5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

CX 25 TRD 1 van Barbare - Waterlekkage voetenbak bestuurderszijde
Ceres
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69

Gepost: 21 september 2011 06:23 PM
  [ # 61 ]

Nou, mijn naam is inmiddels zo vaak voorbij gekomen dat ik ook maar eens moet reageren…

Ik zie dat we inmiddels het ‘bloed’ (op de nieuwe koplamp) en het ‘zweet’ al gehad hebben; alle vertrouwen dat die ‘tranen’ er ook nog wel gaan komen Smile

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 september 2011 06:28 PM
  [ # 62 ]

dit gaat goed !  hier ga ik eens rustig voor zitten, kijken wat er nog meer voorbij komt Smile
en bij vragen horen we het wel hè ?  mag ook vooraf hoor Wink

dat oude glas zou ik wel bewaren, in geval van steenslag.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Barbare
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Gepost: 21 september 2011 06:40 PM
  [ # 63 ]

Goeie tip om dat glas nog even te bewaren! Had e.e.a. al bijna in de cointainer en glasbak gegooid…

Ik heb inderdaad nog wel een vraagje… Vele, maar stuk voor stuk hè?!

Ceres heeft niet zo lang geleden alle lampjes in het dashboard vervangen en het viel hem op dat het tellerwerk van de kilometerteller en dagteller daarna nog steeds niet verlicht werden.

Bij mijn CX is dat exact hetzelfde. Af en toe behoorlijk irritant.

Was dit design-intent en hoort het dus zo (karakter?) of zien we iets over het hoofd?

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 september 2011 07:25 PM
  [ # 64 ]

zit er bij jouw uitvoering gaan lampjes aan de onderkant van het teller blok ??
dat zie je pas als je dat blok er uit tilt, en de onderkant inspecteert. maar ik zou zeggen van wel.
bij mijn oudere serie 1 versie zitten daar wel lampjes in.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Barbare
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 september 2011 07:56 PM
  [ # 65 ]

Ceres? Dit is er één voor jou…

Jij hebt het tellerblok tot op de individuele cijfer-rolletjes uit elkaar getrokken, begrijp ik…

Heb je dan tóch bepaalde, te vervangen lampjes ohh gezien? tongue rolleye

Hmmm, wel toevallig… Dat nét díe lampjes bij mij dan óók kapot zouden zijn…

Misschien was het “gewoon” een optie: “Compteurs kilomètrages éclairés”... (Caractère!)  Wink

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 september 2011 08:40 PM
  [ # 66 ]
Barbare schreef:

Ceres heeft niet zo lang geleden alle lampjes in het dashboard vervangen en het viel hem op dat het tellerwerk van de kilometerteller en dagteller daarna nog steeds niet verlicht werden. Bij mijn CX is dat exact hetzelfde. Af en toe behoorlijk irritant. Was dit design-intent en hoort het dus zo (karakter?) of zien we iets over het hoofd?

De serie 2 maakt de hogere snelheden en de km teller ook alleen zichtbaar als het dashboardlicht op maximale sterkte staat. Dit is dus een bewuste designkeuze die is door gezet in de nieuwere modellen.  knuffel

Profiel  

Barbare
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 september 2011 09:06 PM
  [ # 67 ]

@break23m: we hebben beiden een série 1 (25 TRD T). En ik moet of gaan zoeken of het maar even zo laten (en dat laatste doe ik…), maar een knopje voor een regelbare sterkte van de dashboardverlichting ben ik tot nu toe écht niet tegengekomen! Nou zegt dat op zich niet zo veel, maar toch! Lijkt me toch vrij vreemd dat alle meters prima verlicht zijn en de kilometer- en dagteller daarbij dan totaal onverlicht achterblijven…

En ja, het zou geheel volgens de verwachting zijn dat regelbare dashboardverlichting in een luxe auto (á l’epoque) erin zou zitten, maar da’s dus volgens mij wat jullie allemaal zo leuk vinden aan een CX: dat dat dan dus niet het geval blijkt te zijn!

Karakter hè!?

Ceres is overigens, mede naar aanleiding hiervan, op dit moment wel weer opeens z’n dashboard en tellerwerk aan het uitbouwen om (o.a.) die lampjes aan de onderzijde van het tellerwerk te vinden en nog wat andere probleempjes op te lossen m.b.t. de indicaties van verschillende meters…

Dus hij zal later wel posten wat hij al dan niet heeft gevonden…

Profiel  

Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 21 september 2011 09:20 PM
  [ # 68 ]

Nou, ik weet niet waar Ceres vandaan komt, maar volgens mij kunnen we met z’n drieën binnenkort (yerright…) wel een turbodieseléénmetaircoevenement houden. Qu’en pensez-vous, messieurs?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 september 2011 09:25 PM
  [ # 69 ]

Led verlichting misschien optie,zijn in die maat te verkrijgen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 september 2011 09:41 PM
  [ # 70 ]

is dat zoiets als deze ??

is dat de goede voet/sokkel ?

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 september 2011 09:42 PM
  [ # 71 ]
Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 september 2011 09:43 PM
  [ # 72 ]

Die eerste lijkt op wat er in de Serie 2 zit.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 september 2011 09:49 PM
  [ # 73 ]

dat dacht ik al.
maar als je weet hoe de voet/sokkel heet, google je die zo icm LED.
of samen met tachobeleuchtung + LED op ebay.de - komt er wel wat naar boven. daar hebben ze veel van dat soort gadgets.
in D. heb je niet echt zoiets als marktplaats. alles gaat daar via ebay.de
zoekt wel handig (als je weet hoe ‘t heet….)

Profiel  

Ceres
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69

Gepost: 21 september 2011 11:50 PM
  [ # 74 ]

Nou, kom net de garage uit en heb me uitgeleefd op het tellerblok, lampjes en stekkertjes…
Ben toch nog een lampje tegengekomen wat kapot was en dat zich in de buurt van de tellers bevindt, dus ik vermoed dat dat probleem hiermee verholpen is (dus het was toch wel design intent om de cijfertjes ook bij avond en nacht te kunnen lezen.
En ‘Barbare’: onder je rechter sateliet (verlichting kant) heb je twee rolletjes zitten waarmee je de intensiteit van de dashboardverlichting kunt instellen Wink

Ander probleem wat ik hoop opgelost te hebben is het zo nu en dan uitvallen van de toerenteller. Er gaat een folie met koperbaantjes naar het printplaatje van de toerenteller die met veertjes (een drukvoetje per koperbaan) tegen de printplaat wordt gedrukt. Contactjes leken wat geoxideerd en de drukvoetjes wat slap; komend weekend het moment van de waarheid of het nu is opgelost.

Daarnaast deden mijn handrem-waarschuwinglicht en laadstroomlampje het niet. Omdat ik alle lampjes laatst vervangen had (behalve die achter de kilometerteller blijkbaar huh) had ik het vermoeden dat het in de bedrading in de auto zou zitten, maar bij het volgen van wat aansluitingen blijken deze lampjes een gezamenlijke voeding te hebben, samen met nog een verborgen lampje bij de oliepeilmeter.
Bij mijn XM ging tijdens het oliepeilmeten een lampje branden; dit heb ik bij mijn CX nooit gezien, dus wellicht is de voeding hiervan dus kapot. Moet nog uitvogelen waar die vandaan komt.
To be continued…

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 september 2011 11:51 PM
  [ # 75 ]

De led verlichting heeft precies de zelfde voetjes als de orginele lampjes.
Ben ze zelf al wel tegen gekomen toen ik naar relais opzoek was.
Maar kan ze zo gauw niet terug vinden,volgens mij staan ze ook ergens in het SM topic.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook