Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die popnagels zijn iets zoals die “paddestoeltjes” die ook op de deuren+achterscherm zitten, waar die horizontale metalen stripjes op horen (die horizontale net onder de zijramen).
die zwarte plastic strips haak je hier aan vast, en kan je dus er ook zo af schuiven. die zit dus niet echt vast / ge-popnageld.
alleen idd, ze zijn teer/broos, breken nogal eens. zoals hierboven gezegd, kan je die ook (in delen ) vast schroeven.
dat deel wat Jan bedoelt, is het zwarte afdicht-eindstuk wat in de RVS afdekkap zit. er zit er 1 vooraan en 1 achteraan.
eerst kijken of je iets kan vinden / bedenken om die RVS kappen aan op te hangen.
vraag eens bij de bekende CX garages. die hebben het en der nog wel wat liggen aan oud spul. evt bij het CX club magazijn. wellicht heb je dan gelijk een kunststof eindstukje.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
maartens schreef:De kunststof strips zorgen voor de bevestiging van de RVs platen aan de onderzijde. Deze strips zitten gepopnageld aan de dorpel en hebben een opstaande rand waar de beplating in valt. Dus: ja je hebt ze nodig om de platen te bevestigen, tenzij je een alternatief weet.
Bij mij waren de strips gebroken. Ik heb de popnagels uitgeboord, de dorpel in de antiroest gezet en de strips weer zo goed en kwaad op de dorpel geschroefd. Dat de strips gebroken zijn of al er een klein stukje ontbreekt is niet zo erg. Je ziet ze niet zitten nadat de platen gemonteerd zijn.
Wat bedoel je trouwens met een ontbrekend kunstof deel?
Het kunststof deel wat ik bedoel is in volgende post van cx25gtit2 juist omschreven
Ik zal eens kijken welk deel er ontbreekt.Volgens mij mis ik er 1.
Ik denk dat de kunststof strippen waar kappen in passen moeilijker te vinden zijn