190 van de 224
« Eerste  < Vorige 188 189 190 191 192 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 augustus 2011 10:06 PM
  [ # 2836 ]

Geen commentaar erbij, is in het Citron Presse artikel…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 augustus 2011 10:13 PM
  [ # 2837 ]

Oh dat werd eens tijd, die moeten we maar eens regelen dan Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 augustus 2011 10:40 PM
  [ # 2838 ]

Als je nou farceboek had, dan wist je natuurlijk al lang dat ie vandaag in de winkel lag Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 augustus 2011 11:07 PM
  [ # 2839 ]

Laat ik mijn mening daarover maar voor mij houden, dat zegt genoeg denk ik Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 18 augustus 2011 01:23 AM
  [ # 2840 ]

Krijgen de chauffeurs weer een PDF-versie gemaild, net als eerder bij het artikel in de Auto Review?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 augustus 2011 09:52 AM
  [ # 2841 ]

Ik krijg niet de indruk dat dat gaat gebeuren. Moeten we er effe een voor je kopen of rijd je vandaag of morgen door NL?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 september 2011 09:09 PM
  [ # 2842 ]

Zo, maar eens mijn kleine radiateur probleempjes opgelost. We hebben er een radiateur van een xm 2.1td ingebeund. Eens kijken hoe dat houdt…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 september 2011 09:10 PM
  [ # 2843 ]

Zo, maar eens mijn kleine radiateur probleempjes opgelost. We hebben er een radiateur van een xm 2.1td ingebeund. Eens kijken hoe dat houdt…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 september 2011 09:10 PM
  [ # 2844 ]

kun je geen radiateur van alu laten maken?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 september 2011 01:00 AM
  [ # 2845 ]

Ja, maar ik had weer eens haast natuurlijk. Ik kijk wel effe hoe het bevalt, ik kan er altijd nog een laten reviseren met een uprated koelblok.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 23 september 2011 09:50 PM
  [ # 2846 ]

Bijl in Haarlem wellicht? Laughing

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2011 07:08 PM
  [ # 2847 ]

Zo, ik heb al een tijdje niks meer gepost over de SV, maar het is weer eens tijd. Ik was eigenlijk als eerste van plan om de uitlaatkant aan te gaan pakken, maar zoals altijd heeft de SV voor me besloten dat het anders moet. De race koppelling die gespecificeerd is als 900Nm, blijkt helaas het op te geven bij 486Nm.

Dat betekent tijd voor een andere koppelling, en zo te zien gaat het een ap-racing dubbelplaats worden. Alleen als ik allerlei aanpassingen moet gaan maken om een niet standaard koppelling aan m’n vliegwiel te gaan prutsen, dan lijkt het mij een beetje stom om dat niet gelijk voor een zesbak te doen. En, eigenlijk hoort er dan misschien ook nog een Quaife LSD bij, wederom, omdat het stom is de boel er uit te halen en dat niet allemaal tegelijk te regelen. Dat betekent dan helaas ook weer dat het budget flink is voor de operatie, waardoor er natuurlijk andere projekten verder uitgesteld moeten worden. Ik wil echt met de CX Le Citron Presse rijden, dus we hebben ook nog een deadline.

M’n plan is om een blok in een voorsubframe te hangen hier op de zaak en zo los te gaan kijken hoe ik er een C5 zesbak aan moet klussen. Mijn idee is momenteel om een ML6C uit een 2.0 hdif te gebruiken, als ik de verhoudingen goed lees, moet er een bestaan die bij 5500 tpm met 235/45R17 wielen 298 km/h rijdt. Daarvoor moet er nog wel een beetje vermogen bij, maar dat komt ook wel weer.

Verder hebben we bij de bouw van de Femme Fatale VEMS weer wat kennis opgedaan over 3-polige iac’s (idle air controllers) dus die modificatie gaat binnenkort ook op de SV, samen met een experimentele electro-optische primary trigger aan de distributiezijde van de krukas.

We hebben dus weer voldoende werk te doen… maar de nieuwe zuigers, drijfstangen en uitlaat schuiven we dus maar weer even een stukje door.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 november 2011 07:14 PM
  [ # 2848 ]

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein Wink

Klinkt goed die 6 bak. Trekt die bak wel het vermogen?

Wel ideaal als je zo kan gaan bouwen met een test opstelling, kan je overal goed bij en staat niet de hele tijd je auto op de brug.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 november 2011 10:34 PM
  [ # 2849 ]

Leuk man. Cool  Garantiekwestie die koppeling dus?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 november 2011 12:02 AM
  [ # 2850 ]

Hoe en of er iets gedaan wordt met de koppelling ga ik niet hier bespreken. Hij slipt, en er moet hoe dan ook een andere in.

Ik weet niet of de bak het trekt, maar aangezien dezelfde bak al standaard bestand is tegen meer koppel dan in de originele gti t2, zou je zeggen dat het een iets beter startpunt is. Of het heel blijft? We zien het wel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
190 van de 224
« Eerste  < Vorige 188 189 190 191 192 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook