Ik houd het zelf altijd bij en kom op 1 op 21, ik moet er wel bij zeggen dat ik niet heel snel optrek en heel rustig op de snelweg rijdt. Niet langzamer dan 110 en dan haal je die cijfers.
Ik moest er aan wennen maar vind het inmiddels heel relaxt om niet met 150 over de snelwegen te scheuren. Heb inmiddels 25000 kilometer op de teller en dat gaan er nog wel meer worden
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gisteren de eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren, en daar zijn geen gekke dingen bij aan het licht gekomen Wel is een probleem wat ik vanaf aflevering had (naar rechts trekken) verholpen door de voorwielen om te wisselen!
Ik ben die vulopening overigens echt spuugzat, wat een irritant systeem is dat zeg ! Met name bij Shell tankstations slaat hij echt continue af, op welke manier en bij welk station ik ook tank.
geen last van ?
Het lijkt idd bij de Shell erger te zijn. Ik kan hem bij BP, Texaco, Esso sneller afvullen. Denk dat de diesel bij Shell meer schuimt tijdens het tanken.
Ook ik heb mijn eerste beurt achter de rug. Geen bijzonderheden. Ik had een klein beetje olie en koelvloeistof verbruikt, maar niets schokkends. Wel trilt mijn voorbumper aan de passagierszijde steeds los. Erg irritant. Leek eerst een kwestie van een klemmetje te zijn, maar het schijnt toch meer te zijn. Onderdeel is besteld. Alleen gaat de leasemij dit waarschijnlijk aanmerken als ‘schade’ terwijl ik er natuurlijk niets aan kan doen. Maar dat zien we dan wel weer.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Tank voornamelijk bij de Shell. Hij slaat pas af bij de laatste 5 liter. Vanaf daar duurt het ff…. Maar tot de laatste 5 slaat ie bij gelukkig niet constant af. Dat heb ik wel een andere auto gehad…pfpfppff…heel irritant.
Boordcomputer stond op 9999 km met een verbruik van 1:25,6.
Trek het liefste zo snel mogelijk op maar nooit harder dan 110.
Tank wel altijd Shell.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Poekoek schreef:
Ik ben die vulopening overigens echt spuugzat, wat een irritant systeem is dat zeg ! Met name bij Shell tankstations slaat hij echt continue af, op welke manier en bij welk station ik ook tank.
Vind ik ook verschrikkelijk. Btw ik tank Esso. Maak denk ik geen verschil.
Ik herken jullie probleem niet, het druppelen als ie bijna volzit herken ik maar tot die tijd loopt de tank zonder haperen vol
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Ook nergens last van, tank bij eerste station dat ik tegenkom, dus niet honkvast, ook Shell al meerdere keren aangedaan.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Hebben jullie allemaal een DS3 in de lease, gezien het feit dat jullie allemaal dure Shell brandstof tanken, of tanken jullie bewust deze diesel?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Mijn vriendin tank Shell en Tinq.
zitten beide op bijna dezelfde prijs max 1ct. verschil.
tinq geeft iets van 8ct korting.
maar deze auto in niet in de lease.
Shell in Drunen onderaan de afrit van de A59
Tinq langs de v. Heemstraweg tussen Heerenwaarde en Dreumel.
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 27-07-2011
- DS 3 1.6 e-Hdi So Chic
Ik tank ook altijd Shell (ook niet in de lease), maar wel alleen bij het tankstation hier in de buurt, zeker niet langs de snelweg! Scheelt hier ook maar 1 cent met de Tinq die een paar 100 meter verder ligt. En dan krijg ik bij de shell nog (bonus)miles die 1 cent waard zijn. Bij gelijke prijs heb ik het “idee” dat de fuelsave Shell beter is dan een “witte pomp”, maar of dat zo is weet ik niet.
Het zou dan ook mooi zijn als iedereen bij zijn/haar verbruikscijfers vermeld op welk merk brandstof het is.
trouwens, tot op heden (nog maar 2 keer hoeven te tanken) nog geen problemen gehad met het veel te vroeg afslaan van de pomp. alleen de laatste 1 a 2 liters, maar dat had ik bij al mijn vorige auto’s ook.
DS3 e-Hdi, Gris Thorium/Rouge Carmen, Carmen Dashboard, Pack Perfo, Pack Comfort, Pack HiFi/USB, Borbet X8 16” (en in de winter InterAction Meteor 15”)
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Ik heb met de DS3 tot op heden bijna altijd bij de lokale Esso bij mij in de buurt getankt (ik was slechts één keer genoodzaakt om bij een Esso langs de snelweg te tanken). Tank eigenlijk altijd normale diesel. Mijn DS3 is overigens een lease-auto, dus eigenlijk maakt het geen bal uit waar of welke diesel ik tank.
ds3_4me schreef:Bij gelijke prijs heb ik het “idee” dat de fuelsave Shell beter is dan een “witte pomp”, maar of dat zo is weet ik niet.
Bij Shell weet je zeker dat je een goed additievenpakket in de Euro of Diesel krijgt. Bij de witte pomp kan dat vanalles zijn maar ook pure basis Euro of Diesel. Deze additieven zijn op zijn beurt weer toegevoegd om de motor schoon te houden etc. Laat ik erbij vermelden dat dit additievenpakket vooral zijn werk doet bij motoren die weinig km’s rijden en dus doordat ze niet goed warm worden een “vervuilde” motor krijgen na verloop van tijd.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik ben wel benieuwd naar verbruikservaringen als men geen premium brandstof tankt. Ik vraag me af of er verschillen zijn. Ik tank altijd bij goedkope tankstations, mja een high-tech diesel heeft wellicht eerder last van andere (goedkopere?) brandstoffen dan die carburateur auto’s van mij.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!