Tsjah dat kan, ik heb het al eerder gemeld en dan kan ik het weer melden. Gaan ze rijden zeggen ze ik hoor niets. En dat verhaal blijft zich zo een paar keer herhalen tot ze zeggen we willen er best naar kijken, maar dat gaat je wel uren kosten. Want een rateltje gaan ze niet op citroen verhalen namelijk.
Ik heb op de zaak lopen klagen over het gekraak, maar de a6 van de baas ratelde ook van binnen. Dus dat zegt ook weer genoeg.
Kan je net zo goed zeggen waarom spuit je wd40 in je armsteun.
Het is nu weer deels opgelost prima zo (kijken voor hoe lang )
Nou het zal mijn benieuwen wat mijn ds3 gaat doen
Eens met Marien. Als het zelf op te lossen valt dan doe ik het ook liever zelf. Bij de dealer horen ze niets of trekken ze gelijk de hele boel open. Ik ga zelf iets voorzichtiger te werk…. Ik heb gelukkig verder nog geen rammeltjes behalve degene die ik afgelopen week de nek om gedraaid heb—-ff afkloppen.
tot dusver kraakvrij, haha. tijdelijk even het dashboard bij de passagier een beetje losgetrokken, zit een kiertje. Niet dat iemand dat ziet ofzo. Kijken of dat een beetje werkt voor de time being. Tot ik een oplossing heb gevonden.
Toch maar eens iets op gaan vinden. Staat allemaal stijf dat plastic, vind je het gek dat het kraakt en ratelt.
Na +/- 2000 km heb ik ook een krakende middenarmsteun, dus dat wordt binnenkort een beetje smeren.
Ook is er het bekende subwoofer probleem en heb ik boven/rondom de snelheidsmeter dashboard delen die langs elkaar schuren en bijgeluiden vertonen. Dat laatste gaan ze nog wel oplossen geeft de dealer aan, maar dat kost natuurlijk wel een dagje garage breake jammer genoeg…
Dagje garage is wat overdreven, zelfs als je de garage alles laat doen kun je er gewoon op wachten hoor. Wat jij beschrijft neemt niet meer dan een uur in beslag.
Natuurlijk hoort het gewoon in orde te zijn, maar de middenarmsteun is met wat wd40 zelf kraakvrij te krijgen en voor het dsahboard heb ik een rol materiaal liggen (zwart, ruvbber/gummi-achtig) dat voor zover mij bekend al 30 jaar gebruik wordt om plastic delen in auto’s kraakvrij te krijgen. Kleine stukjes afknippen en op strategische plekken aanbrengen en klaar is Kees, Jan, Truus of wie dan ook.
Die rol heb ik overigens vand e garage gekregen, had geen zin om er op te wachten. Nu zelf gedaan en geen klachten meer!
O wat is het toch mooi op de weg met al die CitroĆ«ns…
Nu na lange Citroƫnloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik rij al een duizendtal km met mn dashboard rechts een stukje losgetrokken aan de onderkant (kier van 2mm).
Je ziet er niets van, je kan gewoon rustig op het dashboard duwen mocht je dat willen. Maar dat ding kraakt iig niet meer.
@NeufegliseThierry: De garage gaf aan het hele dash er uit te gaan halen. Dat zal ook geen 8 uur werk zijn, maar het is ook uitzoeken wat er precies voor bijgeluiden zorgt. Regelen we dus wel een keertje in een weekend of een vrije week. Ben echter niet van plan dit soort acties vaker te doen hoor, want inderdaad zelf doen is meestal handiger.
Maar als het dashboard er toch uit gaat, kunnen ze misschien gelijk de center speaker loskoppelen of een ander in zetten. Vind hem vrij schel en het geluid teveel vervormen. Op radio is het wel oke, want de uitzendingen zijn ook vrij vaak gefilterd op middentoon gebied…
Nu bijna 6000km gereden, rammeltjes kraakjes of piepjes, niks daarvan. Die center speaker is idd wat schel. Je kunt dat aardig temperen door wat met de equalizer te spelen. Vervolgens hoog en laag instellen en misschien ook de loudness als je daarvan houdt. Alles afhankelijk van het soort muziek dat je draait. Probeer eens de stand vocaal, vervolgens hoog en laag. Vocaal accentueert namelijk vooral het middengebied. Je kunt vervolgens het hoog wat versterken. En…..het maakt een hoop verschil of je rijdt of stilstaat. Stel de boel dus af als de auto rijdt, laat iemand anders de wagen besturen, natuurlijk!
Na 1500 km heb ik ook een licht krakende armsteun. Komende week eens dat oplossen. Niet dat het erg storend is of zo, de muziek staat toch meestal harder
Inmiddels kraakt de rechtergordelspanner van de achterbank. Rare is, dat er nooit iemand achterin zit. De gordel staat ook steeds geblokkeerd, en dat vind ik raar.
Verder bij kou een iets meer krakend dashboard en de linkerdeur ruist een beetje door de rubbers. Het lijkt alsof de deur niet lekker sluit. Maar goed, da’s peanuts gezien mijn historie met deze auto, en ik rij eigenlijk best wel lekker rond momenteel.
By the way…hij is te koop.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Waar ruist je auto kwa portierrubbers??
heb dacht ik op het duitse ds3 forum gelezen dat er voor de oudere ds3 auto’s onderons een aangepast deurrubber ofzow geplaatst kan worden.
zit bij de B-style want daar zou wat windgeruis zijn.
zou dacht ik zijn van de modelen van voor april 2011
even gewoon voor info langs je dealer zou ik zeggen.
Willem1671 schreef:Die center speaker is idd wat schel!
Hebben we maar opgelost en de speaker verwijderd
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-08-2008
- DS 3 1.6 THP Sport 165PK
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Mijn dashboard rammelde ook dacht ik altans, het bleek het kapje achter de binnenspiegel te zijn van de regensensor!!!
En de beroemde armsteun kraakjes zijn verholpen met super WD40.
Let’s automate