Gert, ik zou ook zeker taxeren. Net als wat Wouter zegt, een expert hoeft je auto maar als een ‘‘bx’’ te zien en hij zet hem op 750 euro.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mooi hersteld trouwens gert! inderdaad wel een flink kleurverschil op de pics.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Taxeren!
Bij het taxatie raport wordt dan ook direct je spuitwerk meegenomen in de prijs.
Verder wordt een taxatie waarde o.a. bepaald door de markt. Oftewel een BX is makkelijk te vervangen, dus een lage prijs.
Heb een uitvoering die zeldzaam is dan gaat de prijs natuurlijk vanzelf omhoog als je een vervanger moet zoeken, leg dat de verzekering achteraf maar eens uit.
Een GT, GTi, GTi 16v maar ook een Digit is niet makkelijk te vervangen door een gezond exemplaar
Als je het taxatie raport heb liggen kan je nooit een discussie achteraf krijgen
Bovendien een taxatie raport is toch altijd nodig als je all risk wil verzekeren?
Neem aan dat je dat wil, zelfs binnen is een auto niet veilig, kijk maar naar het trieste verhaal van Coen…
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ik zou hem zeker laten taxeren! Een Digit zie je haast niet meer.. ! Anders proberen ze je misschien wel af te schepen met een paar honderd euro, want het is ‘maar’ een BX. Maar zou je dit niet beter kunnen doen nadat het kleurverschil weg is, of was dat al de bedoeling?
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Erg lastig, wel of niet taxeren, ik zit met het hetzelfde, aan de ene kant is de auto nog niet perfect en wil je er nog van alles aan doen voordat je hem laat taxeren, aan de andere kant wil je niet afgescheept worden met een paar honderd euro als er wat gebeurd, daarvoor is er al te veel geinvesteerd. Ik weet ook nog niet wat te doen.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Als je er toch nog zoveel aan wil doen, wat is dan het probleem om hem nu te laten taxeren en als hij zover klaar is, opnieuw te laten bekijken. Die laatste honderd euro maken dan ook het verschil niet meer, lijkt me zo.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je hebt er nu al veel aan gedaan. Zorg zeker dat je de auto laat taxeren voordat je er mee de weg op gaat, ook al is hij nog niet helemaal klaar. Maar beter is om het nu meteen te doen, want je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren.
Bij iedere grote waardevermeerdering aan de auto moet je gewoon voor een verse taxatie zorgen.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Tsja, een ongeluk zit in een klein hoekje.. Ik neem aan dat je hem later, als hij helemaal klaar zit, nog wel een keertje kunt laten taxeren? Dat zou ik dan doen..
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nou, ik weet het!
Ik ga hem dus taxeren voordat ze de stalling in gaat..
Eens kijken of ik de bewuste man in kan laten zien dat een Digit best wel zeldzaam is in Nl..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
He Gert,
Ziet er allemaal goed uit!
Is er toch nog stukje van mijn oude BX goed terecht gekomen…
Taxeren is wel zo verstandig zoals al een paar keer geschreven;
Ik heb 1250,= teruggekregen met behoud van wrak, maar volgens mij is dat vooral een kwestie van geluk en ook dankzij het gesprek met de taxateur van de verzekering. (Oh, niet bijzonder? hoeveel BX-en heeft u vandaag al gezien dan? En probeer maar eens een goede belastingvrije BX type 1 te vinden met automaat…)
Ik maak binnenkort een afspraak met Heffener voor de BX en de DSuper, misschien een idee om dat met meerdere mensen samen te doen, het scheelt iets in de kosten. Bij mij komt er volgende week eerst LPG in en vervolgens gaat hij in de dinitrol (Goslinga haalt daarbij ook de tank los trouwens ).
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Evt kan ik meedoen met taxeren over een paar weken.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:Eens kijken of ik de bewuste man in kan laten zien dat een Digit best wel zeldzaam is in Nl..
Als je een taxateur laat komen die iets van Citroën af weet dan hoef je hem dat niet te laten zien.
Dat hoort hij te weten, dat is zijn werk
Als die niet van een Digit gehoord heeft of niet weet dat het zeldzaam is dan zou ik direct mijn twijfels zetten of hij de waarde van een BX wel kan inschatten…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een onzin zeg. Als of de kennis van een taxateur bepaald kan worden door het wel of niet kennen van een stuk tupperware met een casio dashboard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je iets niet kent hoe kan je er dan de waarde van bepalen?