PM
  [ # 135 ]

Nog eens een update over de auto.

We zijn er ondertussen in geslaagd om wat extra onderdelen te vinden voor de Bx. We hebben een middenarmsteun gevonden, deze is wel nog niet in de juiste stof, maar hiervoor zijn we een image interieur gaan halen in Frankrijk dat we zullen slopen, want de zwarte stof is hetzelfde. We zullen ook de plastieken achterkanten van de voorzetels van dat interieur gebruiken, want deze waren bij ons ook wat beschadigd.

Verder hebben we nu ook hoofdsteunen van dat interieur, maar het zijn die van vooraan. We hebben er wel voor achteraan bijgekregen maar die zijn in de verkeerde stof: in de gestreepte 16v stof. Heb al geprobeerd om de poot over te zetten, maar het lukte niet. Is er een speciale manier voor? Of als er toevallig iemand image of visgraat 16v hoofdsteunen heeft en wil wisselen tegen die van het gestreepte 16v interieur.

De auto gaat ook over 2 weken binnen bij een carrosserier om het deukje te laten uitdeuken en omdat er wat beginnend roest onder de lak is op de a-stijlen. Ook de achterbumper wordt wat herdaan, want er zat een klein scheurtje in en hij is eens slecht overspoten geweest. 

Er komt ook nog een originele radio in.

Wordt vervolgd

Afbeelding Bijlagen
IMGP8223.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook