hallo,
De zx van m’n moeder die slaat af en toe af als je er mee op de snelweg rijdt.
Dan rij je gewoon 120 of 130 ofzo. hij houdt er in eens mee op, zonder rare geluiden oid , als je dan even 30 sec wacht dan start hij wel weer gewoon. Het is een zx 1.4 reflex uit 1994, op gas.
Dit probleem doet zich voor zowel op benzine als op gas.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Met vriendelijke groet
Bart
Ik heb hetzelfde gehad. Gewoon tijdens het rijden valt de motor uit, meestal voor een fractie van een seconde, een keer ging hij tijdens het rijden niet meer aan. Nadat ik gestopt was sloeg hij zonder problemen weer aan.
Ik had toen nog garantie en ben naar de garage terug gegaan, ze hebben echter niks gevonden. Ik hou het op geoxideerde stekkerverbindingen, waarschijnlijk is de positiesensor van de krukas de meest belangrijke, als die de juiste positie niet meer doorgeeft aan het motormanagement, dan gebeurt er ook niks.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Ik had ook hetzelfde probleem met een 1.4 nadat ik bijna dood was gereden door een vrachtwagen heb ik de auto heeel snel terug naar de handelaar gebracht en mijn geld terug geijst.
ik was er mee naar de citroen geweest maar die konden het zo een twee drie niet vinden.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
De peugeot 106 (ook 14TU blok) van mijn vriendin heefd dit ook wel eens. Volgens de garage is het het gasklephuis, die of lek is, of iets anders niet goed doet…
Test
Dank voor jullie tips, ik reed vanmiddag even in de zx, nadat ik wat stekkertjes e.d. had schoongemaakt onder de motorkap, de rotor en de verdelerkap schoongemaakt, na 1 kilometer hield hij er mee op, even wachten en weer verder. Later sloeg hij weer af, en na wat wachten proberen te starten.. maar niks.. weer gewacht.. en starten, nee hoor….
Zelfs na een kwartier deed hij nog niks, tot na een tijdje m’n accu leeg was..
De radio doet ook raar als ik dit probleem heb, gaat aan en uit, cd er uit en er weer in..
Naar huis gesleept door m’n pap..
Iemand een idee??
Ik ben er mee bezig nu, en er komt geen vonk als ik de kabel die van de bobine naar de verdelerkap rechtstreeks op de nul houd, of vlak daarbij..
Kan het een bevroren verdamper zijn ?
Ik ken alleen wat basiskennis van LPG rijden dus misschien zeg ik wel iets heel doms hoor ops:
Schijt aan originaliteit.
Dom is het nooit..
Maar het kan niet zo zijn, want op benzine rijdt hij ook niet, en dan moest hij nog wel vonken naar mijn idee..
bart
hij doet nog steeds niks, en heb ‘m morgen nodig
kan het de bobine zijn ofzo???
of ligt het aan iets anders misschien??
de ECU ofzo? ik weet niet hoe ik de bobine oid door moet meten..
dus als ‘t vandaag niks word, moet ik hem maar naar de garage slepen ben ik bang ops:
iemand tips? :
danke danke
ECU in de war? Heeft je motormanagementlampje nooit gebrand?
waarom de massa van de dynamo??
de accu is wel goed vol, de startmotor draait goed rond..
en nee , dat lampje heeft nooit gebrand, alleen als je hem start heel ff altijd, dat lijkt me normaal, het olie lampje e.d. doen dat ook..
bart
en als de ecu in de war is.. wat kan ik daar aan doen?
is ie dan stuk, of te repareren?
en man bij de garage zei dat het de onstekingsmodule of de bobine moest zijn, maar ja.. wat heb ik daar aan..
bart
heb de accu er de hele nacht afgehad, hij doet nog steeds niks..
net was mn buurman hier, auto monteur van beroep,
hij vermoed na wat metingen dat de onstekingsmodule stuk is..
dus morgen n andere halen en dan weer s proberen,,
als dat het niet is blijft volgens mij alleen de bobine over..
ik laat het weten zodra ik meer weet..
hij is weer klaaarrrr
nieuwe onstekings module er op, en weer starten
koste 63 euro exact, maar hij loopt weer
bedank voor jullie tips
kan mn moeder ook weer rijden, hoef ik d’r niet met m’n kever naar d’r werk te brengen
Goed dat ie het weer doet. Hou er alleen wel rekening mee dat het probleem terug kan komen. Een keer in de zoveel jaar moet er bij mij ook een nieuwe in.
Jammer trouwens dat je zelf geen Citroën hebt, maar als je dan toch in een VW rijdt, dan is een kever idd één van de weinige waar je je nog met goed fatsoen in kunt vertonen.
Zeker mooi dat ‘ie ‘t weer doet!! Die ontstekingsmodules blijven toch een beetje zwak geloof ik hè.. Ik heb ‘t bij mijn BX 1.4e ook al twee keer gehad
Volgens een wegenwachtmedewerker die ik er eens naar vroeg, is dit inderdaad een zwak punt. Vaak wordt de ontstekingsmodule te warm doordat ergens de weerstand niet goed is. Ik heb begrepen dat de Citroën dealer dit zou kunnen doormeten, maar de Citroën dealer in Amersfoort weigerde dit destijds bij mij te doen omdat de vorige eigenaar één van de bougiekabels had vervangen door een niet origineel exemplaar. Hierdoor was het volgens hem niet meer mogelijk om een goede meting te doen. Misschien weet Oldenhage hoe e.e.a. zit?